וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נס פך השלשות: מפגן הקליעה ההיסטורי של מכבי תל אביב

10.12.2015 / 23:15

הצהובים השוו את שיאם ביורוליג עם 16 שלשות מול באמברג. לראשונה זה 20 חודשים, הם ניצחו ב-20 הפרש, וגם אונואקו גילה דם חשמונאי. עכשיו נותר למכבים לשמור על האמונה שצסק"א תאכל את דרושפאקה

צילום ועריכה: קובי אליהו

"על הניסים ועל הנפלאות, אשר חוללו המכבים - מתל אביב!", שלפו הערב (חמישי) האוהדים ביד אליהו את הרפרטואר העתיק של חנוכה, ולא ידעו כמה גדול הנס שעומד להתרחש לנגד עיניהם. רבים ביד מעטים, גיבורים ביד חלשים, אדומים ביד צהובים, זו הרי רוח החג, לא? לרגע שכחו יושבי ההיכל מהצרות המעיקות והמטרידות של היום יום, מססארי ומדרושפאקה, מנהריה ומאשדוד.

מכבי תל אביב, הקבוצה שאיבדה את עצמה לדעת, שנראה היה כי איבדה את הרוח ואת האמונה, מצאה את העט שבו ממלאים עמודות בספרי השיאים. והפעם, לשם שינוי, לא מדובר בשיאים שליליים. 16 שלשות היא ירתה והשוותה את שיא הצליפות שלה ביורוליג; אז, נגד גלאטסראיי ב-2014, היא זרקה 28 כדורים מחוץ לקשת. הפעם הזדקקה ל-25 בלבד. וזה עוד בלי דגן יבזורי!

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בפחות משש דקות טיפס סילבן לנדסברג לשמונה נקודות, שהן הממוצע שלו במשחק שלם/ברני ארדוב

הצהובים שכחו לקיים את מצוות החג ולהדליק את החנוכייה, כפי שעשו בכל פעם ששיחקו בבית במהלך החנוכה, אבל כל הערב הזה עמד בסימן חג המכבים. גם אורחים לרגע, שבקרוב יהפכו לאנקדוטה פעוטה בהיסטוריה של המועדון, גילו לפתע שבגופם זורם דם חשמונאי.

בתוך פחות מארבע דקות הגיע ארינזה אונואקו לארבע נקודות - כמעט כפול מממוצע הנקודות העונתי שלו (2.5). בפחות משש דקות טיפס סילבן לנדסברג לשמונה נקודות, שהן הממוצע שלו במשחק שלם. לדראגן בנדר נדרשו 19 שניות בלבד כדי להכפיל את מספר השלשות שקלע בקריירת היורוליג שלו, וזה היה רק המתאבן.

כי אז, בתחילת הרבע השלישי, זה קרה. יותר משנה, מאז 30 באוקטובר 2014, חיכתה מכבי לרגע הזה, שבעבר נחשב מובן מאליו: היא מצאה את עצמה צועדת ביתרון של 20 הפרש. גם בפעם הקודמת היא עשתה זאת נגד יריבה גרמנית, אלבה ברלין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ועכשיו הפנים למוסקבה. עו"ד שמעון מזרחי/ברני ארדוב

20 היה הפער שגם נראה על לוח התוצאות בסיום, וזה לא קרה לצהובים מאז 23 באפריל 2014. זה לא קרה מול גרמנים, אבל מול ניקולו מלי וארמאני מילאנו שלו, בדרך לפיינל פור באיטליה.

אבל עם כל הכבוד לנס פך השלשות שהתחולל לנגד עינינו, הקרב הזה היה הפחות חשוב שמכבי צריכה לנצח בו. כי מחר, אם צסק"א מוסקבה לא תנצח את דרושפאקה, לא יעזרו מפגני הקליעות, הלביבות והסופגניות, והמפגש הבא של הרבבה בהיכל יהיה כבר ביורוקאפ או לפחות במופע של ג'רי סיינפלד.

רק איש אחד לא היה חלק מהחגיגה, בסצנריו שנשמע לקוח מסרט מדע בדיוני דל תקציב: שלושה ניצחונות יש העונה לתל אביבים ביורוליג, ובשלושתם יחד שיחק ג'ורדן פארמר תשע דקות וקלע אפס נקודות.

אז עכשיו הופכים הצהובים את חנוכה לפורים, ומחפשים לרכוש צעיפים אדומים. כמו שהנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אוהב להגיד לפני משחקים נגד טורקים: "איף יו ליד ביי תן, טריי טו מייק איט טוונטי. אנד איף איטס טוונטי, טריי טו מייק איט תירטי". כי בלי האמונה, צסק"א לא הייתה אוכלת אותה. את דרושפאקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully