וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמן החירום הטוב בהיסטוריה: אנדרה שוברט במדור נבחרי השבוע

7.12.2015 / 14:00

אנדרה שוברט, המאמן הזמני של בורוסיה מנשנגלדבאך, כבר קיבל קביעות בזכות הרצף הפנטסטי, אבל הקסם שלו לא פג. בשבת הוא תפס גם את פפ גווארדיולה עם המכנסיים למטה. מדור נבחרי השבוע עם ילד הפלא שברח לברצלונה, וין דיזל האיטלקי והשוער שהשחיר את הנקודה הלבנה

one

בווידאו: השלושער של טוני סנאבריה ב-1:3 של ספורטינג חיחון על לאס פלמאס

שחקן השבוע

טוני סנאבריה - ספורטינג חיחון

בספטמבר 2012, כשהיה בסך הכול בן 16 וחצי ובזמן שלא קיבל אישור לשחק עם קבוצת הנערים של ברצלונה, זכה טוני סנאבריה לטלפון מפתיע ממנהל המחלקה שבישר לו: "אתה הולך להתאמן עם הקבוצה הבוגרת". רוב השחקנים הבכירים אמנם שהו עם נבחרותיהם וברצלונה הייתה בחוסר, אבל המאמן דאז, טיטו וילאנובה המנוח, רצה להתרשם מהילד הפרגוואי הגבוה עליו מרעיפים שבחים בלה מאסיה. שנה אחר כך הוא כבר שיחק עם ברצלונה ב' בליגת המשנה, וגם כבש שער ראשון בקריירה המקצוענית שלו, בהפסד 2:1 ללאס פלמאס. אלא שסנאבריה לא הסכים לחתום על חוזה חדש, נפרד מבארסה ונמכר לססואולו ואחר כך לרומא, ששלחה אותו הקיץ לשנת השאלה בספורטינג חיחון.

סנאבריה כיכב עם צמד ב-2:3 על דפורטיבו לה קורוניה בספטמבר, אבל לאחר מכן הפסיד שישה משחקים בגלל פציעה. בשבועיים האחרונים חזר בהדרגה, וביום ראשון כבר התפוצץ עם שלושער ראשון בקריירה. ומי הייתה היריבה? לאס פלמאס, כמובן. הקבוצה הראשונה שספגה מסנאבריה, הייתה גם זו מולה עשה היסטוריה. בעזרתו של ג'וני, שסידר לו את כל השערים, החלוץ בן ה-19 הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש שלושער העונה בליגות הבכירות באירופה ולפרגוואי הראשון שעושה זאת בלה ליגה זה 33 שנים - מאז ראול ויסנטה אמארייה שהבקיע שלושער עבור סראגוסה בדצמבר 1982. שלוש שנים לאחר מכן, אמארייה הגיע לברצלונה. סנאבריה ישמח ללכת בדרכו גם במקרה הזה ולסגור מעגל.

בברצלונה השוו את סנאבריה בדרך כלל דווקא לקארים בנזמה, חלוץ היריבה המושבעת, בזכות מבנה הגוף הדומה והיכולת הטכנית הגבוהה ביחס לחלוץ מטרה. בלה מאסיה דאגו להציב אותו גם בכנפיים, כדי שיידע לבצע את המטלות בכל אחת מעמדות ההתקפה. המאמן אבלרדו, גם הוא אקס ברצלונה, לא מתלבט. מבחינתו, הילד הוא החלוץ המרכזי שלו ובעזרתו הצליח להתאושש אחרי שלושה הפסדים רצופים. "חלוצים חיים מגולים, אז המשחק הזה היה חשוב מאוד עבור טוני, אבל גם עבור הקבוצה", סיכם אבלרדו, שעלה עם בלם בן 18 (חורחה מארה) ושלושה שחקנים קדמיים בני 20 ומטה (דניאל אנדי, אלן חלילוביץ' וסנאבריה). על הילדים האלה, חיחון תקום או תיפול העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
טוני סנאבריה שחקן ספורטינג חיחון (משמאל) מול לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד. GettyImages
יזכה לסגור מעגל בברצלונה ביום מן הימים? טוני סנאבריה, משמאל, בהופעת הבכורה במדי ספורטינג חיחון מול ריאל מדריד/GettyImages

מאמן השבוע

אנדרה שוברט - בורוסיה מנשנגלדבאך

פפ גווארדיולה מפתיע את כולם מדי שבוע עם מערכים שונים, חילופי עמדות ורוטציה בלתי נגמרת. אבל שמישהו יצליח להפתיע אותו? ועוד בבונדסליגה? בשבת זה קרה. דווקא כאשר גווארדיולה שמר על ההרכב לראשונה זה 99 משחקים (מאז ינואר 2014), הוא נתקל במערך משונה למדי של בורוסיה מנשנגלדבאך, שכן אנדרה שוברט הפך למאמן הליגה הראשון שמעז לשחק נגד באיירן מינכן עם שלישיית בלמים. 90 דקות לאחר מכן, שוברט גם הפך לראשון העונה שמנצח את הבווארים בליגה והעצים את סיפור ההצלחה ההיסטרי שלו.

למי ששכח, גלדבאך פתחה את העונה בצורה מזעזעת עם חמישה הפסדים רצופים, מה שגרם ללוסיאן פאברה, מי שנבחר למאמן העונה שעברה, להתפטר מתפקידו בניגוד לרצון ההנהלה. בלית ברירה, שוברט בן ה-44 הוקפץ מקבוצת המילואים וקיבל את תפקיד המאמן הזמני ("כולנו מאמנים זמניים, לי פשוט אין חוזה", הסביר אז באלגנטיות). איכשהו, הכול השתנה. הקסם פעל, ומאז לא פג. גם המינוי הזמני הפך קבוע, עם חוזה עד 2017 ל"מאמן החירום הטוב בהיסטוריה". מאז החילוף על הקווים, הסייחים ניצחו בשמונה משחקי ליגה וקפצו מהמקום האחרון לשלישי - זה המבטיח אוטומטית עוד עונה בליגת האלופות. ובזכות ה-1:3 המרשים על באיירן בשבת, לשוברט יש 26 נקודות מ-30 אפשריות - אחת יותר מכמות הנקודות שצבר פפ במקביל. רק לשם השוואה, בעונה הקודמת הנפלאה של גלדבאך שכמובן לא כללה פתיחת עונה כה איומה, היא הייתה בשלב זה עם שתי נקודות פחות.

בהפסקת המשחק, כך גילה לאחר מכן פביאן ג'ונסון, שוברט הציע לשחקנים לחזור לשיטה המוכרת. אלא שהם בחרו לדבוק ברעיון המקורי של מאמנם, והחזירו לו עם בליץ של רבע שעה בו הכניעו את מנואל נוייר שלוש פעמים. שוברט לא פחד להציב במרכז ההגנה שלו ילד בן 19 בשם ניקו אלבדי, עם רזומה של 14 דקות בונדסליגה עד למפגש המאיים עם האלופה. הוא גם לא היסס להציב שוב את הקשר לארס שטינדל כחלוץ מדומה. כל ההימורים הצליחו מעל למשוער. "אני מודה שהייתי סקפטי לגבי שינוי השיטה", הודה הקפטן גרניט ג'אקה. "פלרטננו עם המערך הזה בחלק מהמשחקים, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שעלינו בצורה כזו. התכנית של המאמן עבדה בצורה מושלמת, הוא ראוי לכל המחמאות". עכשיו, נותר רק מאמן אחד בלתי מנוצח בבונדסליגה. וזה לא פפ גווארדיולה.

אנדרה שוברט מאמן בורוסיה מנשנגלדבאך עם שחקניו. GettyImages
הקסם לא פג. אנדרה שוברט עם שחקניו/GettyImages

פלופ השבוע

ג'וליו מיליאצ'ו - אטאלנטה

"וין דיזל האיטלקי" לקח את ההשוואה לכוכב סרטי האקשן צעד אחד רחוק מדי. בדקה ה-76, כשקבוצתו אטאלנטה הובילה 0:2 על האקסית פאלרמו, ג'וליו מיליאצ'ו קיבל את הקריאה ממאמנו אדי רייה ונכנס למגרש, להופעתו השביעית בסך הכול העונה (כולן כמחליף). 32 שניות אחר כך, הוא כבר היה בחוץ. מיליאצ'ו, שהחלים משבר באף, היה כל כך נלהב לשחק, עד שבניסיון הראשון שלו לגעת בכדור הוא הרים רגל גבוהה ומסוכנת, היישר לראשו של איבאילו צ'וצ'ב הבולגרי. לשופט לא נותרה ברירה אלא לשלוף את הכרטיס האדום המהיר ביותר בסרייה A מאז עונת 2004/05. למרות זאת, אטאלנטה עוד הגדילה את התוצאה ל-0:3 ועלתה למקום השביעי. ורייה? הוא גיבה את הקשר בן ה-34 ולקח אחריות על ההרחקה: "הוא בחור זהב שרק ניסה להגן על עצמו כי עלה לשחק אחרי שבר באף. טעיתי, הייתי צריך להציב אותו בהרכב מהרגע הראשון".

מהלך השבוע

מרווין היץ הורס את הנקודה הלבנה ועוצר פנדל

שמירה על שער נקי ושמונה עצירות, כולל הדיפת פנדל בדקה ה-58, זיכו את מרוויץ היץ בציון 10 באתר הסטטיסטיקה Who Scored. בעיתונים רבים בגרמניה, השוער השוויצרי של אוגסבורג דווקא קיבל את הציון הנמוך ביותר. מדוע? בגלל אותו פנדל. רגע לפני שאנתוני מודסט ניגש לבעוט, אחרי שריקה שלא הגיעה לקלן המארחת, התייצב השוער היץ ליד הנקודה הלבנה והחל לדרוך על הדשא מסביבה וליצור מהמורות בצורה מכוונת. וכך, כשמודסט רץ אל הכדור, הוא החליק בדיוק באזור עליו עבד היץ וייצר בעיטה חלשה אותה הצליח השוער להדוף. פנדל ראשון שהוא עוצר בקריירה. גיבור? למרות הניצחון 0:1 שסידר לקבוצתו, היץ עמד בעין הסערה והותקף מכל עבר, כולל מכיוון אנשי אוגסבורג. "אני מתנצל, זה לא היה המהלך הכי הוגן מצדי", הודה השוער בן ה-28. "ראיתי את זה אחר כך, זה כאילו לא הייתי אני. הייתה אווירה חמה, השריקה לא הייתה נכונה וגם מעולם לא עצרתי פנדל... זה לא יקרה שוב".

מרווין היץ שוער אוגסבורג עוצר פנדל. GettyImages
לראשונה בקריירה, עצר פנדל. אבל הדרך... מרווין היץ/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: ויד בלץ (קארפי) - דאג שההגנה הגרועה בסרייה A לא תספוג מול מילאן
בלם: ווינסטון ריד (ווסטהאם) - מנע שערים בגופו ותסכל את מנצ'סטר יונייטד
בלם: דייגו גודין (אתלטיקו מדריד) - מנהיג את ההגנה הטובה באירופה
בלם: סטיב קוק (בורנמות') - הציל שער וגם הכין בערב המביך של צ'לסי
קשר: שייק אנדוי (אנז'ה) - גנב את ההצגה במשחק הפרידה מסטאד דה ז'רלאן
קשר: ג'רדאן שאקירי (סטוק סיטי) - שני בישולים קסומים וחתיכת כאב ראש למנצ'סטר סיטי
קשר: ריאד מחרז (לסטר סיטי) - שועל המדבר החזיר את השועלים לפסגה עם שלושער
קשר: חאירו סאמפריו (מיינץ) - את השער המרהיב שהוא כבש תוך כדי שכיבה אפשר לראות ללא הפסקה
חלוץ: טוני סנאבריה (ספורטינג חיחון) - שחקן השבוע
חלוץ: זלאטן איברהימוביץ' (פריס סן ז'רמן) - מלך השערים והבישולים של הליגה הצרפתית
חלוץ: פאולו דיבאלה (יובנטוס) - אחראי על 50 אחוזים מהשערים ועל הקאמבק של האלופה

ציוץ השבוע: ז'וזה מוריניו תקוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully