וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנין וגבאי יכולים לקחת את כץ לבית משפט, יש להם קייס חזק"

17.12.2015 / 10:58

לאור ההערכה של גורמים בהפועל חיפה, שהמנכ"ל והמאמן יפנו לערכאות משפטיות, עורך דין מוכר מתחום הספורט ניתח את השעייתם: "נגרם להם נזק, אלו סיכונים שכץ ייאלץ להתמודד עימם. אי אפשר להוציא לחופשה בתשלום בלי שימוע"

one

בווידאו: תקציר התיקו בין הפועל חיפה לעירוני קרית שמונה

אחרי ההתפתחויות האחרונות בהפועל חיפה וההחלטה כי מאיר בן מרגי ימשיך כמאמן ראשי עד לסוף העונה, לכולם ברור כי טל בנין סיים למעשה את דרכו בקבוצה. בנוגע לאפרים גבאי, הבעלים יואב כץ ממשיך לטעון כי השעייתו, או כפי שהוא מכנה אותה, חופשה בתשלום, גרמה לקבוצה להיראות ולהתנהל בצורה טובה יותר ולכן השעייתו של המנכ"ל צפויה להימשך.

אף על פי שבשלב הזה בנין וגבאי ממשיכים לשמור על שתיקה, לכולם ברור שהחלטה של כץ, אם תגיע, לפטר את השניים תוביל ככל הנראה למאבק משפטי. אחד מעורכי הדין המובילים בארץ בתחום הספורט, שביקש להישאר בעילום שם, טוען כי הסיכויים שהנושא יגיע לבית המשפט גבוה מאוד.

"יש לבנין ולגבאי קייס משפטי נגד יואב כץ. הם יוכלו לדרוש את השכר שלהם עד לסוף העונה. אפילו מול יואב יש חוקים", אמר אותו עו"ד. "יכול להיות שהם יכולים גם לדרוש מעבר לכך. נגרם להם נזק, הם יכולים לטעון שהמקרה מנע מהם לקבל הצעות עבודה ממקומות אחרים. אלו סיכונים שיואב יצטרך להתמודד עימם".

כץ לא דיבר עם גבאי מאז שהחליט להשעותו כשגם ההחלטה להוציאו לחופשה בתשלום הועברה לו על ידי הסמנכ"ל רון פלדהיים שהעביר החלטה זו גם לבנין. כץ אמנם דיבר בימים הראשונים עם בנין אך בין השניים לא קיים קשר בימים האחרונים. למעשה, כץ לא ערך בירור לשניים מאז תחילת המקרה. "זה שלא היה שימוע מקנה זכות לביטול ההחלטה, היא לא בתוקף". הסביר העו"ד. "אי אפשר לפטר ולא להוציא לחופשה בתשלום בלי שימוע. קודם כל אתה צריך לשמוע אותם. זה נותן להם קייס חזק".

בעלי הפועל חיפה, יואב כץ. יוסי ציפקיס
יגיע לבית משפט? כץ/יוסי ציפקיס

עוד לפני ההכרזה על מינויו של בן מרגי עד לסיום העונה, התרחש אירוע מוזר במעט, כאשר בן מרגי הבהיר בסיום המשחק מול עירוני קרית שמונה שבשיחות שהיו לו עם יואב כץ, הוא הסביר לבעלים שהוא לא יכול לשמש כמאמן קבוע עד סוף העונה בשל עיסוקיו האחרים. לאחר מכן, דיבר בן מרגי עם כץ, שהבטיח לו שהדבר לא יפגע בעיסוקיו ושאם יחוש שהוא צריך עזרה, הוא יצרף לו עוזר מאמן או מנהל מקצועי שיהיה מעליו. לאור הבטחה זו, בן מרגי הסכים לשמש בתפקיד וכץ מיהר להוציא את ההודעה שבן מרגי יהיה המאמן הקבוע עד סוף העונה.

בסביבת המועדון לא אהבו את כל השתלשלות האירועים וגורם המקורב למועדון אמר: "יואב כץ סיפק עוד אירוע מוזר, כזה שהיה עדיף לדלג מעליו. כל עניין מינוי מאמן בזמן שיש עדיין אחד הוא תמוה, בטח אחרי שבן מרגי אמר שהוא לא יכול בהתחלה לאמן. חבל שכל זה קורה ובטוח שגם בן מרגי הצטער שככה השתלשלו האירועים". אנשים במועדון הופתעו לשמוע את דבריו של בן מרגי ואמרו שאולי זו טעות: "אולי מאיר התבלבל מכל הבלאגן שנוצר סביבו מיום שבת".

טל בנין מאמן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
ההערכה היא שהוא יסיים את דרכו. בנין/אדריאן הרבשטיין

גם בן מרגי עצמו הבין שאולי היה עדיף להתנהל אחרת אך כעת ינסה לקחת את הקרדיט שקיבל ולהוכיח את עצמו. אחת האופציות שנשמעה היא, שכץ יחפש אנשים שישמשו כמנהלים מקצועיים כשהשם של מוטי איווניר, שלומי דורה וכן אלי כהן, אם זה יפוטר מסכנין, ישמשו כמנהלים מקצועיים. גם בקרב השחקנים בקבוצה לא הבינו את כל מה שנוצר ואמרו: "רגע אחד הבנו שיבוא מאמן חדש ורגע אחר כך הוא המאמן" אמר אחד השחקנים.

מלבד כל העיסוק בעמדת המאמן, בקבוצה היו מרוצים מהתצוגה במשחק מול קרית שמונה, בייחוד במחצית הראשונה. בחיפה החמיאו מאוד לאלי אלבז ואמרו שיש לו פוטנציאל להיות חלוץ חשוב במערך של הקבוצה. השחקן אף עשוי לפתוח בשבת מול מכבי פתח תקווה. גם מהראן לאלה זכה למחמאות על האנרגיות שהכניס כמחליף ובנוסף, גם ניב אנטמן, שמקרין בטחון על ההגנה. כעת בחיפה מקווים שיווצר איזשהו שקט, אך מבינים שזה ייעשה רק כאשר יואב כץ יודיע באופן סופי על המשך דרכם של טל בנין ואפרים גבאי.

עדכון ראשון: 09:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully