וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני: "לא סמכנו אחד על השני, והרגשנו איך העונה נגמרת לנו כבר בנובמבר"

אהרל'ה ויסברג, שליחנו לטורקיה

17.12.2015 / 8:00

ההתאוששות ("חזרתי. אני מרגיש טוב יותר מלפני הפציעה"), העבר שרודף ("התקרית עם שולדבראנד תמיד תלווה אותי"), הכתם ("לא רוצים שתיחרט על שמנו הדחה, אולי התעוררנו מאוחר מדי"). גיא פניני נהנה עם טבק, ומוכן לרגע האמת. ראיון

קובי אליהו

כל שיחת חולין שנערכה בשנה האחרונה עם גיא פניני, מאז קרע את גיד אכילס והושבת מפעילות, נפתחה בטקס קבוע. "בכל פעם ששאלו אותי מה שלומי, מיד הוסיפו את השאלה 'ואיך אתה מרגיש?'", צוחק קפטן מכבי תל אביב בראיון בלעדי לוואלה! ספורט, "אבל אתה יודע מה, באמת הרבה זמן כבר לא שאלו אותי איך אני מרגיש, וטוב שכך".

הצהובים יעלו הערב (20:45, שידור חי בוואלה! ספורט ובאפליקציה) למשחק העונה: הם מעולם לא החמיצו הופעה בטופ 16 של היורוליג, אבל זה יקרה אם לא ינצחו באיסטנבול את דרושפאקה ב-11 נקודות הפרש. אלא שלאור המצב שבו עמדו רק לפני שלושה שבועות, במאזן 6:1, העובדה שהם מגיעים למחזור הנעילה עם סיכוי לשרוד היא בשורה משמחת בפני עצמה.

את ההתאוששות של מכבי בשבועיים האחרונים אפשר לזקוף למנהיגות שגילה טיילור רוצ'סטי ולשינוי שהביא עימו המאמן ז'אן טבק, אבל הם לא היחידים. פניני הקפיץ את הממוצעים שלו במאות אחוזים: בשלושת משחקי היורוליג האחרונים הוא קיבל מספר דקות כפול לעומת ששת המחזורים הראשונים של העונה, וזינק מ-2.5 נקודות ל-11.7, מ-0.1 ריבאונד ל-3, ומ-0.1 אסיסט ל-2.7. בשבוע האחרון, כשהקבוצה כולה הפציצה 32 שלשות מול באמברג והפועל תל אביב, מספר 10 פגע ב-10 מ-12. כמו בימים הטובים.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם מאמן הקבוצה ז'אן טבק. ברני ארדוב
"הוא נתן לי ביטחון". פניני עם טבק/ברני ארדוב

- אפשר להכריז שגיא פניני חזר?

"כן, גיא פניני חזר. אני אפילו מרגיש הרבה יותר טוב משהרגשתי לפני הפציעה. בשנה שלפני, כשזכינו ביורוליג, סבלתי מכאבים ושיחקתי, והיום טפו טפו טפו אין לי את זה.
"עברתי שנה ממש קשה מבחינה אישית. אף פעם לא חוויתי פציעה, ואני לא מאחל לאף אחד לעבור פציעה כזאת קשה, עם קצב החלמה איטי, עליות וירידות. מעבר למצב הגופני, זה משפיע על הראש, וזה מאוד מייאש. אבל ברגע שזה מאחוריך, אתה מרגיש שאתה יכול לעבור הכל. כל יום שעובר הוא עוד צעד בהחלמה מבחינתי. בתחילת העונה עוד לא הייתי מאה אחוז, היו לי כאבים והרגל לא הייתה מספיק חזקה, אבל אני מתחזק ומקבל ביטחון בעצמי, ואני חושב שרואים את זה על המגרש".

אהרל'ה וייסברג בפייסבוק

- תמיד היית שחקן שמעדיף את הקליעה מבחוץ, אבל זרקת העונה 28 שלשות ורק שישה כדורים לשתיים. אתה נרתע ממגע בעקבות הפציעה?

"בהתחלה אתה פחות נכנס למגע. ככה זה בתהליך הראשוני כמעט בכל פציעה, ולאט לאט זה נעלם לך מהראש ואתה חוזר לעשות את התנועות הטבעיות שעשית לפני. אבל כן, אני חייב להודות שהפציעה תמיד יושבת באיזושהי פינה בראש, ואני כל הזמן חושב על הרגל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"כשכל אחד עושה מה שהוא רוצה, אני האחרון שייראה טוב"

פניני אינו מסוג השחקנים שיפזרו קלישאות בסגנון "זה לא אני, זו כל הקבוצה", אבל יש לו תיאוריה מעניינת שקושרת בין ניצני ההתחברות שנראים לאחרונה במכבי לבין השיפור ביכולתו.

"אני לא שחקן שבנוי על יכולות אישיות ושעושה דברים לבד", הוא מסביר. "ברגע שהקבוצה רצה והתרגילים עובדים, אני אקבל את הזריקות שלי ואעשה את הדברים שאני טוב בהם. ברגע שכל אחד עושה מה שבא לו, אני האחרון שייראה טוב".

- אתה מרגיש בנוח עם טבק.

"כשז'אן הגיע, הוא לקח אותי לשיחה ואמר לי שהוא מאוד סומך עליי ושחשוב לו שאני אתן מהניסיון שלי לקבוצה, בטח במצב שהיא הייתה. הוא נתן לי ביטחון. הוא מפשט את המשחק, לכל אחד ברור מה הוא צריך לעשות, ומי שלא יעשה את זה - פשוט יישב בצד. למי שכן עושה מה שצריך הוא נותן את הגב ואת הדקות, ועכשיו הקבוצה נראית טוב. אנחנו עומדים במקומות הנכונים בהתקפה, עוזרים אחד לשני בהגנה וזה הרבה יותר קל".

- מכבי היא אחת משלוש הקבוצות היחידות שלא החמיצו הופעה בטופ 16. השתיים האחרות, פנאתינייקוס וברצלונה, כבר עלו. ומה איתכם?

"אנחנו לא רוצים שייחרט על שמנו דבר כזה. אנחנו מתחילים לקבל צורה של קבוצה מנצחת - גם ביכולת וגם באופי, כי התחלנו את העונה בגישה שלא מתאימה למועדון כמו מכבי תל אביב, ואנחנו במגמת עלייה ושיפור. אנחנו מגיעים למשחק הערב בכושר הכי טוב שלנו העונה. אבל ברור גם שלנצח כאן ב-11 הפרש זה לא הכי קל בעולם".

"אם נמשיך טוב באירופה וניקח דאבל בארץ, נוכל להתגאות באופי שלנו כמועדון, איך ידענו להתרומם ממשבר לא קל בכלל"

- זאת תהיה קטסטרופה מבחינתכם אם לא תעלו?

"זה לא נעים, אבל זה לא יהיה קטסטרופה. יכול להיות שהתעוררנו מאוחר מדי ושלא נעלה, ואם חס ושלום זה יקרה, נמשיך להילחם כדי להגיע רחוק ביורוקאפ. בסופו של דבר ישפטו אותנו על פי התוצאות בסיום העונה. אם נמשיך טוב באירופה וניקח אליפות וגביע בארץ, נוכל להתגאות באופי שלנו כמועדון, איך ידענו להתרומם ממשבר לא קל בכלל".

- היה רגע שנשברת, שכבר לא האמנת שתוכלו להתאושש?

"ההפסד בבאמברג היה ציון דרך, וכבר אמרתי לעצמי שאני לא רואה איך יוצאים מהמצב הזה, לא כי אין יכולת, אלא כי השחקנים לא סומכים אחד על השני. וברגע שאתה לא סומך על החבר שלך, זאת הבעיה הכי גדולה, ואי אפשר לעבוד ככה. מצאנו את עצמנו במצב שאנחנו רק בתחילת נובמבר, והעונה כבר נגמרת לנו.

"דווקא אז התחלנו לנהל הרבה שיחות, בינינו השחקנים לבין עצמנו, עם המאמנים, עם ההנהלה. הבנו שאו שאנחנו נצא בעצמנו מהמצב, או שתהיה קטסטרופה. ברגע שהוצאנו הכל מהלב, ודיברנו בעיקר על הדברים הפחות טובים, התחלנו להשתפר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מרגיש מאוים בדרבי. בשבילי זאת אווירת כדורסל"

רעשי הרקע מהדרבי התל אביבי מלווים את מכבי עד איסטנבול, ומי כמו פניני חווה את זה על בשרו. "אחרי כל דרבי מדברים על אלימות ועל מה שנאמר שם, ובאמת שזה לא נעים ולא כיף לשמוע, אבל אני לא מבין, זה מפתיע מישהו? הרי זה חוזר בכל פעם, אז בואו נפסיק לדבר ונתחיל לעשות משהו, או שנבין שהם ימשיכו לעשות את זה. בדרבי, מן הסתם, תהיה אלימות וצריך לעשות משהו".

- מה צריך לעשות?

"לא יודע, לי אין פתרונות. האנשים מעליי צריכים למצוא אותם. שהמשטרה תיכנס לעניינים. אי אפשר להגיד בכל פעם מחדש שהספורט הולך לאבדון. בואו נעשה מעשה".

- לך, באופן אישי, קוראים בכל פעם "פניני מת". חשת מאוים?

"אני לא מרגיש מאוים ולא מפוחד מכל האימרות האלה. בשבילי זאת אווירת כדורסל. פשוט חבל לי שיש ילדים קטנים באולם, הם שומעים את כל הקללות, וגם הם ימשיכו עם זה כשיגדלו".

- גם לך היה את החלק שלך בתקרית עם יהונתן שולדבראנד. זה עדיין יושב לך בראש?

"תמיד, אי אפשר להתנתק מזה. עשיתי את הטעות, ומבחינתי בכל פעם שאומרים דרבי אז כמובן שזה הדבר הראשון שעולה. הבנתי את הטעות שעשיתי, וזה לא יחזור".

שחקן הפועל תל אביב יונתן שולדברנד מול שחקן מכבי תל אביב גיא פניני. ברני ארדוב
"אי אפשר להתנתק מזה". עם שולדבראנד/ברני ארדוב

"להיפרד מהנבחרת באליפות אירופה בתל אביב זה חלום"

פניני בן 32, ורגע אחרי ההכרזה על אירוח הבית המוקדם של היורובאסקט ב-2017 ביד אליהו, הוא מפזר רמזים על פרישה קרובה מהנבחרת.

"אין דרך יותר מרגשת ומתוקה לסיים קריירה בנבחרת מאשר אליפות אירופה בתל אביב. זה חלום. אני מקווה שזו לא תהיה ההופעה האחרונה שלי, אבל אני אהיה כבר בן 34, ולפי איך שקריירה אמורה להיבנות זה לא תלוש מהמציאות שככה זה ייצא. אני מקווה להיות בריא עד אז ולהוכיח לארז אדלשטיין שאני מסוגל לחזור לנבחרת, אחרי שבקיץ הזה לא שיחקתי, ושנעשה יחד משהו שלא היה כאן מעולם".

- עם יד על הלב, איזו בשורה מרגשת יותר - אירוח האליפות בישראל ב-2017 או הקיץ החופשי שמחכה לכם ב-2016?

"זאת תחרות קשה מאוד", צוחק פניני. "ארז כבר אמר לי שהוא יזמין אותי עם הצעירים לקיץ הקרוב. עניתי לו שיחכה לי בהיכל".

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
ניפגש בהיכל בקיץ 2016. אדלשטיין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully