וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים מספרים: ההשקעה הגדולה של הטוטו בספורטאי העתיד של ישראל

22.12.2015 / 12:12

הפן הכלכלי הדאיג ספורטאים ישראלים צעירים רבים עד לפני מספר שנים, אך קרן מיוחדת שהשיק הטוטו שינתה את המצב מקצה לקצה. מאות ספורטאים זכו למלגות בשנים האחרונות כשהתקציב רק צפוי לגדול. אילו ספורטאים זכאים למלגות ובאיזה סכומים מדובר? כל הפרטים בפנים

לינוי אשרם – התקווה האולימפית הבאה בהתעמלות אומנותית

עד לפני שנים לא רבות, ספורטאים צעירים רבים בישראל התקשו מאוד להתרכז אך ורק במקצוע שלהם. במומחיות שלהם. בענף הספורט שאותו למדו מגיל קטן. לא כל הספורטאים הצעירים הוגדרו ככוכבים כבר מגיל קטן, וזכו לחשיפה כבר בגיל ההתבגרות – בונוס אדיר עבור ספורטאי צעיר..

למזלם של אותם ספורטאים צעירים ומאמניהם, הם לא לבד. לפני מספר שנים השיק הטוטו קרן מיוחדת המעניקה מלגות לספורטאים צעירים ולמאמניהם, על מנת לאפשר להם להתמקד בהצלחתם הספורטיבית. היא מעניקה להם שקט ומאפשרת להם להתאמן בצורה מקצועית, וכן לייצג את ישראל בתחרות בינלאומיות. הודות לקרן, הספורטאים יכולים להתרכז אך ורק בעיקר, ולא להתעסק יתר על המידה בדברים שמסביב.

הספורטאים הצעירים אינם היחידים שנהנים מאותה קרן שהשיק הטוטו, אלא גם מאמניהם, שסוף כל סוף זוכים להכרה ולתגמול, גם אם מדובר במאמנים צעירים יחסית. מדובר בשינוי גדול לעומת שנים עברו, שכן עד לפני מספר שנים מאמנים רבים לא זכו למענקים ולתגמול על עבודתם הקשה.

לינדה בולדר עם שני הרשקו. איגוד הגודו, אתר רשמי
גם המאמנים זוכים לתגמול. הרשקו עם בולדר/אתר רשמי, איגוד הגודו

קצת מספרים. בשנת 2013 חולקו 2.8 מיליון שקלים לספורטאים כמלגות, כמו גם ב-2014. השנה התקציב אף עלה, כשלמעלה מ-200 ספורטאים צעירים זכו לתמיכה מהטוטו - 1.5 מיליון שקלים לוועד האולימפי, כש-60 ספורטאים ועשרה מאמנים נהנו ממלגות, 1.2 מיליון שקלים לאילת (60 ספורטאים ושבעה מאמנים) ועוד 1.1 מיליון שקלים לוועד הפראלימפי (105 ספורטאים ותשעה מאמנים). .

אילו ספורטאים זכאים למלגה, מי קובע מי מתאים ואיך זה בעצם עובד? ספורטאים בגילאי 13-21 זכאים למלגות, בהנחה שלא הם ולא מאמניהם זכו לתקצוב בעבר. הוועד האולימפי, התאחדות אילת והוועד הפראלימפי הם אלו שבוחרים את הספורטאים והמאמנים שזכאים למלגות, על סמך קריטריונים, הישגים ופוטנציאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יעל פז גולש ישראלי. עמית שיסל,
קטף מדליית זהב. פז/עמית שיסל

ומה לגבי הישגים? בוועד האולימפי מתגאים בהישגים הרבים של אותם ספורטאים צעירים שזכו למלגה מהטוטו, וביניהם השייטים יעל פז ושחר טיבי, שזכו במדליית זהב באליפות אירופה לנוער בשייט; השחיין איתי גולדפרן, שזכה במדליית כסף באליפות אירופה לנוער בשחייה; והסייפת ניקול טל, שזכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער בסייף.

ספורטאים צעירים המשתייכים להתאחדות אילת שזכו גם כן לתמיכה מהטוטו רשמו אף הם הישגים מכובדים. המתאגרף דניאל דורשנקו שזכה במקום ראשון באליפות אירופה לנערים באגרוף תאילנדי במשקלים 44 עד 46; אמיר אסעד שזכה במדליית הארד באליפות העולם לנוער בקיקבוקס במשקל עד 63 ק"ג; והגולש יהלי גולדברג, שזכתה במדלית כסף באליפות אירופה לנוער בסקי מים.

הוועד הפראלימפי מספר על הישגים מרשימים גם בתחום ספורט הנכים, וביניהם יוליה גיידאצו'ק, שהגיעה למקום הרביעי ב-400 מטר שחייה חופשית באליפות אירופה; וורניקה גרנקו, שהגיעה למקום רביעי גם כן באליפות ברלין הפתוחה לשחייה ב-50 מטר גב; נבחרת הכדורעף, שהגיעה למקום הרביעי באליפות אירופה דרג ב'; ונבחרת כדורסל הנכים עד גיל 22 שהגיעה למקום השישי באליפות אירופה.

אין ספק שהתמיכה של הטוטו לצעירים עוזרת, ומביאה תוצאות, כשהישגים נוספים, אף גדולים יותר, צפויים להירשם כבר בעתיד הקרוב. אם עד לפני מספר שנים הספורטאים הצעירים ומאמניהם, לא התרכזו אך ורק בספורט אלא באיך לגמור את החודש, כיום ספורטאים ומאמנים הזוכים לתקצוב יכולים להתרכז אך ורק באימונים, תחרויות ובתוצאות - כשהרווח מכך הוא של כולנו.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף עם הטוטו
  • עוד באותו נושא:
  • טוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully