וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבק: "יש לנו בעיות מבניות חמורות, בכלל לא חושבים על ההפרש"

אהרל'ה ויסברג, שליחנו לטורקיה

16.12.2015 / 22:00

מאמן מכבי תל אביב נשמע דרוך לקראת דרושפאקה (חמישי, 20:45, חי באתר). יוגב אוחיון ניסה ליטול חלק באימון המסכם אך בקבוצה מודאגים ממצבו. וגם: היריבות ביורוקאפ במקרה של הדחה וההקדשה של לנדסברג למזרחי

צלמים זמניים מורשים

מזג אוויר קר וגשום קיבל את פניה של מכבי תל אביב באיסטנבול, לקראת המשחק הגורלי מחר (חמישי, 20:45, שידור חי בוואלה! ספורט ובאפליקציה) נגד דרושפאקה במחזור הנעילה של היורוליג. מדבר אחד נמנעים הצהובים: לומר במפורש את המספר 11 - ההפרש שבו הם צריכים לנצח, כדי לעלות לטופ 16.

איסטנבול אינה היעד האקזוטי ביותר, ובוודאי לא הידידותי ביותר עבור קבוצה ישראלית - אבל במכבי רק רוצים לחזור אליה שוב, מאחר שאם יעפילו לטופ 16, הם יפגשו בוודאות את פנרבחצ'ה.

לאור תוצאות מחזור הנעילה ביורוקאפ, הצהובים כבר יודעים לאיזה בית יוגרלו במידה שיודחו מחר, ולפחות מבחינה גיאוגרפית זה לא יהיה קל: הם יפגשו את יריבתם הוותיקה אולימפיה לובליאנה וייאלצו לטוס פעמיים לרוסיה - כדי לפגוש את אוניקס קאזאן של קית' לנגפורד ואת ניז'ני נובגורוד, האקסית של טיילור רוצ'סטי, שכבר ניצחה העונה פעמיים את הפועל ירושלים.

כ-5,000 אוהדים טורקים צפויים למלא את ה"פולקסווגן ארנה", אולם קונצרטים בעיתות שיגרה, שהומר למגרש כדורסל במשחקיה האחרונים של דרושפאקה ביורוליג. הכרטיס היקר ביותר למפגש עם מכבי יעלה 40 לירות טורקיות (מעט יותר מ-50 שקלים), ורוב יושבי היציעים יהיו תלמידי תיכון וסטודנטים.

הצהובים הגיעו לטורקיה ללא אייק אופייבו ודגן יבזורי הפצועים, אבל מי שמדאיג אותם יותר מכולם הוא יוגב אוחיון, שסוחב פציעה בקרסול. הצוות הרפואי עמל דקות ארוכות כדי לחבוש את רגלו של הרכז, שהתלונן על כאבים, אבל לבסוף השלים את האימון המסכם. גם סילבן לנדסברג, שלא שותף שלשום בניצחון על הפועל תל אביב בדרבי, התאמן כרגיל.

יוגב אוחיון, מכבי תל אביב, מקבל טיפול רפואי. צילום: אה'רלה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
לא כשיר לחלוטין. אוחיון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אה'רלה ויסברג

למרות מפגני השלשות המרשימים נגד באמברג ובדרבי, המאמן ז'אן טבק אינו בונה על המשך החגיגה מחוץ לקשת. "הייתי מרוצה מהמחצית הראשונה בשבוע שעבר בגלל ההגנה, וזה מה שנצטרך גם הפעם - לשמור טוב. אם הזריקות ייכנסו, הן ייכנסו, אבל אי אפשר לבנות על זה".

חמש קבוצות הצליחו כבר לבצע את מה שמכבי מנסה - להתאושש ממאזן 6:1 ולעלות לטופ 16. ארבע מהן התגברו בדרך על יריבה טורקית, וטבק מכיר זאת היטב. ב-2012/13, כשהצעיד את ויטוריה לקאמבק דומה, הוא ניצח באיסטנבול את אנאדולו אפס (שבשורותיה, אגב, שיחק אז ג'ורדן פארמר).

"אין קשר בין הסיטואציות", מתעקש המאמן הקרואטי. "זו הייתה סיטואציה אחרת לגמרי עם בעיות שונות לחלוטין. אני מזהה התקדמות במכבי, אבל יש לנו בעיות מבניות חמורות שאני בספק אם נפתור גם בהמשך הדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו בכלל לא חושבים על ההפרש", מבהיר טבק. "ננסה לשחק הכי טוב שנוכל, בתקווה שזה יביא אותנו לתוצאה שאנחנו צריכים. אני יודע שזה המשחק הכי חשוב שלנו העונה, אבל כך היו גם המשחקים הקודמים - מכיוון שבכל אחד מהם ידענו שאם נפסיד, נודח".

פארמר שיחק בעונה שעברה בדרושפאקה, אבל לא באולם שבו ייערך המשחק. הגארד הותיר רושם לא חיובי בעליל, כשלא הצליח להצעיד את הקבוצה לחצי גמר הפלייאוף הטורקי, ולקראת המפגש המחודש שלו עם הקהל המקומי אמר: "אני לא יודע איך הקהל יקבל אותי. אני בטוח שיהיה כאן מלא ושההתרגשות גדולה, כי זו העונה הראשונה שלהם ביורוליג".

לגבי מצבו, לאחר הפציעה ברגל שהשביתה אותו משני משחקי היורוליג האחרונים, הוסיף פארמר: "לא הרגשתי טוב במשחק האחרון נגד הפועל, אבל הצלחתי לעבור את זה והצלחנו לנצח. אני מקווה שאהיה טוב יותר מחר במשחק".

מי שניצל את היעדרו של פארמר כדי להפוך לבעל הבית הבלעדי של הקבוצה הוא טיילור רוצ'סטי, שלהט בדרבי עם 28 נקודות, 6 מ-7 לשלוש ועשרה אסיסטים, וחזר להיות הסקורר הקטלני שהיה בעונה שעברה בניז'ני נובגורוד.

"כל הזמן חיפשתי את המקום שלי בתוך המסגרת הקבוצתית, איך לעזור איפה שאפשר כדי לנצח, אם זה בקליעות או באספקטים אחרים. 11 הפרש? אנחנו צריכים לעלות למגרש ולנצח, לשחק הכי חזק שאפשר, ונראה מה יקרה. אנחנו באים אחרי שני ניצחונות רצופים ומרגישים שאנחנו מתחילים להתחבר".

ג'ורדן פרמאר, מכבי תל אביב. צילום: אה'רלה ויסברג, מערכת וואלה! NEWS
מתרגש. פארמר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אה'רלה ויסברג

בצד השני ימתין למכבי מי שכמעט הפך לשחקנה לפני שנה בדיוק, מרקוס סלוטר. גיא גודס רצה להביא את הפורוורד האמריקני לקראת הטופ 16, אולם הוא נשאר לבסוף בריאל מדריד והניף עימה את גביע היורוליג (אף שחלקו בזכייה היה מזערי).

"היו שמועות שאני הולך למכבי, אבל לא רציתי לעזוב את מדריד", מספר סלוטר, ששיחק בעבר בהפועל ירושלים ונחתך בגלל טענות שבילה עם נערת ליווי לפני אחד ממשחקי הקבוצה בחו"ל. "אנחנו מתרגשים מאוד, יודעים שזה חשוב ויודעים גם שיהיה קשה. יש כאן עצבים חיוביים. שמחים שיש לנו את ההזדמנות לשחק מול האוהדים שלנו, ושיש לנו אפשרות לעשות משהו מיוחד בשבילם ובשביל העיר".

הגארד הוותיק אנדר ארסלן, ששיחק בעבר אצל דיוויד בלאט באפס פילזן, הודה: "בתחילת העונה לא ציפינו שמכבי תגיע למצב הזה, אבל אנחנו מריחים את ההיסטוריה וההתרגשות כאן מאוד גדולה. אנחנו קרובים למטרה ורוצים לגעת בה".

אמיר פרלדז'יץ', שהחמיץ את שני משחקי היורוליג האחרונים בגלל פציעה, שב לפעילות מלאה וישחק מחר.

צפו בסילבן לנדסברג שר לשמעון מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully