וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים עמדה לדין, ההחלטה בעניינה נדחתה ליום ראשון

23.12.2015 / 17:00

הירושלמים עמדו לדין על זריקת אבוקה וקריאות גזעניות, הדיין ביקש להציג בין היתר רשימות של תביעות אזרחיות והרחקות, ורק אז יחליט. מכבי חיפה נקנסה ב-5,000 שקל, באר שבע ב-20 אלף

ניב אהרונסון

בווידאו: תקציר הניצחון של בית"ר ירושלים על נתניה

בית"ר ירושלים עמדה היום (רביעי) לדין בעקבות אבוקה שנזרקה במשחק נגד הפועל תל אביב בבלומפילד, כמו גם בגין קריאות גזעניות שנשמעו במשחק נגד מכבי נתניה בשבת האחרונה.

לאחר כשעתיים וחצי של דיון, נקבע כי ההחלטה תינתן ביום ראשון. הדיין עמנואל סלע דורש מהמועדון להציג בפניו רשימה של תביעות אזרחיות, תלונות במשטרה, הרחקות מהמגרשים, שלילת מינויים, שלילת כניסה למשחקים ו/או אימונים ורק לאחר מכן יקבל את ההחלטה.

בבית"ר הציגו בפני הדיין את דיסק המשחק וטענו כי בדקות אותן מציין השופט איתן שמואלביץ' לא נשמעת ברקע שום קריאה גזענית. בנוסף, הציגו בבית"ר את מערך הפעולות שלהם כנגד אלימות וגזענות ודורשים זיכוי מוחלט מהנושא. בנוגע לאבוקה, הציגה הקבוצה אישור כי הזורק נתפס והוגשה נגדו תלונה על מנת שבית הדין יתחשב בה.

את בית"ר מייצגים הבעלים אלי טביב, עורך דין של הקבוצה רוני מוזסון ודובר הקבוצה אושרי דודאי. עורך דין מוזסון אמר בפתיחת דבריו: "מיד עם הדלקת האבוקה האירוע טופל, האוהד שיוחסה לו הדלקת האבוקה נשלף מהיציע על ידי משטרת ישראל וכוחות האבטחה שבמקום. האוהד מכחיש מעורבות והחקירה עדיין מתנהלת, אנחנו ממתינים לתוצאותיה. ביקשנו מהמשטרה דרישה לעדכון לגבי התוצאות. אני מגיש לבית הדין עותק של המכתב, אני מודיע לבית הדין כי ברגע שיגיעו לידי פרטי החקירה ופרטיו של מי שהדליק את האבוקה, נתבע אותו אישית כפי שעשינו בעבר, ולראיה אני מציג פסק דין שהתקבל אתמול נגד אוהד הקבוצה שנתפס באירוע דומה בעבר".

עורך דין מוזסון הוסיף בנוגע לקריאות הגזעניות: "בנוסף לאחרים בקבוצה, גם אני צפיתי בשידור המשחק, בדקות הרלוונטיות המצוינות בדו"ח השופט וכל שהתגלה בפניי זה אירוע אחד של תיקול שביצע שחקן נתניה על פאבלו דה לוקאס, בעקבותיו נשמעו קריאות בוז מהקהל. פרט לשופט אף גורם לא שם לב לדבר. על פניו האישום בדבר נהמות לשחקן שחום עור נראה תמוה, במיוחד לאור העובדה שעד לאחרונה הקפטן שלנו היה שחום עור. מדובר באישום ראשון בגין קריאות גזעניות וחשוב לציין כי האישום מתסכל, כאשר במהלך העונה עברנו אירועים המועדים לפורענות ללא כל טענה או נזק, לרבות משחק החוץ מול בני סכנין".

אלי טביב הוסיף: "כבעלים, אני משקיע במשך תקופה של שנתיים וחצי סכום נכבד במלחמה באלימות ובגזענות. במשחקים שנערכו בטדי, הכל התנהל על הצד הטוב ביותר וכשראיתי שבמשחקי החוץ נזרקו חפצים או הודלקו אבוקות, החלטתי שאשלח אנשי אבטחה כדי שיתעדו את האירועים עם הפנים לכיוון הקהל, והכנסתי סמויים ליציעים כדי לתפוס את אותם אנשים שמנסים לגרום נזק למועדון. אף קבוצה אחרת לא עושה זאת, ישנם מספר אוהדים שלא אכפת להם מהמועדון ולא מהקנסות שהוא מקבל. לכן אני חושב שבית הדין צריך לסייע ולא לתת לגיטימציה לאותם אוהדים. אם אצטרך להתמודד גם עם האוהדים וגם עם בית הדין שלא יתחשב בפעולות המניעה שלי - זה לא יועיל לאף אחד".

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. ניב אהרונסון
"אם אצטרך להתמודד גם עם האוהדים וגם עם בית הדין שלא יתחשב בפעולות המניעה שלי - זה לא יועיל לאף אחד". טביב/ניב אהרונסון

הפועל באר שבע נקנסה ב-20 אלף שקל בפועל על השלכות חפצים במהלך המשחק מול קרית שמונה. העונש גבוה משום שבמועדון לא הצליחו לתפוס את העבריינים. מכבי חיפה, לעומת זאת, נקנסה ב-5,000 שקל בפועל, גם כן בשל זריקת חפצים, במשחק מול הפועל כפר סבא, אולם הירוקים, אותם ייצג דודו בזק, טענו כי תפסו את האוהדים וביטלו את מינוייהם. כמו כן, הדגישו כי מדובר בקטינים שלא כפופים לדין פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully