וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "גם בפיגור ידענו שהדרבי שלנו". נטע לביא האריך את חוזהו

8.12.2015 / 8:13

במכבי חיפה מאמינים: אפשר לצאת לדרך חדשה. שביעות רצון מהתפקוד החדש של אוברניאק ומריאן. למרות ששוב לא נכלל בסגל, משומר עשוי להישאר. הקשר הצעיר חתם לארבע שנים: "חלום"

one

הקשר נטע לביא, שפתח בהרכב מכבי חיפה בדרבי מול הפועל חיפה אמש (שני), האריך חוזה בארבע שנים במועדון זאת באמצעות סוכנו גלעד קצב. לאחר החתימה אמר לביא: "שמח על האמון שניתן בי. עכשיו המטרה היא להחזיר על המגרש ולהמשיך להשתפר כשחקן. בתור ילד שגדל במחלקת הנוער חלמתי לשחק בקבוצה הבוגרת, וכשזה הגיע המטרה היא להמשיך ולהתפתח".

עד לפני שלושה מחזורים במכבי חיפה חששו שלא יוכלו לצאת מהמשבר, אבל אז הגיעו שני ניצחונות רצופים ואתמול ניצחון בדרבי הפכפך שהחזיר את הקבוצה למקום שממנו עולים לפלייאוף העליון, שש נקודות בלבד מהמקום השלישי. השמחה בחדר ההלבשה הייתה גדולה, אבל בחיפה עדיין לא יוצאים מגדרם ומודעים לעובדה שהפער מהצמרת הגבוהה עדיין גדול מאוד. נשיא המועדון יעקב שחר נכנס בסיום לחדר ההלבשה ולחץ את ידי השחקנים. לסובביו הוא אמר: "מה שחשוב זה שהשגנו ניצחון היום, והשחקנים נלחמו. המיקום פחות משנה כרגע". לפני המחמאות, חלק משחקני חיפה הלינו אתמול על משטח הדשא שהפריע להם, וטענו כי היו גבשושיות באזור הרחבה שמנעו מהם לפתח משחק רגיל. רוני לוי שבר מצדו את שיא ההופעות למאמן מכבי חיפה, עם 185 משחקים על הקווים, אחד יותר משלמה שרף שגם לו שלוש אליפויות עם הקבוצה.

בחיפה הביעו שביעות רצון גדולה מהתפקוד של לודוביק אוברניאק (שגם בישל) במחצית הראשונה, כשרוני לוי שינה את תפקודו ומיקם אותו מתחת לחלוץ. "בעמדה הזאת 'לודו' עשה את העונות היפות שלו בקריירה. ראינו שיש לו איכויות בחלק הקדמי והוא הוכיח את זה במשחק. כשהוא חזר לשחק אחורה, אחרי הכניסה של בניון, הוא פחות בלט באופן טבעי. נשחק עם כמה מערכים העונה והוא ישחק במספר תפקידים". בעקבות הניצחון הזה, רוני לוי משהה בינתיים את ההחלטה לגבי הזרים. חיפה בדקה מספר שמות לאחרונה, אבל לוי יקדם את הנושא רק במידה שיחליט סופית לשחרר אחד מהם. אייל משומר לא נכלל אתמול בסגל, אבל בחיפה טוענים כי הוא עדיין לא משוחרר מהקבוצה. "הוא אחרי פציעה, ייקח לו זמן לחזור לעצמו". קובי מויאל, כך מעריכים, יחזור בימים הקרובים לפעילות. אגב, לפני הכניסה של חן עזרא לשדה, לחש רוני לוי לשחקן כי הוא יכול להכריע עבורו את המשחק, ועזרא גמל לו כעבור דקה עם בישול השער החשוב במשחק לקינן, שכבש שער שלישי בשלושה משחקים. איסמעיל ריאן (שער ובישול) רשם הופעה טובה מאוד וקיבל מחמאות מלוי בסיום. בחיפה היו מרוצים ממנו ומאלירן עטר, שהיה פעיל מאוד בחלק ההתקפי. "האווירה במגרש הייתה מוזרה. פיגרנו בשני שערים אבל כל השחקנים האמינו שאפשר להפוך את התוצאה ולנצח בגלל שהפועל היו בעשרה שחקנים. ניהלנו את המשחק בסבלנות, שיחקנו מהר שאת זה לא עשינו הרבה זמן, וגם רוני עזר לנו והרגיע אותנו במחצית. ידענו שהדרבי הזה שלנו", אמרו מספר שחקנים בסיום.

איסמעיל ריאן שחקן מכבי חיפה חוגג שער. ברני ארדוב
קיבל מחמאות. איסמעיל ריאן/ברני ארדוב

בניון: "אנחנו במקום השישי, יש לאן להתקדם"

"תמיד כיף לנצח דרבי, כמובן ששלושה ניצחונות רצופים זה כיף גדול. זה מראה על המשכיות. אבל אלה רק שלושה ניצחונות אחרי פתיחה לא טובה. אנחנו במקום השישי ויש עוד דרך ארוכה להתקדם", אמר יוסי בניון. "יש לנו עוד משחקים שעל הנייר חשבנו שהם קלים בתחילת עונה אבל הם הכניסו אותנו למשבר. צריך לשפר את איכויות המשחק. בניון התייחס גם לשינוי המערך. "מבחינה טקטית הקבוצה צריכה לדעת לשנות מערכים לפנו ובמהלך משחק", הוסיף הקפטן. "צריך לדעת לשחק. כשמשחק מפתח צצריך לדעת לעשות שינוי. נכנסתי כמי שיודע ללכת יותר קדימה. היינו צריכים לפתוח את המשחק, וזה מה שעשינו. אני לא חושב שהתרגלתי למעמד חדש. אני עושה את המקסימום, לשמחתי השינוי בא לטובה כשנכנסתי בשני המשחקים האחרונים. כשפתחתי מול הפועל אמרו שאני צריך לשחק 90 דקות. יש אממן והוא קובע, כל דקה שלי על המגרש אני עושה את המקסימום.

בניון נשאל על האווירה בחדר ההלבשה: "חדר ההלבשה מאוחד היום, גם כשלא היו תוצאות היינו מאוחדים. אנחנו מנצחים סוף סוף והקהל תומך. זה כיף גדול. אבל צריכים לקרות עוד הרבה דברים, צריך להציג יכולת יותר טובה. שלטנו בדרבי אבל צריך ליצור יותר הזדמנויות. עם הניצחונות היכולת תשתפר. כרגע אותי מעניין המשחק מול בני יהודה, לא מעבר". לסיום התייחס בניון ל"קיר התהילה", דרכו עברו השחקנים לפני הדרבי בדרכם לחדר ההלבשה. "זה מרגש לראות כוכבים גדולים מהעבר. כשאתה מסתכל על הקירות האלה אתה בדרך כלל מזהה שחקנים שפרשו, ופתאום אני רואה את עצמי. ואני עדיין פה, עוד קצת. זה מיוחד, מראה על כבוד שמועדון עושה לשחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully