וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלוץ החידתי, השוער המקופח: חמישה שחקנים שכדאי לשים לב אליהם

19.12.2015 / 7:30

האיש שקצת מעיר את הפועל תל אביב, הכישרון שמתקשה לבוא לידי ביטוי בבית"ר ירושלים, כוכב הנוער שלא ממריא בהפועל כפר סבא והערך המוסף של באר שבע. אסף שלו עם השחקנים אחריהם שווה לעקוב במחזור הקרוב

one

בווידאו: השער היחיד של מאוויס צ'יבוטה בליגת העל

אחרי ארבע תוצאות 0:0 בשבת אחת, קצת קשה להתכונן למחזור הקרוב. האם באמת אי אפשר לרדת נמוך יותר? האם כל תקוותנו תהיה נתונה למשחק העונה ביום שני? נקווה שלא. הנה חמישה שחקנים שכדאי לשים לב גם אליהם, מלבד הרמה הכללית והדרמה בצמרת. אולי מהם תבוא איזו ישועה במחזור ה-15.

ניב אנטמן

שוער הפועל חיפה ניב אנטמן חוגג. אדריאן הרבשטיין
איתו הקבוצה מנצחת. ניב אנטמן/אדריאן הרבשטיין

הקבוצה עם הכי הרבה שאלות ללא תשובות בליגה היא ללא ספק הפועל חיפה. למה טל בנין עדיין מועסק בהפועל חיפה? איך עובד הסיפור עם מאיר בן מרגי? מה יואב כץ חושב לעצמו, ובין לבין, שאלה לא פחות חשובה - איך בדיוק פז'מיסל קובארז' טוב יותר מניב אנטמן?

השוער השני של יואב כץ שיחק העונה בחמישה וחצי משחקים בכל המסגרות, ושימו לב, הוא ניצח בארבעה מהם. קובארז' לא נותן את האקסטרה בתור זר, לא בתור שוער ולא משיג לקבוצה שלו נקודות, כמו ששוער תחתית אמור לעשות. הפציעה האחרונה של קובארז' העניקה לאנטמן את המקום בין הקורות ב-1:3 על הפועל עכו וב-1:1 מול עירוני קרית שמונה בגביע הטוטו. בשני השערים שספג לא היה אשם ויכול להיות שבניגוד לשוערי משנה אחרים בליגה, התלמיד עלה על מורו.

צליל חתוכה, מהדי זועבי, דניאל ליפשיץ, איתמר ניצן ועומרי גלזר קיבלו השנה דקות משמעותיות בקבוצות שלהם, אך רק אנטמן הוכיח שהוא שדרוג לעומת מי שעומד לפניו. אבל היי, מי בכלל מחפש הגיון בהפועל חיפה?

שגיב יחזקאל

שגיב יחזקאל הפועל תל אביב. קובי אליהו
בסגנון של פיני בלילי. שגיב יחזקאל/קובי אליהו

אם הייתם שואלים את שגיב יחזקאל לפני שבועיים לגבי מעמדו, הוא ככל הנראה היה אומר לכם שהוא גמר בהפועל תל אביב. אבל בהפועל כמו בהפועל, מהיציע להרכב ולהפך, הכל הולך. החלוץ הצעיר, המוכשר והמבולגן של האדומים קיבל את המושכות בקבוצה חסרת ההתקפה בהפסד למכבי פתח תקוה. טוב הוא לא היה, אך היו יותר רעים ממנו.

בואו נסתכל רגע על חוליית ההתקפה של הפועל תל אביב. מבין כל השחקנים המאכזבים העונה באדום, דודו ביטון הוא אחד הבולטים ללא ספק. אנס מחמיד אמנם טוב באימונים ומרשים בנבחרת הנוער, אך לא בא לידי ביטוי במשחקים ו.... זהו. אין להפועל תל אביב יותר חלוצים טבעיים בסגל. אלטמן ניסה, אנטל תופקד, אפילו רייכרט הוצב שם. אך הגולים פשוט לא מגיעים.

אז רגע לפני שמתחילים לדבר על טוטו, סליחי ושאר ירקות, כדאי לבדוק את התפוקה של יחזקאל. החלוץ שיחק העונה בארבעה משחקי ליגה, בשניים פתח והוחלף, באחד נכנס בדקה ה-80 ובאחד, מול בית"ר ירושלים, שיחק 90 דקות. בשניים מהמשחקים הללו הפועל תל אביב כבשה - לא נתון שיש להתעלם ממנו בעונה שחונה כזו.

התרומה של יחזקאל לא נמדדת תמיד בשערים. יש חלוצים כאלה. לא נעשה השוואה, אבל דירק קאוט למשל היה כזה, גם פיני בלילי. יחזקאל רץ, יש לו רוע בעיניים, הוא יוצר אי סדר ופאניקה אצל היריבה וקל מאוד לראות אותו מתאקלם וכובש בקבוצה שרצה טוב. לא משנה מי יבוא כדי לתפוס לו את המקום בחוד, הפועל תל אביב, במצבה, לא יכולה לוותר על שגיב יחזקאל.

נס זמיר

שחקן בית"ר ירושלים נס זמיר מאוכזב. יוסי ציפקיס
ללא משחק מלא העונה. נס זמיר/יוסי ציפקיס

יכול להיות שהדבר הכי רע שקרה העונה לנס זמיר מבחינה אישית זו היכולת הטובה של הקבוצה שלו. זו הייתה אמורה להיות עונת הפריצה של הקשר עם העבר בספרד, אך יכולת נהדרת של עומר אצילי, לידור כהן ושאר החברים בחוליית ההתקפה הותירה אותו ללא משחק מלא העונה.

כשאתה לא משחק 90 דקות מלאות, וזה לא משנה אם אתה פותח או לא, קשה מאוד להפגין את היכולת האמיתית שלך. למרות העובדה הזו, זמיר רשם העונה 118 דקות ליגה ובזמן שהיה על המגרש, בית"ר כבשה שער אחד בלבד. איך שלא מסתכלים על זה, זה פשוט לא מספיק, בטח לקבוצה שרצה טוב כמו בית"ר.

זמיר נראה לא רע במחצית ששיחק באמצע השבוע מול הפועל באר שבע בגביע הטוטו, ואחרי שתי תוצאות תיקו מאופסות, דראפיץ' עשוי לעשות שינויים בהרכב. זמיר יקווה לקבל צ'אנס נוסף מול מכבי נתניה לאור אוזלת הרגל בחלק הקדמי. אין הרבה משחקים נוחים יותר להותיר בהם רושם כמו בבית מול האחרונה בטבלה.

מאוויס צ'יבוטה

מאוויס צ'יבוטה שחקן הפועל כפר סבא. מגד גוזני
רק שער אחד עד כה. מאוויס צ'יבוטה/מגד גוזני

כשהיה שחקן נוער, מאוויס צ'יבוטה היה השחקן הכי טוב בארץ, אך הקפיצה שלו לבוגרים היא לא מה שכולם ציפו. הפועל כפר סבא עוברת עונה לא רעה בכלל והעובדה שהחלוץ הקונגולזי לא מצליח לבלוט בקבוצה חיובית בלי שום דבר להפסיד, הופכת את העונה שלו למאכזבת מאוד.

צ'יבוטה כבש פעם אחת בלבד העונה, בניצחון הענק של קבוצתו על מכבי חיפה בסיבוב הקודם. ביום ראשון הקרוב הוא שוב יפגוש את הירוקים, אך עם הרבה פחות הייפ מאחוריו. מאז המשחק ההוא, צ'יבוטה שיחק בתשעה משחקים והוחלף בשישה מהם, כך שהוא חייב להעלות את הרמה ולהראות לפליקס נעים שהוא צריך להיות על המגרש.

למרות הסיבוב הלא רע שעברה, הפועל כפר סבא כבשה רק שער אחד בארבעת המשחקים האחרונים שלה (אגב, היא לא ספגה באף אחד מהם) והגיע הזמן שנעים יבצע התאמות כדי לשנות את הנתון הזה. רוני לוי לא יצפה להתקפה מעובה של היריבה ואולי רן יצחק לבד בחוד זו לא התשובה. צ'יבוטה בתפקיד קדמי וחופשי יותר, במתכונת של יציאה למתפרצות ועקיצות, יכול להיות זה שיביא את הסנסציה מתחילת העונה אל הסיבוב השני.

מהראן ראדי

מהראן ראדי שחקן הפועל באר שבע. ניב אהרונסון
יהיה החפרפרת? מהראן ראדי/ניב אהרונסון

מהראן ראדי הוא ווינר. אחרי התקופה המוצלחת במכבי תל אביב, הוא מביא להפועל באר שבע משהו שהיה חסר לה ובגלל זה היא עדיין חזק בעניינים. שניים מחמשת השערים שכבש העונה הביאו לבאר שבע שש נקודות באופן ישיר וההשפעה שלו על המגרש מורגשת מבחינת הטכניקה והנעת הכדור. אגב, ראדי הוסיף השנה עוד אלמנט של בריחה לאגף והרמות – משהו שוואליד באדיר היה עושה הרבה בעונות שלו במכבי חיפה.

אם יש עוד משהו שראדי מצטיין בו, הוא התעלות במשחקים חשובים – ואין משחק יותר גדול ממה שמצפה לו ביום שני. אחרי שבשנים האחרונות מכבי הראתה לבאר שבע מי הבוס ברוב המקרים ובעיקר במשחקים שקבעו באמת, ראדי יכול להיות החפרפרת - זה שיודע איך להביא את האקסטרה ולפענח כיצד לנצח את האקסית.

המשולש הובאן-אוגו-ראדי עובד מצוין. בכר הכניס להם אלמנטים שלא היו בעונה שעברה וזה התחבר בצורה נהדרת, אך השאלה אם זה יעבוד במבחן הגדול באמת. מה הקאץ'? 120 דקות לא פשוטות מול בית"ר באמצע השבוע. ראדי שיחק שם רק 70 דקות, אך במשחק כזה, מול בלומפילד מלא, פשוט מקבלים אנרגיות מהאווירה.

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב (אמצע) עם יואב זיו, טל בן חיים. קובי אליהו
לא קיבל דקות. דור מיכה, במרכז/קובי אליהו

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

דור מיכה - כנראה שמשחק טוב נגד דינמו קייב לא מקנה לך מקום בהרכב או אפילו דקות בודדות נגד בני סכנין.

עבד ג'בארין - עוד שחקן שהיכולת הטובה שלנו לאחרונה לא השפיעה על המאמן שלו, שהחליט לספסל אותו במשך 90 דקות ב-0:0 הנוראי מול מכבי פתח תקוה.

חיים מגרלשווילי - הפועל חיפה הייתה צריכה ממנו מנהיגות, אך קיבלה ממנו פנדל לזכות הפועל עכו. היה לא רע מבחינה התקפית, אך לא בטוח שזה יעבוד מול קבוצות טובות יותר.

פדרו גלבאן - 90 דקות בשיעמומון מול מכבי חיפה.

שיר צדק - קבוצתו אמנם ספגה אחרי חמישה משחקים, אך הוא היה פשוט נהדר. ממוקם טוב, יודע להתנהל עם הכדור במצבים לא נוחים ומהווה איום בהתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully