וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חיפה: "בנין וגבאי לא יכולים לעבוד יחד. כץ חייב לקבל החלטות"

8.12.2015 / 7:19

גרסאות סותרות לגבי העימות בין המאמן למנכ"ל: שחקן טוען שגבאי דחף את אחיו של המאמן, בהנהלה מכחישים וטוענים שהצד השני הוא זה שתקף. כץ שוקל להשעות את השניים, ניסיונות להביא למינויו של יוסי אבוקסיס במקום בנין

one

עימות קשה נרשם בסיום משחק הדרבי (2:4 למכבי חיפה) בין מאמן הפועל חיפה טל בנין לבין המנכ"ל אפרים גבאי. לתקרית אמש (שני), שחלקה התרחשה לעיני העיתונאים והשחקנים, קיימות כמה גרסאות. חלק מהשחקנים טוענים שהעניין החל לאחר שדובר הקבוצה נועם רגב ואחיו של המאמן ששהה באזור חדרי ההלבשה החליפו דברים. לטענתם, המנכ"ל ביקש מאחיו של בנין לצאת מהמתחם ואף דחף את אחיו של המאמן.

לעומת זאת, אנשי ההנהלה מתייצבים ללא יוצא מן הכלל לצידו של המנכ"ל, וטוענים שגבאי לא דחף את אחיו של המאמן ורק ביקש ממנו לצאת בנימוס וכן הלך אחורה כשהמאמן פנה אליו בצעקות. מכאן התפתח ויכוח קולני מאוד. לפי עדי ראיה, דברים קשים מאוד נאמרו בויכוח. בנין היה נסער לאחר העימות וליד אוטובוס השחקנים שוחח עם השחקנים ועם אנשי הצוות המקצועי שניסו להרגיעו. חלקם התרעמו על כך שנאמר לו בלהט הדברים כי "הוא גנב את הפועל ואת רובי שפירא".

הטענה של אנשי ההנהלה היא שדווקא בנין ואחיו הם אלו שתקפו את המנכ"ל ופנו אליו בגישה מאיימת. בעקבות העימות נראה שיואב כץ יצטרך לקבל החלטות. במועדון משוכנעים שהבעלים חייב להחליט מי מהשניים יסיים את תפקידו במועדון ושאי אפשר להשאיר את המצב על כנו. "יואב כץ חייב להתחיל לקבל החלטות ולעשות שקט. אי אפשר להשאיר את בנין וגבאי ביחד", אמרו במועדון.

במהלך היום שוחח כץ עם לא מעט אנשים, וסיפר כי הוא שוקל להשעות את השניים. הבעלים שמע כי מדובר בצעד לא שגרתי או נכון, שכן יש להכין את הקבוצה מקצועית למשחקה החשוב מול הפועל עכו בשבת, אך כץ הבהיר שהוא שוקל זאת.

טל בנין מאמן הפועל חיפה. ברני ארדוב
זעם. בנין/ברני ארדוב

גם בקרב ההנהלה קיימת הסכמה שהמצב לא יכול להישאר ושכץ צריך לקבל את ההחלטות. מסתבר שבתקופה האחרונה קיים נתק בין כץ לגבאי ושהשניים כועסים אחד על השני עוד מהחודש שעבר, אז כץ עזב את הארץ. בקבוצה התקוממו לנוכח העובדה שהבעלים הבהיר בשיחות עם לא מעט אנשים אחרי האירוע שהוא מתכוון להשאיר את השניים במועדון ושהוא מאמין שהם יוכלו להסדיר את המחלוקות.

גבאי לא היה מוכן לדבר בסיום, אך גם הוא נראה נסער. הוא הבהיר לסביבתו שהוא מחכה להחלטה של כץ. בסיום המשחק אמר המאמן: "אני רוצה להגיד דברי אמת, אבל אם אגיד זה יעשה נזק למועדון ואני לא רוצה לעשות את זה".

שחקנים בקבוצה העריכו שבנין דיבר על כך שהתחושה היא שכל גורמי ההנהלה שנמצאים בארץ, בתוספת גל כהן שיואב כץ משוחח איתו לא מעט, לא רוצים אותו במועדון. "ככל הנראה טל דיבר על זה שכל ההנהלה מנסה להביא לסיום תפקידו ומייעצת לכץ לעשות את זה. יש גם הצעות למאמנים אחרים", אמר אחד מהם. "ככל הנראה הוא גם דיבר על זה שהתחושות הן שגל כהן שגם בינו לבין בנין אין יחסים טובים מעביר בפני כץ ביקורת על הקבוצה".

למרות שכץ הבהיר שהוא נחוש להשאיר את בנין בתפקידו, מתנגדיו של המאמן וכן סוכנים מנסים להביא לשינוי בעמדת המאמן כששמו של אחד המאמנים שעלו אצל אותם אנשים הוא יוסי אבוקסיס, שפוטר הבוקר מבני יהודה. בחיפה טוענים שלבעלים יש חיבה מיוחדת למאמן. גם שמם של שלומי דורה ומרקו בלבול עלה כמועמדים מבחינתם של מתנגדיו של בנין.

עוד באותו נושא

לאחר ההפסד בדרבי: עימות קשה בין טל בנין למנכ"ל אפרים גבאי

לכתבה המלאה
בעלי הפועל חיפה, יואב כץ. יוסי ציפקיס
אפשר לגשר על הפערים? יואב כץ/יוסי ציפקיס

כץ עצמו התייחס בקצרה לאירוע. "זו לא התנהגות של בית הלורדים משני הצדדים", אמר. "אני צריך לישון ולחשוב על זה". לשאלה האם בנין וכץ יכולים להמשיך לעבוד ביחד אמר הבעלים כי "הם עבדו ביחד חצי שנה".

והיה גם כדורגל אמש. בקבוצה דווקא הפליגו בשבחים לשחקנים שלא נפלו ממכבי חיפה והפגינו משחק לחימה למרות ששיחקו בעשרה שחקנים במשך שמונים דקות. אושרי רואש ייעדר מהמשחק הבא מול עכו בשל ההרחקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully