וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: סיכום המחזור ב-NFL

22.12.2015 / 12:52

הקרב האלים בין אודל בקהאם ג'וניור לג'וש נורמן היה רווי ביצרים וגרסאות, בזמן המשחק, אבל גם אחריו. טדי ברידג'ווטר מתחיל להבין את מקומו, יוסטון מחפשת מישהו שיודע למסור ולדרו בריס, לא משנה מה קורה כרגע, צריך להצדיע

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס מול ג'וש נורמן קרוליינה פנת'רס. AP
ראש בראש. נורמן מול OBJ/AP

דאון ראשון ו-10:

הקומיקאי הנהדר רודני דיינג'רפילד אמר פעם את אחד המשפטים המוכרים ביותר על ה-NHL: "הלכתי אתמול בערב לראות קצת מכות ופתאום התחיל משחק הוקי". ובכן, מי שהגיע ביום ראשון החולף למדולנדס, זכה לראות קצת מכות, עד שלפתע, לקראת הסיום, באמת התחיל פתאום גם משחק פוטבול.

ההייפ התחיל הרבה לפני שהכדור הראשון במשחק בין הג'איינטס לקרוליינה נבעט. הענקים נלחמים על חייהם ב-NFC מזרח, הפנתרים במאזן מושלם וכולם חיכו לראות מה עושה ג'וש נורמן עם בעיית אודל בקהאם ג'וניור. נורמן נמצא בכושר מסחרר העונה והוא אחד הגורמים הבולטים בכך שקרוליינה טרם הפסידה משחק וכנראה שגם לא תפסיד אחד כזה. הוא עצר את אלן רובינסון על 27 יארד, את דיאנדרה הופקינס על 53, את מייק אוואנס על 32, את דאג בולדווין על 23, את ג'ורדן מת'יוז על 14, את טי וויי הילטון על 15 ואת דז בריאנט על 26. למפגש מול התופס הטוב בליגה העונה, הוא הגיע דרוך במיוחד.

הדריכות הזו כללה עלייה לכר הדשא עם אלת בייסבול שחורה שאחד משחקני קבוצת האימון של הפנת'רס סיפק לו. זו לא הייתה הפעם הראשונה העונה בה האלה הזו עלתה למגרש עם השחקנים, היא הופיעה גם מול אטלנטה בין היתר, אבל הפעם, החבר'ה בראשות נורמן ניצלו אותה כדי להלך אימים על OBJ, ילד בסך הכול. וזה עבד.

מהר מאוד היה ברור שהתופס של הג'איינטס איבד את הראש. זה החל במאבק עם הידיים מול נורמן ונמשך עם מהלך בו בקהאם ג'וניור חזר לאחור רק כדי להיכנס קסדה בקסדה בראש של השומר המנג'ס שלו. המעשים הללו עלו לתופס בהשעייה ממשחק (למה דווקא בגמר הפנטזי?) ומשם, הסיפורים החלו לצוץ, כאשר מלבד ההפחדה עם האלה, נראה כי גם כמה קללות הומופוביות עפו מכיוון האורחים לאוזניים של אודל.

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס מול ג'וש נורמן קרוליינה פנת'רס. AP
מכות, נגיחות והשעייה/AP

בסיום המשחק, שהפך ברבע האחרון לדרמה מטורפת והסתיים בהפסד החמישי (!!!) של הג'איינטס העונה על הבאזר והשביעי מתוך שמונה שמסתיים בהפרש של פחות מפוזשן אחד, נורמן היה נסער, בעיקר בגלל ניסיון החיסול של בקהאם ג'וניור עם אותה כניסה לכיוון הראש: "הבחור הזה ידע בדיוק מה הוא עושה. הוא לא ג'וקר, ככה לא מתנהג ג'וקר. הוא הארווי דנט, הוא 'דו-פנים'. אני יכול לכבד את הג'וקר, כי הוא לפחות ייתן לי קונטקסט משעשע וקרב אפי, אבל את הבחור הזה אני לא יכול לכבד. אם אתה יוצא למגרש ורוקד כמו בלרינה, זה מראה איזה סוג שחקן אתה".

מצד שני, לא מעט אנשים התייצבו לצד שחקן הג'איינטס: "אני לא מתעניין בשחקנים מהסוג הזה, הוא לא כזה קשוח", אמר רודי ווייט מאטלנטה על נורמן ואילו איאן אוקונור מ-ESPN ביקש שלא להגזים עם התגובה והזכיר שבדיוק כמו שבקהאם ג'וניור עלה לגדולה בצורה קיצונית עם אותה תפיסה מול דאלאס, כך הוא הפך עכשיו לאויב הציבור.

אם הג'איינטס לא יזכו ב-NFC מזרח, והם כנראה לא יזכו, נצטרך להמתין לפחות עוד שנה עד למפגש החוזר בין אודל בקהאם ג'וניור לג'וש נורמן. מצד שני, בפעמיים האחרונות בהן ניו יורק הפסידה 38:35 בעונה הסדירה, כמו שקרה לה ביום ראשון, היא המשיכה לזכייה בסופרבול, ב-2007 וב-2011. אז אולי לא הכל אבוד עבורה.

התגובה של נורמן בטוויטר

דאון שני ו-5:

ומהג'איינטס, ליריבה שמארחת אותם ביום ראשון הקרוב בסאנדיי נייט שיכול להתפתח למשהו נהדר. מינסוטה אירחה במחזור האחרון את שיקגו, שאומנם סיימה עוד עונה מאכזבת אבל דווקא בחוץ שיחקה העונה לא רע ובוודאי הייתה שמחה לקלקל לווייקינגס. טדי ברידג'ווטר, באחד ממשחקיו הטובים בקריירה הקצרה, לא נתן לזה לקרות.

הברס עשו עבודה סבירה מול אדריאן פיטרסון (63 יארד ב-18 נשיאות), אבל לא מצאו תשובות לקוורטרבק הצעיר, שמסר 17 מ-20 (85 אחוזי דיוק, מקום שלישי במשחק בודד עבור מינסוטה אחרי שני משחקים של ברט פארב) וארבעה טאצ'דאונים והוסיף טאצ'דאון גם בריצה, תוך שהוא מחסל את הדובים. הוא הפך לקוורטרבק הראשון מאז 1964 שמסיים משחק עם 85 אחוזי דיוק לפחות, ארבעה טאצ'דאונים במסירה, אחד בריצה ואפס איבודים.

במדד ה-QBR של ESPN, ברידג'ווטר מדורג עשירי ונכון, המדד הזה מטופש משהו, אבל עם כמעט 3,000 יארד, 13 טאצ'דאונים ושמונה איבודים בלבד העונה, נראה שברידג'ווטר הבין בדיוק מה הוא צריך להיות כשיש לצדו רץ אחורי דומיננטי כל כך. ברידג'ווטר צריך להיות קוורטרבק משלים, כזה שמתעלה כשפיטרסון לא מסתדר. מינסוטה מארחת את ניו יורק ג'איינטס בראשון הקרוב ואם תנצח, תצא למשחק ענק בגרין ביי במחזור הסיום. 11 ניצחונות יכולים לסגור עונה סדירה חלומית עבור מייק זימר והחבורה שלו.

טדי ברידג'ווטר קייל רודולף מינסוטה וייקינגס. Ann Heisenfelt, AP
משחק גדול ברגע הנכון. ברידג'ווטר זוכה לאהבה/AP, Ann Heisenfelt

דאון שלישי ו-7:

בתחילת העונה, במסגרת פרויקט הפתיחה שלנו כאן בוואלה! ספורט, הימרתי שיוסטון תגיע לעשרה ניצחונות ותעלה לפלייאוף. ההימור הזה עלה לי באי אילו ביקורות, כולל כאלה שלי על עצמי, בעיקר אחרי שהטקסאנס חטפו 48 נקודות מאטלנטה ו-44 ממיאמי ועמדו על מאזן 5:2. אלא שמשהו התעורר בחודשיים האחרונים בהגנה של ביל אובריאן והיא מתחילה להגשים את הציפיות ממנה.

ביום ראשון, בלי משחק התקפי כמעט בכלל, זה הספיק לשבור את המנחוס באינדיאנפוליס ולרשום ניצחון חוץ ראשון אי פעם על הקולטס, אחרי 13 הפסדים. עד לסיום העונה, יוסטון, שמובילה כרגע במשחק אחד את ה-AFC דרום על פני אינדי, משחקת בטנסי ומארחת את ג'קסונוויל. אסור לה, בשום אופן, לשמוט אחד משני המשחקים הללו, בעיקר כשמרקוס מריוטה פצוע ולא ישחק. מצד שני, גם לטקסאנס יש בעיה קלילה עם קוורטרבקים ולא ממש ברור מי ימסור כדורים ביום ראשון הקרוב. טי ג'יי ייטס גמר את העונה עם קרע ברצועה, בריאן הוייר עדיין בבדיקות בגלל זעזוע המוח שלו, ברנדון ווידן עלה למגרש והוביל את הניצחון והטקסאנס צירפו את בי ג'יי דניאלס, ששיחק קוורטרבק בדרום פלורידה והפך לתופס בקבוצת האימונים של סיאטל בשנתיים האחרונות. אולי ג'יי ג'יי וואט ישחק מאחורי הסנטר?

ג'יי ג'יי וואט יוסטון טקסאנס. AJ Mast, AP
אמיגו, אתה יודע גם למסור?/AP, AJ Mast

דאון רביעי ו-60:

הסיינטס הפסידו הלילה, בבית מול דטרויט, במאנדיי נייט. הם יסיימו עונה שנייה ברציפות במאזן שלילי, משהו שלא קרה להם מאז 1998 ו-1999. ניו אורלינס נמצאת בתקופת שפל רצינית ולא התאוששה ממש מפרשיית ה"באונטי" וייתכן שדרו בריס, עוד שלושה שבועות בן 37, כבר לא יהיה בקבוצה בעונה הבאה. ובכל זאת, בליגה בה המספרים וההיסטוריה לפעמים לא פחות חשובים מעוד ניצחון או עוד הפסד (מישהו אמר פייטון מאנינג גרסת 2015?), בריס, שנכנס הלילה למועדון המצומצם של מוסרי ה-60 אלף יארד, לצד פייטון, ברט פארב ודן מרינו, ראוי להצדעה.

הקריירה של הקוורטרבק, שדשדש בסן דייגו והפך למכונה בניו אורלינס, תסתיים ככל הנראה עם טבעת אליפות בודדת, היסטורית וחשובה מאין כמוה עבור העיר אותה הוא עזר לשקם אחרי הוריקן קתרינה ההרסני. בריס הפך הלילה גם לראשון אי פעם שרושם עשר עונות רצופות של 4,000 יארד ומעלה והוא גם מחזיק בארבע מתוך שמונה עונות ה-5,000 היחידות אי פעם (ועוד פעם אחת בה פספס ב-48 יארד בלבד). זו עמידות מדהימה ומקומו בהיכל התהילה מובטח וכעת, מעניין יהיה לראות איך יראו השנים האחרונות בקריירה של בריס וכמה מהן בכלל יהיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully