וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע: "יוקאנוביץ' ביקש, אז הוכחנו לו מי הקבוצה הטובה בארץ"

22.12.2015 / 7:40

אחרי הניצחון בבלומפילד, שחקני באר שבע עקצו את מאמן מכבי והוסיפו: "עכשיו המבחן מול הקטנות". יצחקי לראדי בציניות: "ברכות על האליפות". גורש: "גרסיה אמר שיחגוג במאי? זכותו. אנחנו נישאר צנועים". ברקת, רחמים ובכר עמלים על תכנית הרכש

ברני ארדוב

יותר מארבע וחצי שנים חיכו בהפועל באר שבע לניצחון על מכבי תל אביב בבלומפילד. אלא שבניגוד לתקופה אז, בה התמודדה הקבוצה על מטרות אחרות לגמרי, באר שבע של ברק בכר אותתה אתמול כי היא הקבוצה הטובה בישראל והיא מועמדת רצינית במאבק על האליפות. "יוקאנוביץ' ביקש שנוכיח מי הקבוצה הטובה בארץ, אז הנה, הוכחנו לו. הוא למד מברק שיעור בצניעות, ואיך מעמידים קבוצה נכון מבחינה טקטית", עקץ אחד השחקנים בצאתו מחדר ההלבשה אתמול. "היינו יותר טובים ממכבי ברוב שלבי המשחק. במחצית השניה הם לא הגיעו לשער שלנו. ברק ביקש שנשחק חכם, שלא ניגרר. הייתה תחושה שהכל הולך לנו. הרגע היחיד שבו חששנו קצת הייתה מהרגע שבו הם הבקיעו עד שריקת הסיום. אבל זה נגמר וזה מאחורינו, עכשיו המבחן שלנו יהיה גם מול הקטנות". חלק מהשחקנים סיפרו בסיום כי הם "עדיין לא עיכלו את הניצחון, צריך להתרגל למעמד הזה". השחקנים חגגו עם שירי אוהדים בתוך חדר ההלבשה. אלונה ברקת נראתה מחויכת בסיום והודתה לשחקנים.

כל השחקנים של באר שבע קיבלו שבחים אתמול. בצוות המקצועי שאבו עידוד מהיכולת שגילה בן תורג'מן, מהצורה בה שיחק מהראן ראדי למרות ההתרגשות בתחילת המשחק, למאור מליקסון שסיפק מספרים במשחק עונה וכמובן לאליניב ברדה, שמעבר לשער דאג לא פעם להסיח את דעתם של שחקני מכבי תל אביב. עד כמה שחקני מכבי תל אביב עושים כבוד ליריבה החדשה, יכול להעיד אירוע שהתרחש בסיום. ברק יצחקי ודור מיכה ניגשו למהראן ראדי, חיבקו אותו ואיחלו הצלחה בהמשך, וסיננו מספר מילים בבדיחות הדעת כלפי הקשר. יצחקי אמר: "ראדי, ברכות על האליפות", ומיכה הוסיף: "כן, כל הכבוד לכם. זכיתם". ראדי צחק והשיב בקור רוח: "מיכה, אתה הפוליטיקאי הכי גדול בארץ". השלושה צחקו ונפרדו לשלום. מיד אחר כך הגיעה למקום ברקת שהודתה לראדי. השחקנים קיבלו הודעה כי הם יזכו ליומיים מנוחה וזאת למרות שלא עשו אימון שחרור לאחר המשחק.

ברק בכר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"יוקאנוביץ' למד ממנו שיעור בצניעות". ברק בכר/ברני ארדוב

אז מה יקרה ביומיים האלה? אלונה ברקת ואסי רחמים ייפגשו עם ברק בכר. הם יבקשו לשמוע מהמאמן מה הוא מתכנן לגבי עניין הרכש. השניים יבהירו לו כי בכוונתם לצרף שחקן אחד או שניים, לכל היותר. השחקן הראשון בו מעוניין בכר הוא קשר בתפקיד של אובידיו הובאן. במועדון התעיינו בדייגו קאצ'ובה מסכנין, אבל טוענים כי הוא לא נמצא בראש הרשימה שלהם, אלא בעדיפות משנית. בעסקת מוחמד גדיר ישנם פערים גדולים מאוד וספק אם יגיע. "אם המטרות השתנו עכשיו? אם נביא שחקנים אחרים? בימים הקרובים נגבש את המתווה שלנו ועל פיו נפעל. יהיו כאן שחקן או שניים טובים שיעזרו לנו", אמרו במועדון. במועדון ציינו את הלחץ בו היו נתונים אלונה ברקת ואסי רחמים בדקות הסיום. "הניצחון הזה היה כל כך חשוב להם. שנים על גבי שנים הם משקיעים בקבוצה. הם מאוד רצו שנעשה את זה בבלומפילד. ברגע שהשופט שרק, היינו בחלום. הדקה האחרונה היה כמו נצח", סיפר אחד השחקנים.

"זה משחק שלא ניצחנו בו, אני לפחות, בשלוש השנים שלי כאן. זה חשוב, אבל לא מעבר", אמר אליניב ברדה. "לא יודע אם זו הצהרת כוונות, זה משחק מפתח, אני שמח שאחרי משחק כזה ידינו על העליונה. היה ניתן לראות את הגיבוש בקבוצה, כולם רצו שהשופט ישרוק כי הוא נתן תוספת ארוכה. רצינו שזה ייגמר כדי לשמוח". ברדה נשאל על המטרות של הקבוצה. "הפועל באר שבע עוברת איזה תהליך, אנחנו בעיצומו והקבוצה מתבגרת ומשתפרת", הוסיף ברדה. "אנחנו מציבים כל עונה יעדים חדשים וטובים יותר. לא הצלחנו להשיג אותם עד העונה, אני מקווה שהעונה כן נצליח. לא חושב ששינינו משהו מיוחד מבחינה מנטלית. ידענו שמכבי טובה בבית, משחק שיכל להתפתח לכל כיוון, אבל ידענו שהפתיחה של מכבי בבית חזקה, ולראיה ספגנו כאן תמיד בפתיחה. כבשנו בפתיחה וזה נתן ביטחון".

"יש לי רק מילים טובות לומר על ברק, מגיע לו שאפו, הוא הכין אותנו כל השבוע", הוסיף ברדה. "עברנו שבוע עמוס עם 120 דקות מול בית"ר. אסור לשכוח שמכבי תל אביב קבוצה טובה. עשינו ניצחון חשוב. אני לא חשוב, הקבוצה חשובה. התוצאות חשובות וקובעות. הקבוצתיות שלנו היא משהו נהדר העונה. כולם מעודדים מהספסל, אף אחד לא מצליח לשבת וזה יפה לראות". על העובדה שהציק לא מעט לשחקני היריבה וגרם לעצירת המשחק אמר: "יש לי הרבה ניסיון. כשאני רואה שהצד השני מלחיץ גם אני צריך לתת את הטון, מה גם שאני קפטן". ברדה נשאל גם עם ההחמצה של מכבי בפתיחה, לפני השער שלו: "מה חשבתי אחרי ההחמצה ולפני הגול שלי? ש'יואו, איזו החמצה, ואיזה מזל'. הכדור פגע בשחקן והגיע אליי. גם בגול של זהבי נגדנו העונה פגע בשחקן שלנו וקפץ לראש של ערן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול דודו גורש שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"לא קל להיות שוער בקבוצה צמרת, לא קל להיות שוער בקבוצה תחתית. בעצם, לא קל בכלל להיות שוער". דודו גורש/ברני ארדוב

השוער דודו גורש הוסיף את הצד שלו לעניין: "מכבי לא הייתה אמורה להבקיע בפתיחה כי הכדור לא הלך למסגרת. מה שניצח את המשחק זה השער השני, שנתן לנו הרבה שקט. ברק מתאים את עצמו הרבה פעמים ליריב והוא עושה את זה טוב מאוד. אנחנו מוכנים עם כמה שיטות, אי אפשר להפתיע אותנו. בפן המנטלי איתן עזריה נכנס לתמונה. הוא מראה לנו הרבה חומר על עצמנו, מאיפה הקבוצה מוציאה את הכוח הפנימי שלה".

גורש סיפר על החוויה לנצח במשחק צמרת. "לא הייתי כאן בשנים הקודמות, אבל הבנתי שלבאר שבע בבלומפילד לא ממש הולך טוב. זאת קבוצה אחרת העונה, שלא מפחדת מאף קבוצה, באה ומשחקת את המשחק שלה, ניצחנו כאן בזכות זה. אני עוד מעט בן 36, ויש לנו עוד דרך ארוכה. האליפות תוכרע בטווח הארוך, יש עוד פלייאוף. גרסיה אמר שיחגגו במאי? זכותו, אנחנו מעדיפים להישאר צנועים". על המעבר מקבוצת תחתית לצמרת אמר: "לא קל להיות שוער בקבוצה צמרת, לא קל להיות שוער בקבוצה תחתית. בעצם, לא קל בכלל להיות שוער. אם היית מחזיק אותי אחורה, לא הייתי בוחר בתפקיד הזה". גורש סיכם: "היינו בלחץ עד המחצית. מכבי לחצה אותנו, אני לא זוכר משחק שעשינו בו כל כך הרבה הגנה. הם הבקיעו שער מקרי, אבל הקבוצה לא נלחצה. מכבי לא הגיעה למצבי הבקעה. זה יעמוד לזכותה של הקבצה, שהצליחה לסגור כמו שצריך. הניצחון היום היה בהגנה. המעמד היה מאוד מרגש, לבוא עם באר שבע להתמודדות מול מכבי. המשחק הזה היה פרשת דרכים, הליגה הפכה למירוץ של שתי קבוצות שרצות לאליפות. כיף לחזור לבאר שבע עם ניצחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully