וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב טומרקין: "עשיתי מעל ומעבר לציפיות שלי בתחרות הזו"

6.12.2015 / 18:23

הישראלי בן ה-23 נעל אליפות אירופה נפלאה עם שתי מדליות כסף: "לא ציפיתי לשתי מדליות, מהמשחה של ה-100 מערב לא ציפיתי לכלום. הלוואי שהתחרות המוצלחת תשנה משהו בתודעה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

יעקב טומרקין נעל שבוע נפלא מבחינה אישית, כשזכה הערב (ראשון) במדליית כסף שנייה במסגרת אליפות אירופה בבריכות קצרות. הישראלי בן ה-23 שסיים שני במשחה הגמר ל-200 מטר גב לפני מספר ימים שחזר את הישגו גם במשחה לל-100 מטר מעורב, כשעצר את השעון על זמן של 52.62 שניות - שיא ישראלי חדש.

יעקב טומרקין עם מדליית הכסף (מימין). קובי אליהו
אפילו הוא לא ציפה להצלחה שכזו. טומרקין/קובי אליהו

"אני נורא שמח, לא ציפיתי לכלום מהמשחה של ה-100 מעורב ומצאתי את עצמי כל הזמן מדורג בשלישייה הראשונה", אמר טומרקין המאושר בסיום. "שמח שלקחתי עוד מדליה וששברתי את השיא שלי ואת השיא הישראלי. לא נראה לי שאתמקד ב-100 המעורב כי תמיד התמקדתי ב-200. אני שוחה את המשחה הזה רק כשנה. אני שמח שהתחרות מקבלת חשיפה גדולה ושהקהל ממשיך להגיע, הלוואי שזה ישנה משהו בתודעה. עשיתי מעל ומעבר לציפיות שלי, לא ציפיתי לשתי מדליות, חשבתי שאסיים את האליפות עם מדליה אחת. שלושה גמרים, שני שיאים ישראלים, זו תחרות טובה".

על הציפיות ממנו לקראת אולימפיאדת ריו 2016 אמר טומרקין: "לחץ תמיד יש, אם לא היה לחץ אז לא הייתי נמצא פה".

"הסתובבתי שישי? זו פעם ראשונה שאני שומע את זה", ציין טומרקין. "החתירה נתנה לי את המדליה, שחיתי על הגלים של הרוסי ששחה לידי. לפעמים צריכים להיעזר ביריבים. התחרות הזו הייתה טובה בשבילי, אני רואה שאני בכושר טוב ובדרך הנכונה. לא ציפיתי לקהל כזה, זו הרגשה נהדרת".

עוד באותו נושא

אליפות אירופה בבריכות קצרות: טומרקין זכה במדליית כסף ב-100 מ' מעורב

לכתבה המלאה
גיא ברנע שחיין ישראלי. קובי אליהו
שביעות רצון. ברנע/קובי אליהו

"התחושה טובה", ציין ברנע. "ידענו שיש פה מקום להפתעות, שהכול פתוח. אני ממש מרוצה ששברתי את השיא שלי, זה כיך. אני מרגיש שאני במקום הנכון, ומרגיש שאני מתקדם. אתגעגע מאוד לאווירה הביתית, לא יודע איך אמשיך. אני חושב שהתרגלתי לזה. הכול מאוד מקצועי, אבל עדיין מרגישים שמדובר בתחרות בישראל".

קופלב הוסיף: "אמנם לא השגתי מדליה, אבל גם אני וגם גיא עשינו שחיות מדהימות. הפעם אנשים אחרים שחו קצת יותר מהר, אבל זו רק תחילת הדרך לריו. נחמד מאוד לשחות בישראל, האווירה הייתה פשוט מדהימה. אפילו באליפות העולם שהיו 25 אלף אנשים בגמר זה לא הרגיש כך. אני בשיא הכושר, רק צריך לשפר קצת את השיא ואני אהיה בריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully