וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול פגיעה: עשרת הבולים שאתם לא רוצים לפספס השנה

און ניר

16.12.2015 / 18:16

סוף השנה האזרחית בפתח ועמה מגיע רגע השיא של פוטבול המכללות: עונת הבולים. כדי שלא תגיעו לא מוכנים, און ניר מכין אתכם לעשרת הבולים שאסור לכם לפספס

שחקני אוהיו סטייט חוגגים זכייה באליפות ב-2014. Streeter Lecka, GettyImages
שחקני אוהיו סטייט חגגו בשנה שעברה/GettyImages, Streeter Lecka

1. קוטון בול: אלבמה (2) נגד מישיגן סטייט (3), 31.12, דאלאס

חצי הגמר הראשון יפגיש בין שתי קבוצות עם מסורת רבה. אלבמה, אלופת ליגת הדרום, מגיעה אחרי עונה שהחלה בחריקות, כולל הפסד למיסיסיפי, אך המשיכה בצורה מושלמת עם ניצחונות גדולים על יריבותיה המרות LSU ואובורן. מישיגן סטייט, אלופת הביג 10, סיימה מצדה עונה חלומית בה ניצחה את האלופה הנוכחית, יריבתה המושבעת אוהיו סטייט. המאצ'אפ בין ההגנה האימתנית של אלבמה, שסופגת 15 נקודות למשחק, לבין ההתקפה היצירתית של מישיגן סטייט בניצוחו של הקוורטרבק המבטיח קונור קוק, מבטיח קרב טיטאנים. ליין: 9.5 לאלבמה.

2. אורנג' בול: קלמזון (1) נגד אוקלהומה (4), 31.12, מיאמי

חצי הגמר השני יפגיש בין שני מועמדים לתואר השחקן המצטיין של העונה: דשון ווטסון, הקוורטרבק המחונן של קלמזון שרשם 69.5 אחוזי דיוק ו-3,512 יארדים ¬העונה ובייקר מייפילד, הקוורטרבק האתלטי של אוקלהומה, שסיפק 3,389 יארד ב-68.6 אחוזים נגד קבוצות הביג 12 החזקות. קלמזון, אלופת הבית האטלנטי, סיימה עונה מושלמת ללא הפסדים ומהמקום הראשון הכללי, היא רואה הזדמנות אדירה ללכת עד הסוף. אוקלהומה, אלופת הביג 12, רוצה להמשיך את המסורת ככוח משמעותי בליגה ולהביא את הגביע הביתה. עם שני מערכים התקפיים נהדרים, המפתח למשחק טמון בהגנות וזו שתתעלה ותצליח לייצר עצירות כנראה תנצח. ליין: 4 לאוקלהומה.

דשון ווטסון שחקן קלמזון. Streeter Lecka, GettyImages
דשון ווטסון, כוכב קלמזון/GettyImages, Streeter Lecka

3. רוז בול: סטנפורד (6) נגד איווה (5), 1.1, פסדינה

זו השנה ה-102 בה נערך הרוז בול המסורתי ולמרות שהשנה הוא לא חצי הגמר הרשמי (יש רוטציה בין אצטדיוני הבולים הוותיקים על האירוח), הוא צפוי להביא 100 אלף צופים. אלופת הליגה הפאסיפית (פאק12), סטנפורד היציבה, תפגוש את איווה המפתיעה, שכמעט סיימה את העונה בצורה מושלמת ורק הפסד בגמר האזורי מול מישיגן סטייט גרם לה להישאר מחוץ לשלב חצי הגמר. לשתי הקבוצות יש הרבה מה להוכיח, כאשר הרץ האחורי של איווה, ג'ורדן סנזרי המתאושש מפציעה, יתמודד מול זה של סטנפורד, כריסטיאן מקאפרי, שהיה מועמד להייזמן, בדו קרב של כוח, מהירות, זריזות וסיבולת. ליין: 6.5 לסטנפורד.

4. פייסטה בול: אוהיו סטייט (7) נגד נוטרדאם (8), 1.1, גלנדייל

האלופה היוצאת בקרב על הכבוד מול ה"פייטינג אייריש", שתמיד משאירים הכל (וגם כמה שחקנים פצועים) על המגרש. תכנית המשחק של אוהיו סטייט תתרכז בעצירתו של וויל פולר, התופס המצוין של נוטרדאם, שתפס 56 מסירות, 13 טאצ'דאונים ו-1,145 יארדים העונה. היריבה תנסה להגביל את משחק הריצה המיומן של אוהיו סטייט, בכיכובו של הרץ האחורי איזיקיאל אליוט (19 טאצ'דאונים העונה) האגרסיבי. ליין: 6.5 לאוהיו סטייט.

5. שוגר בול: אוקלהומה סטייט (16) נגד מיסיסיפי (12), 1.1, ניו אורלינס

הפעם האחרונה בה שתי הקבוצות נפגשו הייתה בקוטון בול של 2010, אז ידה של מיסיסיפי הייתה על העליונה ונראה שהשליטה של הקבוצה המפוארת מהדרום הולכת להישמר. המשחק מציב שני תופסים מוכשרים זה מול זה: לקון טרדוול של מיסיסיפי, עם 76 תפיסות מסירה ושמונה טאצ'דאונים העונה וג'יימס וושינגטון של אוקלהומה, עם 52 תפיסות ועשרה טאצ'דאונים עד כה. נראה שאוקלהומה תצטרך סוג של אקס פקטור נוסף, אשר לא בטוח שיש לה, על מנת לערער את הגנת הברזל של מיסיסיפי. ליין: 7 למיסיסיפי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לקון טרדוול שחקן מיסיסיפי. Stacy Revere, GettyImages
לקון טרדוול ממיסיסיפי/GettyImages, Stacy Revere

6. אלאמו בול: טי.סי.יו (11) נגד אורגון (15), 2.1, סן אנטוניו

המשחק הזה אמור להיות צמוד ולא צפוי, כאשר שתי הקבוצות הבריקו בליגות האזוריות שלהם מבחינה התקפית לאורך העונה. שני הקוורטרבקים החבוטים, טרבון בויקן מטקסס ו-ורנון אדאמס מאורגון, צפויים להיות כשירים למשחקם האחרון במכללות. אל תתפלאו אם הקבוצה המנצחת תגיע ל-50 או 60 נקודות, כי הגנות יהיה קשה למצוא כאן. ליין: אין יתרון לאף קבוצה, כך שגם המומחים של לאס וגאס הרימו ידיים.

7. פיץ' בול: יוסטון (18) נגד פלורידה סטייט (9), 31.12, אטלנטה

המאצ'אפ הפנטסטי בין ההתקפה של יוסטון, בניצוחו של הקוורטרבק גרג וורד, לבין ההגנה הקשוחה של פלורידה סטייט, מבטיח קרב איכותי. מבחינת יוסטון, המפתח לניצחון נמצא בהגנה וביכולת שלה לעצור את דלווין קוק, הרץ האחורי החזק והמהיר של פלורידה, אשר באמתחתו אפשר למצוא העונה 18 טאצ'דאונים ו-1,658 יארד. ליין: 7 לפלורידה.

8. אתלטיק בול: צפון קרוליינה (10) נגד ביילור (17), 29.12, אורלנדו

למשחק הזה יש פוטנציאל להיות המבדר מכולם, כל עוד ביילור תתאושש מאובדן הקוורטרבק ג'ארט סטידהאם שנפצע ותצליח להכשיר קוורטרבק ראוי במקומו. ביילור סיימה את העונה עם ממוצע הנקודות הגדול בליגה, 48 למשחק, בעוד צפון קרוליינה לא הרבה מאחור, עם 40.9. שתי הקבוצות החמיצו את האליפויות האזוריות ברגע האחרון, מה שעלול לגרום לקצת אובדן מוטיבציה לשחקנים. אבל עדיין, שתי הקבוצות יכולות לייצר נקודות בקצב מסחרר ומי שתמצמץ ראשונה, תמצא את עצמה בצד המפסיד. ליין: 3 לביילור.

שחקני מכללת ביילור. Ronald Martinez, GettyImages
מה תעשה ביילור?/GettyImages, Ronald Martinez

9. אאוטבק בול: נורת'ווסטרן (13) נגד טנסי (23) 1.1, טמפה ביי

באופן מפתיע, שתי הקבוצות סיימו את העונה כמדורגות בין 25 הקבוצות המובילות בליגה. לנורת'ווסטרן יווצר יתרון, בהנחה שהיא תצליח לבלום את משחק הריצה של היריבה, בעוד לטנסי יש סיכוי רק אם הקוורטרבק ג'וש דובס יבצע התאמות ושיפורים למשחק המסירה שלו. יש הרגשה שהוא יעשה את זה במעמד החגיגי, כי כישרון לא חסר לו. ליין: 8 לטנסי.

10. סיטרוס בול: מישיגן (14) נגד פלורידה (19), 1.1, אורלנדו

מול פלורידה, לה לכאורה יש יתרון בגלל משחק שהוא כמעט ביתי עבורה, ניצבת מישיגן עם התקפה חזקה שמסוגלת לנתץ את ההגנה השברירית של יריבתה. למרות אותו יתרון הביתיות ועל פי מה שפלורידה הראתה העונה, אין לה את הכלים להתמודד עם מישיגן המנוסה מהביג 10. רק הרץ האחורי של פלורידה, קלווין טיילור, בהנחה שתכנית המשחק תלך עליו, יכול להוות איום משמעותי ולהביא את הניצחון. ליין: 4 למישיגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully