וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן של מכבי תל אביב, העוגן של באר שבע, הגיבוי של בנין

12.12.2015 / 7:30

הקשר שיכול לשנות משחקים, הצעיר שצריך לרענן קבוצה, הבוגר שחייב לסחוב מועדון. אסף שלו בוחר חמישה שחקנים שכדאי לעקוב אחריהם במחזור הקרוב בליגת העל, כולל האתגר של יוסי מזרחי

one

בווידאו: השערים האחרונים של דור מיכה, ב-1:4 של מכבי תל אביב על בית"ר ירושלים בעונה שעברה

הסיבוב השני בליגת העל ייצא בסוף השבוע לדרכו כשהדאגה הגדולה של 13 הקבוצות שהן לא מכבי תל אביב, היא שהצהובים סיימו את ליגת האלופות. כעת, אחרי שהקמפיין האירופי הכושל מאחוריהם, במכבי יכולים סוף סוף להתרכז בליגה. יוקאנוביץ' והחבורה הצהובה חוו אכזבה במפעל הגדול באירופה, אך הם יחזרו לפוקוס מלא בזירה המקומית והחדשות הרעות מבחינת כולם הן שמכבי חוזרת כשהיא בפסגה. עכשיו מתחיל המבחן של הפועל באר שבע...

הצהובים ייצאו למפגש לא פשוט בסכנין, במשחק שנשמע כמו מוקש פוסט ליגת-אלופות קלאסי. מכבי חיפה המתעוררת תנסה למחוק את חרפת ה-3:0 לבני יהודה במחזור הראשון במשחק חוץ מול הכתומים ויוסי מזרחי. הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים במפגש פוליטי על טהרת המאכזבת מול המפתיעה ובאר שבע במפגש אקסים מול קרית שמונה.

הנה חמש דמויות לעקוב אחריהן במחזור הקרוב.

דור מיכה

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה. ברני ארדוב
האם יש כאן משהו עמוק יותר? דור מיכה/ברני ארדוב

החידה הכי גדולה בעידן סלבישה יוקאנוביץ'. היה טוב מאוד מול דינמו קייב ושוב העלה שאלות רבות לגבי אופן השימוש בו לאורך העונה. הפעם האחרונה והיחידה בה דור מיכה השלים 90 דקות בליגה הייתה במחזור הפתיחה מול בני סכנין, אותה קבוצה שתפגוש מכבי תל אביב במחזור הקרוב.

למיכה יש הרבה מה לתת למכבי תל אביב. הקשר שיחק העונה רק בשמונה משחקים, הוא נכנס כמחליף בשישה מהמשחקים הללו והנתון היפה פה הוא שהתוצאה השתנתה לטובת הצהובים בפעמיים בהן קם מהספסל. וזה משהו שלא קל לספק כשאתה מקבל כ-20 דקות בממוצע על הדשא.

מיכה, האיש שהכי מפרה את זהבי, הוא דיפרנס מייקר בליגה הזו, בטח כשסביבו משחקים השחקנים הטובים בליגה. מעניין מאוד לראות אם מיכה, אחרי המשחק הטוב באוקראינה, ימשיך לקבל את הקרדיט מהסרבי, או שההתעקשות וההחלטות התמוהות לזרוק אותו ליציע יימשכו תחת התירוץ של רוטציה. אם גם אחרי המשחק בקייב מיכה ימשיך לעבור התעללות, סימן שיש כאן משהו עמוק יותר.

עבד ג'בארין

עבד ג'בארין שחקן מכבי נתניה. מגד גוזני
חלק מהשינוי של עטר. עבד ג'בארין/מגד גוזני

עמוד התווך של השינוי אותו מנסה ראובן עטר להחדיר למכבי נתניה השוקעת. עבד ג'בארין די בלט במשחקים האחרונים, שזה אפילו היה מפתיע לגלות אותו מחוץ להרכב ב-0:0 מול הפועל עכו. בטח כשמשווים אותו לתפוקה של האחרים.

מאז עלה לבוגרים באופן סופי לפני כשבועיים, רשם ג'בארין 108 דקות טובות, שער אחד בגביע הטוטו וכרטיס צהוב. ג'בארין צריך להיות חלק מהשינוי של עטר, אחד מאותם שמות שמאמן מכבי נתניה מנסה לקדם מהשורות האחרונות.

עטר אוהב לגלות את החיילים שלו, וכדי למצוא את הכוחות הרעננים שיעירו את נתניה בהתאם לדרך של המאמן החדש, ג'בארין חייב לממש את ההזדמנות. עטר, בימיו היפים בנתניה, התגאה בכך שהקבוצה שלו היא זו שהכי רוצה בליגה. ג'בארין צריך להיות חוליה חשובה באותו שינוי.

חיים מגרלשווילי

חיים מגרלשווילי שחקן הפועל חיפה. מגד גוזני
הגיע הזמן לכוון. חיים מגרלשווילי/מגד גוזני

הכאוס בהפועל חיפה הוא המסובך והמוזר ביותר שראינו בשנים האחרונות, ובהיעדר מאמן, הסיוע צריך לבוא מהשחקנים הבוגרים. המגן השמאלי בן ה-33 הוא השחקן הוותיק ביותר בהפועל חיפה. למרות שאושרי רואש הוא הקפטן, ההרחקה שלו בדרבי רק הוכיחה לנו שבקבוצה צריכים משהו קצת שונה.

ההגנה של הפועל חיפה היא הגרועה ביותר בליגה, אך בקבוצה צריכים לפתור את הבעיה האמיתית לפני שמגיעים לבעיות המקצועיות. מגרלשווילי שיחק העונה בעשרה משחקים, בחיפה שמרו על שער נקי רק בשניים מהם. כשמיקי יאזו הוא אופציה לא רעה כתחליף, מגרלשווילי צריך להתעלות היכן שיש לו יתרון יחסי על יאזו – בניסיון.

מגרלשווילי, עד לפני מספר שנים מגן שמספק אלמנט הפתעה, צריך לכוון, לתת עצות ולסדר את ההגנה הקטסטרופלית של קבוצתו. הפועל עכו, יריבתה, היא קבוצת התקפה מזעזעת, וזה בדיוק השבוע לסיים משחק עם רשת נקייה ואולי גם עם שלוש נקודות.

פדרו גלבאן

שחקן בני יהודה, פדרו גלבאן. יותם רונן
איך יעבוד החיבור עם יוסי מזרחי? פדרו גלבאן/יותם רונן

בני יהודה נמצאת במשבר הגדול ביותר שלה העונה עד כה. הקבוצה לא ניצחה בחמשת המשחקים האחרונים שלה, פרשת צעירי הציבה סימן שאלה גדול על ההתנהלות מאחורי הקלעים והפיטורים של יוסי אבוקסיס הראו ששום דבר לא בטוח בשכונה, חוץ מהמעמד של משה דמאיו.

זה הזמן למנהיגות של פדרו גלבאן. הוא הברומטר הבלתי מעורער של בני יהודה. הוא כבש חמישה שערים בעשרת המשחקים הראשונים של העונה בכל המסגרות, אך בחמשת המשחקים האחרונים הוא לא כבש, הוחלף ארבע פעמים (מה שקרה רק פעם אחת עד תחילת נובמבר) ואפילו החמיץ פנדל בהפסד להפועל רעננה.

יוסי מזרחי הוא מאמן שיודע לעזור לשחקן כל כך דומיננטי בקבוצה ולבסס עליו לא מעט משיטת המשחק, כפי שעשה למשל עם ערן לוי במכבי נתניה. החיבור של גלבאן עם המאמן החדש יקבע בדיוק לאן השידוך יילך. כמו כל דבר בבני יהודה: מי שיודע להוציא מגלבאן, ממריא.

שיר צדק

שיר צדק שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מפגש פיקנטי מול האקסית. שיר צדק/ברני ארדוב

שימו לב להפועל באר שבע, שלא ספגה אפילו שער אחד בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה. שיר צדק שיחק כמובן בכל המשחקים הללו. השער היחיד שהקבוצה מבירת הנגב ספגה בחודש נובמבר הגיע בגביע הטוטו מול בית"ר ירושלים, כשצדק אגב, נכנס למשחק רק אחרי שזה קרה. החלק שלו בהצלחה המסחררת הזו יוצא מגבולות המספרים.

ההגנה של באר שבע צריכה להמשיך להיות היתרון שלה במצ'-אפ מול מכבי תל אביב, וצדק הוא יסוד חשוב בכך. הוא ההבדל המרכזי בין הגנת באר שבע בעונה שעברה לזו העונה. במחזור הקרוב מצפה לו מפגש פיקנטי ולא קל מול קבוצתו לשעבר, קרית שמונה, אבל בליגה שאחרי הצ'מפיונס, באר שבע חייבת להפחית את כמות הטעויות שלה ולהגדיל את אחוז הנקודות שהיא אוספת. הגנה היא הדרך לשם.

איאד אבו עביד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
תלוי בהתארגנות המחודשת של הפועל תל אביב. איאד אבו עביד/ברני ארדוב

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

אוראל דגני – 90 דקות טובות בניצחון על הפועל חיפה. לא היה אשם באף אחד מהשערים ונתן תצוגה התקפית לא רעה. אייל משומר לא היה בסגל למרות שהוא בריא. חילופי משמרות?

ניקיטה רוקאביציה – אחרי חודש לא טוב, האוסטרלי השתפר בניצחון על קרית שמונה. איים על השער, הוכשל בפנדל של אצילי ורשם 72 דקות מעודדות מבחינת דראפיץ'.

איאד אבו עביד – הבייבי של אמיר כבירי שוב ראה 90 דקות מהספסל בהפסד למכבי פתח תקוה. הזעזוע בינואר עשוי להחזיר אותו להרכב, תלוי איך הפועל תל אביב תתארגן מחדש.

שון גולדברג – מבחינה התקפית, היה טוב מאוד בהפסד להפועל רעננה ואפילו הוכשל בפנדל אותו החמיץ גלבאן. מבחינה הגנתית, הרבה מהצרות של בני יהודה הגיעו מהצד שלו. ועכשיו בן צעירי חוזר...

אור אוסטוינד – נכנס בדקה ה-65 בהפסד לבית"ר ירושלים ושוב לא תרם מבחינה התקפית. הקבוצה שלו צריכה אותו חד בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully