וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהד בית"ר שהותקף: "הם יצאו עם שרשראות, פטיש, לום וסכינים"

האוהד שהותקף בסיום המשחק מול הפועל ת"א סיפר: "רכבים חסמו אותי. לא היה סממן שהם אוהדי הפועל, אבל זה נראה כמו נקמה". מירי רגב ועופר עיני פרסמו תגובות חריפות, 16 אוהדים נעצרו

one

משטרת ישראל עצרה הערב (ראשון) חשוד בתקיפת אוהד בית"ר ירושלים סמוך לשוק הפשפשים אמש לאחר המשחק של הקבוצה מול הפועל תל אביב. מדובר בתושב מרכז הארץ, יליד 1981, שהועבר לחקירה בתחנת המשטרה כשמעצרים נוספים צפויים בהמשך.

עוד לפני כן, 16 אוהדים נעצרו או עוכבו בגין החזקת אמל"ח (כולל רימון הלם-סינוור שנתפס), החזקת סמים ותקיפה. בין אותם אוהדים היה אחד שהדליק אבוקה ביציע ושמונה שניסו להיכנס ליציע של הקבוצה היריבה, כאשר המשטרה ביקשה להחמיר עם האוהדים בשל חומרת האירועים, לטענתה. הערב עצרה המשטרה חשוד בתקיפה, תושב מרכז הארץ

אחד העצורים הוא כדורסלן בית"ר ירושלים, ים סלמן מחולון, שנעצר לאחר שתקף מאבטח בכניסה לאצטדיון, בעט בו ואיים עליו. שופט בית משפט השלום בתל אביב ירון גת הרחיק אותו ממגרשי הכדורגל ל-45 ימים ובנוסף, הרחיק חשודים אחרים מהמגרשים ל-30 יום, שלח אותם למעצר בית של שלושה ימים והציב להם ערבות של 800 שקלים.

סלמן הגיב: "הגעתי עם חברים למשחק, עם כרטיסים שהיו אמורים להיות ליציע של בית"ר ירושלים, אך הם היו ליציע של הפועל תל אביב. הבנתי זאת רק כאשר לא הצלחתי להיכנס דרך המכונה האוטומטית, שלא אישרה את הכרטיס שלי. שאלתי את אחד המאבטחים מה אני אמור לעשות, הוא אמר שאין מה לעשות. כששאלתי אותו שוב ניגש אליי מאבטח אחר ודחף אותי בחוזקה. שאלתי אותו מדוע הוא משתמש בכוח, אך הוא המשיך, והצטרפו אליו כמה מאבטחים נוספים. הרגשתי מוקף ומאוים, אחד המאבטחים אף ניסה לשלוח אגרופים לפניי ובשלב מסוים נפלתי על גדר. באותו רגע נשכב עליי אחד המאבטחים. הגנתי על הראש וצעקתי שאני לא נושם, אך הם המשיכו גם כשהייתי על הרצפה. שלחו אותי למעצר ולחדר החקירות, כשבדרך, אחד המאבטחים לחש לי באוזן שהוא יפרק לי את השיניים ושלא יישארו לי שיניים. בחיים לא הרמתי עד על מאבטח או שוטר. איומים? לא היה ולא נברא. ביליתי לילה בבית החולים עם כאבי ראש וצלעות, והיו לי בחילות כל הלילה".

מעצרו של החשוד שנראה על ידי השוטרים משליך את רימון העשן, הוארך עד יום שלישי. בכיסו של אותו חשוד נתפס מנוי של הפועל תל אביב, זאת למרות היותו אוהד של בית"ר ירושלים. לחשוד עבר פלילי של ניסיון שוד ועבירות נוספות. בין העצורים נמצא גם טירון בחטיבת גולני, אותו שלח השופט למעצר בית בבסיס הטירונים החטיבתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המכונית השבורה של אוהד בית"ר ירושלים שהותקף/מערכת וואלה, צילום מסך

כשעה לאחר סיום המשחק ופיזור הקהל, התקבל דיווח על אוהדי בית"ר שהגיעו לאזור שוק הפשפשים והותקפו על ידי מספר חשודים, ששברו עם אלות את חלונות רכבם ולאחר מכן, תקפו באלות ובמכשיר חד את שלושת יושבי הרכב. אחד הקורבנות פונה לקבלת טיפול באיכילוב והשניים האחרים טופלו במקום. המשטרה עצרה חשוד וצפויים מעצרים נוספים.

תקרית נוספת התרחשה כשעה לאחר המשחק ליד מחסן הציוד של אוהדי הפועל תל אביב בין מספר אוהדים משתי הקבוצות. המשטרה הגיעה לאיזור כאשר מרבית האוהדים כבר ברחו מהזירה.

יגאל שאול, בן 26 מירושלים, שהותקף אתמול באירוע בשוק הפשפשים, סיפר הבוקר לוואלה! ספורט: "היינו שלושה חברים ברכב. יצאנו מבלומפילד לאכול משהו. היינו עם קפוצ'ונים צהובים-שחורים, לא מעבר. מצאתי מקום בחניון קטן בסימטאות של יפו ופתאום בא מאחוריי רכב, שחסם אותי מקדימה ועוד רכב מאחור. מהרכב הקדמי יצאו ארבעה, עם שרשראות, פטיש, לום ברזל, אלות ולפחות שני סכינים והתחילו לתקוף אותנו. קודם הם פוצצו את השמשות ואז התחילו להכות אותנו. המזל היה שלא יצאנו מהאוטו. אם היינו יוצאים, היינו מתים. יש שם כמה פאבים, אנשים שמעו רעשים, הגיעו והספיקו לרשום את מספרי הרכבים שלהם וזה נמסר למשטרה. אני וחבר עם תפרים ליד העין. אני עם חתכים של סכין ברגל וביד יש לי כאבים חזקים ונפיחות מהאלה. החברים עם חתכים בפנים וחבלות. במחשבה הראשונה חשבנו שכועסים עלינו שלקחנו את החניה, אבל כשראיתי את הפטיש על החלון הרצתי בראש שהם רוצים נקמה. לא היה שום סממן שזה אוהדי הפועל, אבל כל ההתנהגות הייתה נראית של נקמה. מעבר לכך, הם דיברו בעברית רהוטה והיו ברור שהם יהודים. כולם רוצים לשמוע שזה יגרום לי לא להגיע יותר למשחקים, אך אני אהיה יותר חזק".

שרת הספורט מירי רגב פרסמה הודעה הבוקר: "מזה תקופה ארוכה שאוהדי בית"ר ירושלים תחת מתקפה תקשורתית, אבל האמת היא שהאלימות בכדורגל לא פוסחת על אף קבוצה. ראינו אתמול שגם קומץ מאוהדי הפועל תל אביב קראו קריאות גזעניות כלפי אוהדי בית"ר והיכו אוהדים באלות מחוץ למגרש. לא להאמין שבישראל 2015 יהודי קורא ליהודי 'נאצי, חבל שלא לקחו אותך בפיגועים'. אין ספק שהאליפות בכדורגל מחייבת אותנו לפעולה נקודתית ומערכתית. כפי שהבטחתי, אני אציג תוכנית כוללת לטיפול באלימות".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: "יצאנו פראיירים. חוץ מהשם, להפועל לא היה כלום"

לכתבה המלאה
שרת התרבות והספורט, מירי רגב. ניב אהרונסון
שרת הספורט כבר הספיקה להוציא תגובה. רגב/ניב אהרונסון

גם עמותת אוהדי בית"ר ירושלים הגיבה לדברים: "העמותה רואה בחומרה רבה את רצף האירועים האלימים אמש בבלומפילד של קהל אוהדי הפועל תל אביב, בהם הותקפו שחקני הקבוצה באופן מילולי קשה, כפי שניתן היה להיווכח בהקלטה שהתפרסמה, הותקפה באופן פיזי צלמת המועדון, התקפה שזכתה לצידוד ממנהל האבטחה באצטדיון ומהנהלת הפועל (כן, אתם לא טועים) וכן, התקפה כנגד אוהדי הקבוצה אשר עשו דרכם חזרה הביתה, תוך הפעלת אלימות קשה באמצעות אלות ואבנים מחוץ לתחומי האצטדיון, אירוע שהסתיים בפצועים שאושפזו בבית החולים איכילוב. במזל לא נגרמה פגיעה בנפש!!!.

חמורה מכל היא השתיקה של כל הגורמים האחראים, החל מהנהלת הפועל שנאלמה דום ועובר לכל הגופים האחראים, משטרת ישראל, מנהלת הליגה, ההתאחדות לכדורגל וכן הוועדה למניעת אלימות וגזענות בספורט. אילו היו אלה מעשיהם של אוהדי בית"ר, ודאי היינו נוכחים לפתיחת מהדורות החדשות עם סיקור מקיף בדבר האירועים האלימים, אולם נראה כי כשמדובר באוהדי והנהלת הפועל תל אביב, נתפסים הדברים בקלות ראש וכשהנפגעים הם שחקני ואוהדי הקבוצה, אזי בטחונם הפקר. אנו קוראים להתאחדות לכדורגל ולמנהלת הליגה למצות עם מועדון כדורגל הפועל תל אביב את הדין ולא להניח לתופעות כאלו לעבור לסדר היום. יחד עם זאת, אנחנו דורשים ממשטרת ישראל לעשות מלאכתה ולהביא את כל הפוגעים לדין. ולשתיקת מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב נאמר - סגנונם כבודם! אין להתפלא כי כך נוהג קהל שזאת היא ההנהלה שלו".

עמותת האדומים, של אוהדי הפועל תל אביב, הגיבה להודעתה של רגב ולאירועי המשחק: "צר לנו כי שרת הספורט, מירי רגב, מעדיפה להתחנף לארגון לה פמיליה ולשרבט הודעות חלולות מתוכן, במקום לבצע את תפקידה ולהביא למיגור האלימות בספורט הישראלי. העמותה קוראת לשרת הספורט לבדוק מדוע משטרת ישראל לא הצליחה לזוז במילימטר ולקדם את חקירת ניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב בחודש אוקטובר האחרון. בנוסף, מומלץ שח"כ רגב תנסה לברר מדוע גם אמש ביציעי בלומפילד הניפו אוהדי בית"ר ירושלים דגל של ארגון ניאו נאצי, המטיף לאלימות כלפי השונה. מדובר באותו הדגל שהונף בגאווה ביציע המזרחי בחודש אוגוסט האחרון. העמותה מגנה בתוקף את אירוע האלימות שהתרחש לאחר המשחק ואת הקללות שנשמעו אמש בבלומפילד. על הגורמים האחראים להבטיח כי כל אוהד כדורגל יוכל להגיע לאיצטדיון ולחזור ממנו לביתו בשלום ובביטחון, אבל אסור לנו להיתמם. מדובר באירוע אלימות ובקללות שחמורות מהן מתרחשים במגרשי הספורט בישראל כמעט בכל שבוע. לעיתים, מי שמקלל בצורה הזאת משמשים כקפטנים של קבוצות וכשחקני נבחרת ישראל".

הפועל תל אביב פרסמה תגובה: "אנו מגנים באופן מוחלט כל שימוש באלימות ומצפים מהמשטרה ומרשויות אכיפת החוק להחמיר בענישה של מי שהורשעו בבית המשפט. במשך כל השבוע נמנע מועדון הפועל תל אביב מלהגיב ולהיגרר לפרובוקציות נבזיות, שמצאו דרכן גם לתקשורת ושמטרתן הייתה לחמם את האווירה. לשמחתנו, הפעולות שמבצע המועדון והאחריות שמגלה קהל אוהדינו גרמה לכך כי למרות ניסיונות אלו, המשחק הסתיים ללא אירועים חריגים. עם זאת, כאמור, אנו מצפים כי כל אירוע אלימות ייחקר והאחראים לו יובאו לדין. כך גם לגבי ניסיון הרצח של אוהד הקבוצה לפני כחודש וחצי, שהאחראים לו טרם נתפסו, עניין שמדאיג אותנו ואמור להדאיג כל אזרח במדינת ישראל".

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
"אסור לטמון את הראש באדמה". עיני/מגד גוזני

גם יו"ר ההתאחדות עופר עיני הגיב לאירועים האלימים בכדורגל בסוף השבוע האחרון: "לצערי, האלימות בכדורגל הרימה ראש בסוף השבוע, ולא בפעם הראשונה. מדובר בנגע חברתי, שכמעט אינו פוסח על אף תחום ועל אף מגזר. זאת בעיה שמאיימת על כולנו, ואל יטעה איש לחשוב כי הדבר אינו אמור להטריד אותו. לכן, נדרש שיתוף פעולה אמיתי, עקבי ואפקטיבי מצד כל הרשויות, ובכלל זה ההתאחדות לכדורגל. כאשר סוף שבוע מוליד אירועים אלימים קשים בליגת העל, בליגות הנמוכות ובליגות הנוער, אסור לנו לטמון את הראש באדמה ולחשוב שיש פתרון קסם לבעיה שורשית כל כך או שעסקינן באירועים נקודתיים וחד פעמיים.

"במסגרת ההתאחדות נבחן את כל האפשרויות שיש בידינו, כולל פעולה משמעותית יותר נגד מועדונים שמעורבים באופן קבוע באירועים אלימים או הליך משמעתי נגד הורים שאחראים למחזה מביש כמו זה בהרצליה, בו ילדים צופים במי שאמורים להוות מודל לחיקוי מנבלים את הפה וחובטים אלה באלה. הכדורגל אינו הזירה היחידה במדינת ישראל בה האלימות הפכה לאיום כה גדול על מרקם החיים התרבותי של כולנו כאן, אבל זאת חלקת האלוהים הקטנה שלנו ונצטרך למצוא פתרונות".

תגובת מנהלת הליגה: "מנהלת הליגות רואה בחומרה רבה את התפרעויות אוהדים במשחק אמש בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים. לצערנו, למרות עבודת חקיקה ופעילות משטרתית ענפה, כאשר מובאים אותם עבריינים לבתי המשפט, השופטים בוחרים שלא להעניש ולהרתיע כפי שמחייב חוק הספורט ובכך לא מסייעת במלחמה הדרושה כנגד האלימות בספורט. כל עוד ומערכת האכיפה לא תפנים ותפעל כנגד אותם עבריינים - לדאבוננו, נהיה עדים לעוד מקרים כאלה. עד שלא יקום בית משפט עם התמחות לעבריינות בספורט, אנו חוששים כי התופעה לא תמוגר. מנהלת הליגה קוראת לכל הגורמים הרלוונטיים להכשרה של שופטים המתמחים באלימות בספורט".

עדכון ראשון: 10:36.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully