וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים: השינוי הגדול שביצע הטוטו בכדורגל הישראלי

24.12.2015 / 14:18

תשכחו מ"האורווה", "הקופסא" או "וסרמיל" ותתחילו לשנן את השמות "סמי עופר", "טוטו טרנר" ו"המושבה". בישראל קמו בשנים האחרונות מספר אצטדיונים חדישים ששינו את חוויית הצפייה עבור האוהד הממוצע, וגם העלו את הרמה בליגות הבכירות. תשאלו את אלישע לוי וסלים טועמה

טוטו טרנר בבאר שבע - הדרך לבניית האצטדיון

כדורגל, מיותר לציין, הוא ענף הספורט האהוב ביותר בישראל. מאות אלפי אוהדי כדורגל מכורים לו ועוקבים מדי יום אחר הנעשה בקבוצות ליגות הבכירות במדינה. חלקם אף מקפיד לפקוד את מגרשי הכדורגל באופן קבוע ומי שמוותר על ההגעה ליציע הרותח, לוקח חלק במשחק באמצעות צפייה בטלוויזיה על הספה בליווי פיצוחים. גם אלה וגם אלה מבינים שמדובר בפולחן חוצה מין, דת, מוצא וגיל. סוג של קיבוץ גלויות.

עד לפני מספר שנים נאלצו אוהדי הכדורגל לראות משחקים במגרשים מיושנים, לעתים עם מושבים שבורים, ללא מקומות חניה, עם בעיות שונות בשירותים ומה לא. בין אלה בלטו אצטדיון הקופסא בנתניה, האורווה בפתח תקוה, וסרמיל המיושן בבאר שבע והרשימה עוד ארוכה. בזמן שבאירופה עשו את קפיצת המדרגה כבר לפני שנים רבות, אצטדיונים חדישים ומפוארים, כאן אצלנו בישראל, כמו בתחומים רבים, נשארו קצת מאחור.

שלוליות במגרש האורווה, פתח תקוה. איתי חסיד
פעם עוד שיחקו פה. האורווה/איתי חסיד

ואז הגיע השינוי הגדול. השינוי לו חיכו רבים, במיוחד אלו המגיעים למגרשים מדי שבת. הטוטו החל להשקיע בהקמת אצטדיונים חדשים בישראל והתוצאות לא איחרו לבוא. אצטדיונים כמו המושבה, טוטו עכו, נתניה, סמי עופר וטוטו טרנר קמו - ושינו את נוף הכדורגל בישראל מקצה לקצה, אך לא רק. באצטדיונים החדשים הושקעה מחשבה רבה בכל הקשור לנוחות הצופים, זוויות צפייה והכניסות לאצטדיון, לצד כמובן חדרי הלבשה מפוארים, חדרי טיפול וחדרי מסיבות עיתונאים. וכך האצטדיונים הפכו להיות עוגן ספורטיבי ותרבותי בערים השונות, כשבנוסף הם מארחים גם אירועי תרבות ופנאי.

"אין דבר יותר חשוב בכדורגל מאשר המתקנים עצמם", אומר המאמן אלישע לוי בנושא. "כל מגרש שנבנה, בכלל, כל השינוי שנעשה פה בשנים האחרונות, יתרום רבות להעלאת הרמה של הכדורגל הישראלי. אין מה להשוות למה שהיה פעם. השינוי אף מעלה את המוטיבציה בקרב שחקנים צעירים, אך לא רק. אם כל זה לא מספיק, גם הרמה על כר הדשא עולה. השחקנים נהנים יותר מהמשחק ורואים זאת. גם עבור האוהדים מדובר בשדרוג רציני".

כך למשל, בשנת 2011 הטוטו היה שותף להקמתם של שני אצטדיונים ברמה אירופית. "המושבה" בפתח תקוה שבו השקיע הטוטו 30 מיליון שקלים (מכיל 11,500 מקומות ישיבה)ו"טוטו עכו" שבו הושקעו כ-20 מיליון שקלים (מכיל כ-5,000 מושבים). שנה לאחר מכן נחנך האצטדיון בנתניה ובו 13,800 מושבים בהשקעה של 35 מיליון שקלים וב-2013 הושקעו 63 מיליון שקלים בשיפוץ אצטדיון טדי והקמת היציע הנוסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אצטדיון טדי במהלך המשחק בין בית"ר ירושלים בני סכנין. ברני ארדוב
יציע חדש הוקם. טדי/ברני ארדוב

ומה עם התותחים הכבדים? ב-2014 הוקם אחד האצטדיונים המרשימים שידעה מדינת ישראל - סמי עופר בחיפה ובו כ-30,000 מקומות - בהשקעה חסרת תקדים של 135 מיליון שקלים, והשנה התווסף לרשימת האצטדיונים עוד מגרש מכובד - טוטו טרנר בבאר שבע המכיל כ-16,000 אלף מושבים - בהשקעה של 65 מיליון שקלים. כמו כן, אצטדיונים רבים ברחבי הארץ זכו לשיפוץ נרחב, דוגמת אצטדיון טוטו לוד, רמלה, הרצליה ועוד.

"אצטדיונים ברמה שכזו משדרגים את הכדורגל בארץ", מציין הקשר סלים טועמה, ששיחק בלא מעט מגרשים בישראל. "האוהדים מגיעים למשחקים בכיף וזה משדרג את החוויה. אנחנו השחקנים מגיעים למשחקים בטירוף, הרבה יותר כיף לשחק באצטדיון חדיש מאשר במגרש מיושן. השינוי שנעשה כאן הוא בלתי רגיל, האצטדיונים בישראל ברמה גבוהה מאוד. הכול חדש, משפחות שלמות יכולות להגיע עם ילדים וליהנות מהאווירה ומהכדורגל. הכול נקי ומטופח, ממש כיף לראות זאת. אני משוכנע שזה ישפיע על דור העתיד, האצטדיונים הללו מושכים אנשים רבים - משחקנים צעירים ועד אוהדים ותיקים".

לא רק הקבוצות הרוויחו בגדול מהאצטדיונים השונים, אלא גם מדינת ישראל. בזכות ההשקעה הגדולה במתקנים החדישים, עלתה המדינה על מפת הכדורגל העולמי. אצטדיון סמי עופר בחיפה ואצטדיון טדי בירושלים אירחו בתפוסה מלאה את משחקי נבחרת ישראל וכן את הטורנירים הבינלאומיים - היורו לנבחרות צעירות ואליפות אירופה לנשים עד גיל 19.

בתוך כמה שנים, שינה הטוטו את נוף הכדורגל בישראל. אם עד לא מזמן פקדנו את האורווה, אצטדיון הקופסא ועוד מספר מגרשים מיושנים בארץ, היום קהל האוהדים נהנה ממגרשים חדישים - שהם חוויה בפני עצמם. האם מדובר בתחילת השינוי שלו היה זקוק כל כך הכדורגל בישראל? תשובות לכך - בעוד מספר שנים.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף הטוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully