וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: "המערכת השתחררה אחרי השעיית בנין וגבאי, לא נתקן מה שלא שבור"

13.12.2015 / 7:27

בעלי הפועל חיפה לא ממהר להחזיר את המאמן והמנכ"ל לתפקידם. גורם: "הם לא יתנו לו את התענוג ויתפטרו". אופציות אבוקסיס וקורצקי על הפרק, אך גם זו של בן מרגי. קובארז' יוחלף בינואר?

one

בווידאו: הפועל חיפה מנצחת 1:3 את הפועל עכו

הבעלים של הפועל חיפה, יואב כץ, הבהיר אתמול (שבת) לאנשי המועדון אחרי ה-1:3 על הפועל עכו שהוא אינו מתכוון להחליט בקרוב לגבי עתידם של המאמן טל בנין והמנכ"ל אפרים גבאי, שהושעו עד הודעה חדשה. כץ אמר למקורביו שהתכנון שלו הוא להמשיך במצב הנוכחי בו מאיר בן מרגי הוא המאמן בפועל וגל כהן משמש כיועץ המקצועי לפחות עד משחק גביע הטוטו שייערך באמצע השבוע מול עירוני קריית שמונה.

אגב בשיחות שלו עם אנשי כדורגל בארץ אמר כץ שהוא חושב שאם יחליט לא להשאיר את בנין, המתכונת העדיפה עבור הקבוצה היא להשאיר את בן מרגי כמאמן הראשי, כשהוא יעבוד בשיתוף פעולה עם כהן. כבר בניצחון על עכו בן מרגי התייעץ לא פעם עם כהן שישב ביציע סמוך מאוד לספסל. למרות הדברים של כץ והעובדה שאחרי הניצחון אופציית בן מרגי כמאמן ראשי היא המועדפת עליו, האופציות של יוסי אבוקסיס ומנחם קורצקי עדיין על הפרק.

ההערכה היא שכץ יחליט שלא להשאיר את בנין, כאשר גורמים המקורבים למועדון אמרו שישנה תחושה שכץ מנסה לייאש גם את בנין וגם את גבאי בכך שהוא מושך את ההשעייה כדי לגרום להם לעזוב מרצונם. אותם גורמים הבהירו שהשניים לא יתנו לכץ את התענוג ויתפטרו, אלא שהבעלים יצטרך לקבל את ההחלטה בעצמו ולהחליט האם הוא מחזיר את המנכ"ל שנמצא במערכת כבר כמה עשורים ואת המאמן לתפקידם, או להודיע להם על סיום תפקידם במועדון.

טל בנין מאמן הפועל חיפה. מגד גוזני
יחזור או לא? בנין/מגד גוזני

בשיחה עם וואלה ספורט, כץ התייחס לנושא ואמר: "אני חושב שמאז שהחלטתי להשעות את שניהם המערכת עצמה השתחררה. השחקנים נהיו יותר משוחררים, הצד המינהלתי נהיה יותר משוחרר וזה הוכיח את עצמו. נכון לעכשיו עוד לא החלטתי מה אני עושה ואנחנו נמשיך במתכונת שהצליחה בתקווה שהיא תצליח גם בהמשך. לא צריך לתקן מה שלא שבור".

בקרב השחקנים ישנה דעה רווחת שהבעלים חייב להחליט מה הוא עושה ולא להשאיר את העניין תלוי באוויר: "זה לא הגיוני, השחקנים רוצים לדעת מי המאמן ואנחנו בטוחים שאנשי המועדון רוצים לדעת מי המנכ"ל שלהם. יואב לא יכול למשוך החלטה כזו".

למרות חוסר הוודאות, בקבוצה היו מרוצים מאוד מהתצוגה מול הפועל עכו ובייחוד מהעובדה שהקבוצה עלתה מעל לקו האדום. בחיפה היו מלאים במחמאות לניב אנטמן, שהוכיח שוב שהוא יכול לשמש כשוער ראשון. אנטמן צפוי לעמוד בשער בשבועות הקרובים לאחר שהתברר שפז'מיסל קובארז' סובל מפריצת דיסק קלה וייעדר לפחות שלושה שבועות.

מאיר בן מרגי עוזר מאמן הפועל חיפה (ימין) עם תומר סוויסה. אדריאן הרבשטיין
עשוי להישאר בתפקיד. בן מרגי חוגג/אדריאן הרבשטיין

גם מהראן לאלה זכה למחמאות על שני הבישולים שלו והתנועה המתמדת, אך מעל כולם היה זה תומר סוויסה, שנמצא בכושר שיא והוא כבר עם חמישה שערים ושישה בישולים מתחילת העונה. "הראינו אופי", אמר סוויסה, "הגענו למשחק עם הרבה לחץ אבל שמנו הכל בצד ובאנו מוכנים וסוף סוף התפוצצנו".

סוויסה התייחס גם לנושא בנין וגבאי: "זה לא נעים, אבל יש בעל בית והוא מחליט. אנחנו השחקנים נצטרך לעשות את העבודה ואני מקווה שגם טל וגם אפרים יחזרו אלינו".

על היכולת האישית שלו ולשאלה אם הקבוצות הגדולות פספסו אותו אמר החלוץ: "אולי הקבוצות הגדולות באמת פספסו אותי, אבל עוד לא מאוחר. הפועל חיפה נתנה לי את הבמה ושנתנו לי את ההזדמנות אף פעם לא אכזבתי. צריך לזכור שבליגה הזו שני נצחונות אתה למעלה ושני הפסדים אתה למטה. המטרה העיקרית שלנו היא קודם כל להישאר בליגה".

במועדון יחכו לראות כיצד מתקדם הליך השיקום של השוער פז'מיסל קובארז' ואם יתברר שפריצת הדיסק תגרום לו להיעדר לתקופה ארוכה משמעותית יותר משלושה שבועות, בקבוצה יחפשו שוער חדש בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully