וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסוס מנצח: ההשתלבות המוצלחת של חסוס רואדה בבית"ר ירושלים

6.12.2015 / 12:15

ההערצה של הצעירים, המחמאות ממארק ואליינטה, ההתאקלמות לחיים בישראל והעימות עם ברצלונה ("לא מעניין אותו אם זה מסי או אלוהים"). בבית"ר ירושלים ממש לא מצטערים שהביאו את חסוס רואדה "האישיות", במקום ססאר ארסו. הבלוג של אופיר סער

one

בווידאו: שער הבכורה של חסוס רואדה, ב-1:3 של בית"ר ירושלים על הפועל כפר סבא

לאחר המחזור הרביעי בו נוצחה בית"ר ירושלים 2:1 בבלומפילד על ידי בני יהודה, קיים המאמן סלובודאן דראפיץ' אסיפה במטרה לשמוע את השחקנים. חסוס רואדה, שלא שיחק אז בשל פציעה, לקח את רשות הדיבור ואמר: "עברתי הכול בוויאדוליד לאורך השנים ואני יכול לומר לכם שמתקופות כאלה יוצאים רק אם נהיה ביחד ונחזק אחד את השני. יש כאן שחקנים מוכשרים, אבל אם לא נכבד אחד את השני ונהיה ביחד זה לא יעזור ונמשיך להידרדר".

האסיפה נמשכה ודושאן מאטוביץ' אמר: "צעירים לא נותנים פה כבוד, אני מעיר לתומר ירוחם והוא עונה לי כל פעם". עם סיום האסיפה פנה רואדה למאטוביץ' בנוכחות מספר שחקנים, ואמר לו: "דושאן, לא ככה. אם יש לך משהו תגיד לו בארבע עיניים. יש פה הרבה צעירים לחוצים, בואו ניקח אחריות ונצא מזה".

האירוע הזה מסמל אולי את הדבר הכי גדול שרואדה מביא איתו לבית"ר - האישיות. אחרי שנים במדי ויאדוליד, בלה ליגה ובסגונדה, מאבקי עלייה וירידה עם הרבה מתח ועצבים, רואדה בן ה-28 מביא איתו לירושלים את כל הניסיון והרצון להוביל ולהצליח בתחנה הראשונה שלו מחוץ לספרד.

20:15, ספורט1: בית"ר ירושלים מארחת את עירוני קרית שמונה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
חסוס רואדה שחקן בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
סוחף אחריו את האחרים. חסוס רואדה/יוסי ציפקיס

ההתחלה של רואדה בצהוב-שחור לא הייתה מלהיבה. הוא הגיע לאחר שלושה חודשים שלא שיחק, נכנס ישירות למשחק נגד מכבי נתניה (0:0) בו היה חלוד ונראה רע. לאחר מכן קרע את השריר במשחק אימון ורק במחזור החמישי נגד הפועל כפר סבא החל את דרכו בצורה רצינית, כולל שער בכורה ב-1:3 של בית"ר ירושלים בטדי נגד הפועל כפר סבא.

ההגעה לישראל הייתה הפעם הראשונה בה יצא מספרד. גם קשיי ההתאקלמות הראשונים היו בהתאם. עם אנגלית קלוקלת (כעת הוא לומד וכבר השתפר משמעותית), הסתגלות למדינה חדשה ולתנאים (לחץ לעזוב את בית המלון בו שהה ולא הסכים לדירות שהוצעו לו) והחשש מאירועי הטרור בירושלים (הטלפונים מהבית לחצו עליו לחזור) זה לא היה פשוט. לאט לאט דברים התחברו ורואדה החל להרגיש טוב בירושלים, או כמו שאמר דראפיץ': "כשהצד המקצועי טוב והקבוצה מנצחת, הבעיות מסביב נגמרות מהר מאוד, גם לזרים. וחסוס כזה, הכדורגל זה החיים שלו לפני הכול".

אם שואלים שחקנים בבית"ר על רואדה, התגובות המיידיות הן "מקצוען בטירוף" ו"מנהיג, מכוון ודוחף קדימה כל הזמן". וזה אולי השינוי הגדול שהביא לקבוצה שעד לפני כחודש עוד הייתה חסרת אישיות ואופי. חדר ההלבשה הוגדר אז אילם ולא היה מי שיצעק אחרי טעות או יכוון. זו הייתה קבוצה שעלתה לשחק עם כישרון, אך ללא נשמה. גם התוצאות היו בהתאם.

מאמן בית"ר ירושלים, סלובודאן דראפיץ'. יוסי ציפקיס
"כדורגל זה החיים של רואדה לפני הכול". סלובודאן דראפיץ'/יוסי ציפקיס

רואדה שיחק בוויאדוליד עם מארק ואליינטה ממכבי חיפה, שנחשב למוכשר יותר מבין צמד הבלמים. אין מה לעשות, מהירות היא אלמנט מאוד משמעותי לבלם, ולוואליינטה יש אותה. רואדה לא מהיר, בגלל זה גם התקשה כאשר שיחק עם ויאדוליד בליגה הבכירה. ואליינטה נחשב המוכשר יותר, אך רואדה היה הקפטן והמנהיג. מנטאלית, הוא היה המוביל מבין השניים.

בינואר האחרון רואדה כבר סיכם במכבי חיפה, אך ויאדוליד סירבה לשחררו. בקיץ התהפכו היוצרות וואליינטה הגיע ללבוש ירוק. בלם חיפה סיפר על רואדה: "הוא הבלם שהכי נהניתי לשחק איתו בקריירה. למדתי ממנו המון. כבלם שרק התחיל את דרכו, להיות ליד בלם מנוסה ומוביל כמו חסוס זו זכות גדולה. הוא לא נותן לך לעשות טעויות או להוריד רגל מהגז, תמיד משגע לדחוף קדימה ולא להישאר מאחור, תמיד לצאת ולשחק בקו אחד כמה שיותר קרוב לקישור. זה האופי שלו".

ואליינטה הוסיף: "הוא שחקן שאתה יודע שאם תפשל או לא תבוא במאה אחוז, הוא יחכה לך ויגיד לך את זה. הוא היה כמו מאמן עבורי בתור בלם, מה שהיה אומר - קדוש. היו רגעים שצעירים היו נשברים והוא היה מדבר ומחזק והכול היה נראה אחרת. זה משהו שנולדים איתו, לא לכל אחד יש את זה. הוא לא מכיר אף אחד על המגרש".

כדי להמחיש את הנקודה עליה הצביע ואליינטה, אפשר להיזכר בעימות של רואדה עם השופט במהלך מחצית המשחק נגד ברצלונה לפני כשלוש עונות. רואדה היה על הספסל של ויאדוליד באותו משחק, אך במחצית ניגש לשופט ואמר לו: "זה נראה לך נורמלי שאתה שורק עבירה על כל דבר רק כי זה מסי? למה השחקן הכי טוב בעולם צריך עזרה ממך?". לאחר מכן התראיין רואדה והסביר: "שופט צריך לשפוט משחק ולא להסתכל אם קוראים לך מסי או רונאלדו, זה צריך להיות הוגן. רוב העבירות שהוא שרק לא היו ואמרתי לו את זה. מסי יסתדר גם בלעדיו".

שחקן ריאל ויאדוליד, מארק ואליינטה. GettyImages
"רואדה הוא הבלם שהכי נהניתי לשחק איתו". מארק ואליינטה/GettyImages

העיתונאי הספרדי חוסה ראסה מספר על האירוע: "זה חסוס. לא מעניין אותו אם זה מסי או אלוהים, הוא יגיד את מה שהוא מרגיש באותו רגע. המגרש זה השטח שלו. לפעמים הוא גם ממלמל ואתה לא בטוח שהוא מדבר לעצמו או לשחקנים שלו, זה חלק מהטירוף והריכוז שלו. הוא שייך לדור השחקנים של פעם, שחקנים עם אופי ונשמה לא פחות מכישרון. הוא נשאר הרבה שנים בוויאדוליד מתוך נאמנות, למרות שיכול היה להרוויח הרבה יותר כסף בחוץ".

ראסה מדגיש: "הוא נשבר כשהם הפסידו בפלייאוף על העלייה ללה ליגה בעונה שעברה. הוא הרגיש שהחיבור שלו לוויאדוליד כבר יותר מדי עבורו והוא חייב להתאוורר וגם להרוויח יותר כסף. ברגע שהבין שהקבוצה מתחילה לאבד שחקנים וקשה יהיה לה להתמודד שוב על העלייה, הוא בחר לשנות אווירה. הרווחתם אותו, הוא לא שחקן שאמור להגיע לישראל".

והדברים האלה של ראסה הם בדיוק מה שדראפיץ' רצה - אחד שלא רואה ממטר. "הלוואי והיו לי עוד עשרה חסוס רואדה", אמר המאמן על הבלם שבתחילת הדרך ספג ביקורות. "רמת המקצוענות שלו וההשפעה על אחרים היא הדבר הכי טוב שקרה לנו".

בלם ויאדוליד, חסוס רואדה. GettyImages
"לא מכיר אף אחד על המגרש". חסוס רואדה מול קארים בנזמה/GettyImages

אי אפשר שלא להשוות את רואדה לססאר ארסו, הבלם הספרדי שהיה אהוב מאוד בטדי בעונה שעברה. אי אפשר לקחת מארסו את המניות שלו ולא בטוח שהוא בלם פחות טוב מרואדה, אך ברמת האישית ארסו הפך מהר מאוד ל"ישראלי" ואיבד את ההשפעה שלו על השחקנים כזר. התדמית של בליין והאירועים סביבו הפכו את ארסו לדמות פחות אהודה בקרב השחקנים והיו לו יותר מדי עימותים בהם כבר הפסיקו לכבד אותו.

ארסו בא לישראל לאחד מספר שנים בבלגיה, התאקלמות מחוץ לספרד ועם אנגלית שוטפת. רואדה הגיע קצת דומה יותר לאנדרס טונייס שיצא בפעם הראשונה מספרד. להבדיל, טונייס הגיע שבור מכך שסלטה ויגו זרקה אותו ולא באמת רצה להיות כאן. רואדה בחר לעזוב את ויאדוליד והגיע לירושלים על מנת להתחיל פרק ב' בקריירה. מבחינתו, בית"ר הצעירה היא אתגר גדול מאוד.

רואדה הוא דמות אחרת לגמרי. הוא לא מבלה ולא יוצא יותר מדי. פאבלו דה לוקאס מספר כי "קשה אפילו להוציא אותו לאכול בחוץ" והוא נמצא בעיקר עם האישה והילדה. בבית"ר העירו לבלם מספר פעמים על הפרזה באימונים לחיזוק השרירים ויציאה מהמקום: "לאחר הקרע בשריר הוא היה נותן שעות נוספות כדי לחזק את המקום. הוא עושה תרגילים לבד, לפני ואחרי האימון, ושחקנים רואים ומצטרפים אליו. הוא מרגיש שהוא צריך לשמש דוגמה, מרגיש שיש לו אחריות. זו הברכה הכי גדולה שהביא איתו".

ססאר ארסו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הפך מהר מאוד ל"ישראלי". ססאר ארסו/ברני ארדוב

אגב, רואדה מעיר, מכוון וגם צועק. במשחקון של הגנה נגד התקפה לפני מספר שבועות, החלק הקדמי הוביל 0:5 ורואדה הסתובב בעצבים. בבית"ר חשבו שהוא עומד לעזוב את המגרש ודה לוקאס הסביר: "אל תדאגו, הוא לא הולך לחדר הלבשה. הוא עצבני אז הוא הולך הצידה. הנה, תראו אותו חוזר. הוא מעדיף ללכת הצידה ולא להגיד את מה שהוא חושב".

גם במשחק האחרון נגד מכבי פתח תקוה, כבר בירידה לחדר ההלבשה חסוס היה עצבני: "למה אנחנו עושים את זה? הייתה לנו מחצית מצוינת ואנחנו צריכים לרדת ביתרון של גול או שניים, ולא ללכת אחורה ולספוג. בכדורגל מי שמוריד הילוך מזמין גול. תמשיכו לדחוף כל הזמן קדימה, אנחנו נעשה את העבודה מאחור".

הערב רואדה יפגוש את קרית שמונה, בעוד משחק משמעותי בדרך ליעד של בית"ר - המקום השלישי. בשיחות פנימיות דיברו השחקנים על כך שסיכוייה של בית"ר להתמודד על האליפות עם מכבי תל אביב והפועל באר שבע קלושים עד אפסיים, אך רואדה ענה להם: "גם לאתלטיקו אין את הכסף של ברצלונה וריאל, והיא עשתה דברים גדולים. אם נהיה מקצוענים ונאמין - הכול אפשרי".

ניקיטה רוקאביציה שחקן בית"ר ירושלים (ימין) עם חסוס רואדה. יוסי ציפקיס
אתלטיקו בספרד, בית"ר בישראל? חסוס רואדה, משמאל/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully