וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת רוצ'סטי: אמצעי פיזור ההפגנות של שמעון מזרחי בדרבי

שמעון מזרחי ספג עלבונות יצירתיים מהיציע, הכרוז האדום חטף סטירה ממאבטח, אבל הגארד של מכבי תל אביב התעקש להתעסק בכדורסל עם שואו מבריק ומספרים פסיכיים בדרבי. אורן יוסיפוביץ על אמצעי פיזור ההפגנות של היו"ר הצהוב, והחדות של גיא פניני

one

ועדת ביקורת

הכי טוב: טיילור רוצ'סטי

פחות טוב: רוברט רות'בארט

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ציוץ המשחק:

פתח דבר

אולם הדרייב אין.

דרבי.

הפועל נגד מכבי.

אנד… אקשן!

הכרוז האדום ישי משה נזרק לאחור, לא ידוע למה. הלסת שלו פוגעת בברזל שחוצץ בין היציעים; לאחר מכן יתברר שמשקפיו נשברו. הוא כמעט נופל, ושני מאבטחים של חברת TQS מחזיקים אותו.

אז הגיע מאבטח שלישי, ודפק בו סטירה. מאבטח אחר הפריד, והסוטר ברח כמו מוג-לב.

זה היה הסימפטום לעוד דרבי רווי שנאה. מכות, נאצות, עקירת כיסאות. שנאה שמתדלקת את מכבי והפועל ומעייפת את כל השאר. בסיום המשחק הכרוז התהלך במסדרונות, דיבר עם כמה אנשי אבטחה, ניסה לברר מה שמו של הבריון שפגע וברח.

נכון לכתיבת שורות אלו, הוא לא קיבל תשובה.

אוהדי הפועל תל אביב עם שלט מחאה נגד שמעון מזרחי. ברני ארדוב
אל תצפו, ואל תתאכזבו. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

בגיל 76, וכשימי שישי הופכים למתוחים יותר אפילו מימי חמישי, שמעון מזרחי נראה קטן, מכווץ. בז'קט טורקיז הוא נכנס לעוד 40 דקות ברוטו של גיהנום - אם זה בכלל מזיז לו.

77:90, והוא יצא, מנצח, מחדר ההלבשה של מכבי תל אביב - אי שם במסדרון הצר של האולם החדיש. "זהבי החמיץ פנדל, אבל הכניס שני גולים", בישר לבן שיחו על שארע בדוחא. השיחה נמשכה, ובמהלכה אמר מזרחי לדואג לשלומו:

"אני לא אתן להם את התענוג הזה - שאני אעזוב ואלך…".

סביר להניח שהתכוון לאוהדי הפועל תל אביב. בכל פעם ששמעון מגיע לביתם זו סיבה למסיבה של שטנה, והפעם - הפעם זה היה אקסטרה לארג'. הפרשיות שנחשפו ביומן של הערוץ הראשון הפכו לחומר בערה בידיים לוהטות גם כך. בכירי הקופירייטרים התגייסו, ולא משנה באיזה צד אתם - הם עשו יופי של עבודה רעה. שלטים קטנים, שלטי ענק ואפילו הסדרה הנהדרת Better Call Saul נכנסה לתמונה - לא נשארה אבן אחת לא הפוכה.

לשפוט את הסונטים יהיה מעשה מיותר. חבל על הזמן של כולנו, וכל עוד המעשים חוקיים, הגיע הזמן להפסיק להיות מופתעים. אוהדים שמאחלים למזרחי להתאבד בכל שני וחמישי לא יתעלמו מחשדות בומבסטיים כאלה. עבורם, החשיפות האחרונות מהוות חתיכת לגיטימציה לשירים ששרו, לשלטים שתלו זה שנים על גבי שנים. אז אל תצפו, ואל תתאכזבו.

הדבר היחיד שחשוב בנושא, אם כבר, הוא מה המשפחה השכולה חושבת על המחאה הזו - ועל הזליגה שלה לתוך הפרקט. האם עבורה זהו שימוש ציני זול בזכר בנם, או שמא עזרה מסיבית בגיוס מודעות? בין כה וכה, לא נראה שהמחאה הזו תיעלם בקרוב, והתמונות והשלטים יהפכו לעוד נוף עמו מזרחי יצטרך להתמודד במסגרת תפקידיו. אל תדאגו לו - הן כעורך דין והן כיו"ר מושמץ בדרבים, נראה שהוא פיתח עמידות של עשרות שנים.

אמש, היה לו גם אחלה אמצעי לפיזור מחאות.

שחקן מכבי תל אביב טיילור רוצ'סטי. ברני ארדוב
מעתה אימרו: רוצ'סטף/ברני ארדוב

חמש דקות לסיום, כשהוא קבר עוד שלשה וקבע 66:75 צהוב, טיילור רוצ'סטי עשה פרצוף של אין-לי-מושג-מאיפה-הבאתי-את-זה. הוא היה בזון מארץ הזונים, בדרך ל-28 נקודות ב-11 מ-15 מהשדה (6 מ-7 ל-3), 10 אסיסטים ו-0 איבודים. כל שיגור חרך רשת, כל קרוס-אובר העיף את השומר ליציע. הוא זרח, זהר, כמו בימים הטובים של NBA JAM. אפשר לבלבל על עברית וברית מילה וכנסיות באינסטגרם, אבל לבחור יש כדורסל - בטח בצל קורתנו.

עד כה, בליגה, השיא שלו עמד על 14 נקודות, וכשנכנס למסיבת העיתונאים ביקש מדובר הקבוצה לתרגם לו את דף הסטטיסטיקה. בהנחה שמספרים נראים אותו דבר באנגלית ובעברית, ניתן להניח שהסכומים היו מוזרים גם לו. גורם במכבי הסביר שרואים את השינוי לאחרונה, ונימק שההפרדה מפארמר מועילה לו.

בדיוק כשהחל לדבר עם העיתונאים, זמבורת ענק החלה להשתולל מחוץ לחדר התקשורת. זו היתה הפעם הראשונה באותו ערב שטיילור רוצ'סטי היה חסר אונים.

הוא העיף מבט קפוא לעבר הדלת, ולא הצליח להתרכז. הוא שתק במשך דקה ארוכה, עד שהזמבורה לקחה הפסקה. "זה לא קרה ביום אחד", אמר על המומנטום החיובי שמכבי תופסת. "זה תהליך יום-יומי, וזה לא רק במשחקים אלא באימונים. האימונים שלנו קשוחים יותר ואנחנו מוכנים יותר למשחקים פיזיים כאלה".

מה השתנה מבחינתך? מתי הרגשת שזה הלילה שלך?

"עוזר לראות את הכדור נכנס", אמר. "וזה לא הלילה שלי. זה הלילה של כולנו".

רוצ'סטי מצטנע. גם המאמן המפסיד שרון אברהמי הודה: "אני לא זוכר שחקן יחיד נותן הצגה כזו הרבה זמן". גם גיא פניני היה נחרץ: "הוא גמר את המשחק לבד".

seperator

חלק מהטענות נגד מזרחי הן על הקלות שבאזרוח. רוצ'סטי, על דרכוניו האמריקאי והמונטנגרי, בטח לא חשב שמתישהו יהיה כחול-לבן. אבל זו כבר באמת ספצאליטה של מזרחי והצהובים. וכל עוד הדבר מעוגן בחוק, זו חתיכת ברכה - לגרום לכדורסלן טוב כזה להיות ישראלי כזה. בעונה שעברה, מכבי הפסידה אליפות בין היתר בגלל היעדר עומק לוקאלי. העונה, גם כשאוחיון נפצע ופניני עולה מהספסל ולנדסברג לא התלבש ופארמר לא פארמר (נ.ב. דגן יבזורי!), היה להם את רוצ'סטי. האם ראוי ששחקן כזה מתפקד על תקן מקומי? זה דיון נפרד וארוך. אבל אין ספק שמדובר בשיחוק, בשובר שוויון בקנה מידה מקומי. בזה באמת שאין על מזרחי ושות'. אלוהים ישמור - אפילו ב-2 על 2 של הילדודס בהפסקה שבין הרבעים, הצהובים היו ראש מעל היתר. אם תרצו, הערב של רוצ'סטי היה מן תשובה של מזרחי, עוד שורה לשלט הבא.

"פוינט גארד זה כמו קוורטרבק", בריאן רנדל ניתח את השדרוג ברמתו של הרכז שלו, ונעזר בדוגמה מהפוטבול. הוא לא ממש עוקב אחרי ה-NFL, הוא מודה. רק אחרי שיקגו ברס. בחזרה להשוואה: "הם מניעים את העסק, עליהם האחריות, הם מייצרים את המהלכים. טיילור הוא כזה, והוא אחד הטובים באירופה".

הוא נראה היום חד, חם, יותר מהרגיל. קליעות, מסירות, קרוס-אוברס. איך אתה מסביר את ההופעה שלו?

"כולנו מרגישים יותר בנוח לאחרונה, וגם טיילור כנראה מרגיש חופשי יותר. כולנו מבינים יותר מה המאמן רוצה, וטיילור במיוחד. הוא עיכל את ההתקפה, מבין איך מתאים יותר לשחק. הוא כל כך דומיננטי".

ובכלל לא היו בטוחים שהוא ישחק.

"יומיים הוא מסתובב עם שלפוחית ברגל, והוא בקושי יכול ללכת", פניני מספר, "אבל הוא גבר. הוא בא לכאן, וטיפל בעניינים".

שחקני מכבי תל אביב טרבור אמבקווה, גיא פניני. ברני ארדוב
חי בשביל הטראש טוק. גיא פניני/ברני ארדוב

זה היה עוד ערב קליעות מפחיד של הצהובים מעבר לקשת. 16 מ-27 - רק חמש פעמים בהיסטוריית הליגה מכבי קלעה יותר שלשות במשחק אחד. ופניני אחראי ל-5 מ-7 ההרשתות הללו. "יש משהו בסלים האלה", אמר גיא וחייך בהתרסה שכל כך מזוהה עמו. "סלים קלים, נוח לשחק כאן". ואחרי שמכבי קלעה כמו גולדן סטייט ורוצ'סטי נראה כמו רוצ'סטף (C), צריך להאמין לו.

כשדפק את השלשה האחרונה וקבע 74:88, סימן למאות הצהובים מאחורי הסל - פיניטו. זה נגמר. עכשיו הוא מחוץ לאולם, והאוהדים הצהובים והאדומים כבר התפזרו לבתיהם, להוציא בחורה אחת שלא נותנת לו מנוח.

לאורך השיחה בינינו היא הקניטה, צווחה וקיללה (בין היתר: "איך זה לקבל משכורת מבן אדם שהוציא בחורה מתיק רצח?!"), ופניני - כמו פניני - יוצא מריכוז בקלות, עונה לה, שואל את עצמו למה עונה לה, הרי הוא חי בשביל הטראש טוק.

כשסיימנו, והוא הלך לעבר האוטובוס, היא שיגרה: "שהכסף יילך לתרופות!".

פניני עצר, הסתובב, חייך.

"בעזרת השם", צחק, והמשיך בדרכו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully