וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח הסיכויים לשמינית: ארסנל שוב חסרת מזל, מוריניו מריח את הסוף

14.12.2015 / 14:30

ריאל מדריד קיבלה הגרלה נוחה (זהירות: רק על הנייר), אלכסיס יתקשה להדהים את האקסית הלוהטת, ביובנטוס מתחרטים על הגול ששלח אותם לקרב מול המכונה של פפ, פ.ס.ז' סוף סוף מגיעה פייבוריטית. הכל לקראת שמינית גמר האלופות

one

בווידאו: תקציר הניצחון של ארסנל על אסטון וילה בליגה

שתי סגניות בלבד צלחו את שמינית גמר ליגת האלופות בעונה שעברה: האחת הייתה יובנטוס (גמר) והשנייה הייתה פריס סן ז'רמן (רבע הגמר). שתיהן נעצרו על ידי ברצלונה, שגם סיימה את העונה כאלופת אירופה. גם הפעם אלופת איטליה ואלופת צרפת נכנסו להגרלת שלבי הנוקאאוט כלא מדורגות, וסומנו כאימת ראשי הבתים, אך הוגרלו לשניים משלושת המפגשים הגדולים של שמינית הגמר. הסיכוי שהתסריט יחזור על עצמו שוב (בעיקר בגלל באיירן מינכן) נראה נמוך יותר. הנה ניתוח קצר של הגרלת משחקי שמינית הגמר.

שמינית גמר האלופות: כל המשחקים, התאריכים, התגובות והנתונים

שחקני ברצלונה חוגגים את הזכייה בליגת האלופות. AP
המסע מתחיל בלונדון. ברצלונה/AP

ארסנל - ברצלונה

המזל שוב לא האיר פנים לארסן ונגר, שקיבל את אלופת אירופה אותה מעולם לא הצליח להדיח בשלבי הנוקאאוט. המפגש הזכור מכולם היה כמובן בגמר 2006 בו ניצחה ברצלונה 1:2, אך מאז הקטלאנים הדיחו את ארסנל גם ברבע גמר 2010 ושמינית גמר 2011. התותחנים ביצעו קאמבק גדול בסיבוב השני של שלב הבתים וגם נראים טוב בליגה, אבל קשה להאמין שאלכסיס סאנצ'ס יזכה לחגוג בקאמפ נואו מול חבריו לשעבר. ההתקפה של ברצלונה כמעט בלתי ניתנת לעצירה, גם בימים בהם ליאונל מסי יושב ביציע. אל תתנו למעידות האחרונות בליגה להטעות אתכם, זו עדיין הפייבוריטית לזכות בתואר האירופי.

הסיכויים: 25:75 לברצלונה.

פטר צ'ך שוער ארסנל. GettyImages
מסי אף פעם לא כבש מולו? תמיד יש פעם ראשונה. צ'ך/GettyImages

יובנטוס - באיירן מינכן

כמה מצטערים כעת בטורינו על השער של האקס פרננדו יורנטה, שהוריד אותם מפסגת הבית ושלח אותם למפגש עם המכונה של פפ גווארדיולה, במקום למשחק ללא קהל בקייב. יובנטוס נכנסה לעונה הזו בהדרגה ולאחרונה נראית מצוין, כשהיא מקזזת את הפער מהפסגה ונראית (שוב) כקבוצה הכי בשלה לזכות באליפות איטליה. עד כמה הכלים שלה יספיקו מול באיירן מינכן הדורסנית? את זה נצטרך לראות. פאולו דיבאלה התגלה כלהיט אמיתי וגם מריו מנדז'וקיץ' ודאי ירצה להוכיח לגווארדיולה שהיה כדאי להשאירו, אך לגרמנים יש כלים מגוונים והם נבנו במטרה לזכות במפעל. ארתורו וידאל, שסיים כסגן אלוף אירופה עם יובנטוס בעונה שעברה, עבר לבאיירן כדי לעשות צעד אחד יותר ויחד עם קינגסלי קומאן יחווה ערב מרגש בטורינו מול האקסית. הבווארים ניצחו את יובנטוס בשלושת העימותים האחרונים ביניהם, ונראה כי יעשו זאת גם הפעם, אם כי יזיעו בדרך.

הסיכויים: 35:65 לבאיירן.

ארתורו וידאל שחקן באיירן מינכן. GettyImages
מרגיש בבית. וידאל/GettyImages

רומא - ריאל מדריד

הגרלה נוחה לבלאנקוס. רומא התגנבה לשמינית הגמר עם ניצחון בודד ותיקו במחזור הסיום מול באטה בוריסוב, שהיה צריך להיענש בהדחה. בכלל, הג'אלורוסי נמצאים בנסיגה בחודשיים האחרונים, רודי גרסיה מתקשה למצוא הרכב יציב והנטייה לחטוף בראש מול קבוצות בכירות עלולה להופיע שוב בשמינית הגמר. כריסטיאנו רונאלדו יוכל לשפר את מאזן שערים מול ההגנה הרעועה של רומא, אלא אם כן רפא בניטס יצליח לעשות עוד קסם ולהעלים את האימפריה כבר בשמינית הגמר. ב-2007/08 הייתה זו רומא שעברה לרבע הגמר עם שני ניצחונות של 1:2. אל תבנו על שחזור.

הסיכויים: 15:85 לריאל.

שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ' מורחק מול צ'לסי. AP
כבר נהיה קרב טעון. צ'לסי מול פ.ס.ז'/AP

פריס סן ז'רמן - צ'לסי

שחזור שמינית הגמר מהעונה שעברה, שהיה שחזור רבע הגמר מלפני שנתיים. ז'וזה מוריניו ביקש בעונה שעברה לחזור לעיר האורות, אבל שילם את המחיר כשהפעם הצרפתים היו אלה שהמשיכו הלאה בזכות שערי חוץ. בזמן החוקי ניצחה פ.ס.ז' רק פעם אחת את צ'לסי מתוך שישה מפגשים בליגת האלופות, אך לאור כושרה הנוכחי של אלופת אנגליה והצרות הרבות שלה העונה, נראה שהפעם הקבוצה של לורן בלאן היא הפייבוריטית. אנחל די מריה הוסיף נופך יצירתי, אדינסון קבאני וזלאטן איברהימוביץ' משתפים פעולה בהצלחה, ולשלישיית הקישור העוצמתית צ'לסי התקשתה למצוא תשובה בעונה שעברה. גם חוסר התחרותיות בליגה המקומית לא אמור להפריע. מוריניו יצטרך לבצע שינוי דרסטי בחודשיים הקרובים, או לגייס מחדש את האוטובוס המפורסם שלו, כדי לעבור הפעם.

הסיכויים: 40:60 לפ.ס.ז'.

שחקני מנצ'סטר סיטי, קווין דה בראונה, ראחים סטרלינג. GettyImages
ההגרלה הכי נוחה, רק שלא יפקששו את זה. סיטי/GettyImages

דינמו קייב - מנצ'סטר סיטי

סוף סוף ההגרלה לא התאכזרה לסיטיזנס, שסיימו בראשות הבית המוקדם והרוויחו מפגש נוח עם דינמו קייב. המשחק הראשון באוקראינה ייערך ללא קהל ורק מגדיל את היתרון של מנצ'סטר סיטי, שתוכל לנקום על ההדחה באותו שלב בליגה האירופית, לפני חמש שנים. דינמו קייב עשתה את שלה בעצם ההעפלה לשמינית הגמר, לראשונה זה 16 שנים, ואם אנדריי ירמולנקו יעזוב בינואר אז בכלל הסיכויים שלה נראים קלושים. האוקראינים יצטרכו להסתמך על מתפרצות ועל הנטייה של סיטי וג'ו הארט לסבך את עצמם, אבל היתרון האיכותי של האנגלים בכל עמדה במגרש צריך לסדר טיול קל לרבע הגמר.

הסיכויים: 10:90 למנצ'סטר סיטי.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. רויטרס
ההגנה שלו צפויה להציב אותו שוב בין 8 הגדולות של אירופה. סימאונה/רויטרס

פ.ס.וו איינדהובן - אתלטיקו מדריד

גם דייגו סימאונה יכול להיות מרוצה. הוא חשש מיובנטוס או פריס סן ז'רמן וקיבל את החבורה של פיליפ קוקו, אקס ברצלונה שיחזור לספרד במטרה להוכיח שהוא גם מאמן ראוי. אתלטיקו ניצחה 0:3 בהולנד ב-2008/09, כששתי הקבוצות נפגשו בשלב הבתים (1:2 לקולצ'ונרוס בוויסנטה קלדרון) ואין סיבה שלא תעשה את זה גם הפעם. לסימאונה יש את חוליית ההגנה הטובה באירופה ואת אנטואן גריזמן הפנטסטי. בחסות ההגרלה, זה אמור להספיק לפחות למקום בין שמונה הגדולות של היבשת.

הסיכויים: 20:80 לאתלטיקו.

שחקני זניט סנט פטרסבורג חוגגים. רויטרס
עד כמה תשפיע פגרת החורף? זניט/רויטרס

בנפיקה - זניט

השאלה הגדולה בנוגע לקבוצות הרוסיות עם הכניסה לשלב הבתים היא תמיד אחת: עד כמה תשפיע פגרת החורף? זניט תגיע למשחק בפורטוגל כשהיא עדיין בפגרה, ולכושר הנהדר אותו הציגה בשלב הבתים כבר לא יהיה זכר. הדבר מהווה יתרון עבור בנפיקה, שתמשיך לרוץ בזמן הזה במפעלים המקומיים וגם הדיחה את הרוסים באותו שלב ב-2011/12, עם ניצחון 0:2 בבית (הפסידה 3:2 בחוץ). יהיה זה מפגש פיקנטי עבור חאבי גרסיה, אקסל ויטסל ואסקיאל גאראי, כולם שחקני בנפיקה לשעבר שכיום מאיישים את ההרכב של זניט, אבל מעל כולם יעמוד הולק הלוהט, שכבר הלם בנשרים כמה פעמים בימיו כשחקן פורטו. בנפיקה פחות טובה העונה ועלולה להיחלש בינואר אם ניקו גאיטן יעזוב, אך פגרת החורף מעניקה לה יתרון קל.

הסיכויים: 45:55 לבנפיקה.

קני סייף שחקן גנט. GettyImages
ביחס ליריבות זו הגרלה יחסית נוחה, שעדיין נראית בלתי אפשרית. סייף/GettyImages

גנט - וולפסבורג

ההופעה ההיסטורית של גנט בליגת האלופות צפויה להיקטע בשמינית הגמר. שלב הבתים היה חלומי ובפברואר גם רמי גרשון יחזור כדי לעזור לקני סייף המרשים, אבל וולפסבורג גדולה על אלופת בלגיה ובאופן כללי נציגות גרמניה מעולם לא הפסידו לבלגיות בליגת האלופות. הכישרון ההתקפי של הגרמנים, שבא לידי ביטוי בניצחונות על מנצ'סטר יונייטד וצסק"א מוסקבה, יחד עם המבצר הביתי, יעשו את ההבדל מול היריבה חסרת הניסיון. רבע הגמר הראשון בתולדות הזאבים נראה קרוב מתמיד, ומה אכפת להם שיקראו למפגש הזה "שמינית גמר של הליגה האירופית.

הסיכויים: 20:80 לוולפסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully