וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת בצורת: ה-11 של השבת על הכדורגל הפחדני בליגת העל

אוטוטו תם סיבוב, ואנחנו כרגע עם 52 שערים פחות מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: מכבי תל אביב חסרת ניצוץ (וראדי?), מכבי נתניה חיה בסרטון, ושעשועון לא נושא פרסים: מי גרוע יותר עד כה - בן רייכרט או קלאודיו בומבה?

one

1. יוסי שריד ז"ל

איזה מעצבן זה שמישהו הולך ואז כשרוצים להחמיא לו אומרים/כותבים "לא חלקנו את אותן השקפות פוליטיות, אבל…". את מי זה מעניין - הפער בין ההשקפות הפוליטיות שלכם לשלו? כאילו כל מה שיש בחיים האלה אלו השקפות פוליטיות. הבלים. האיש היה ענק, בלי קשר לפערים הפוליטיים ביניכם לבינו.

לא. לא יגיע כאן גם הסיפור על הפעם ההיא שפגשתי את יוסי שריד ז"ל. מעולם לא נפגשנו. אפילו כשהוא עבר לצפון, זה היה לצפון השני, לא לזה שלי. אפילו כשהוא לימד בתיכון שבו למדתי, הוא לימד את הכיתה המקבילה. לפחות הזדמן לי הכבוד הרב והנעלה לכתוב איתו לאותו הספר - "מה עשה הנוער?" (כבר קניתם?) - ואגב, גם שם הפרידו בינינו לפחות 12 עמודים.

אני לא אוהב פוליטיקאים, אבל פוליטיקאים שמתעניינים בספורט תמיד נחשבו בעיניי לטובים יותר מפוליטיקאים רגילים. השקפות פוליטיות זה משחק, זה אוברייטד, זה מכור. אבל לאהוב ספורט זו חתיכת השקפה. השקפה שאסור לזלזל בה.

יהי זכרו ברוך.

"הכדורגל הישראלי לא קשור לכדורגל": צפו ביוסי שריד מדבר בייאוש על הענף

הסיפור שתרם יוסי שריד לספר "מה עשה הנוער": הקריירה שלי במנצ'סטר יונייטד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אליניב ברדה שחקן הפועל באר שבע (משמאל) לצד מהראן ראדי. אדריאן הרבשטיין
אם באר שבע תזכה באליפות, יצטרכו להרים ועדת חקירה במכבי תל אביב. מהראן ראדי/אדריאן הרבשטיין

2. סלבישה, איפה הניצוץ? אולי בבאר שבע?

סיבוב ליגה הסתיים עבור מכבי תל אביב, שלא הצליחה לכבוש שער מול הפועל כפר סבא. הצהובים סיימו את הסיבוב באותו מקום בו סיימו את העונה שעברה, וכל זאת לצד מאבקים בחזית האירופית. יפה, ועדיין, נראה שיש בעיה, שמשהו חורק. ערן זהבי כבש 12 ובישל שלושה שערים מתוך 27. 56%. השני ברשימת הכיבושים הוא טל בן חיים2 עם ארבעה גולים, ואחריו מדבר. העובדה שזהבי הוא המוציא לפועל העיקרי ידועה, אבל מחודש לחודש נראה ששאר השחקנים בדעיכה מתמדת.

אולי זו הקשיחות של יוקאנוביץ', אולי האופן בו הוא מתבטא לאחר משחקים רעים, אבל אין שחקן אחד במכבי תל אביב שהתקדם ברבעון האחרון. להפך. אין מישהו שנוצץ, שיכול להשפיע. נראה שכמעט כולם הלכו אחורה - ורמוט, מיכה, מיטרוביץ', איגייבור, יצחקי, טב"ח2, בן בסט.

אתמול, במצב של 0:0 מול יריבה שבסגל שלה שחקנים שנגררו עוד מליגה א', הסרבי הכניס אמנם את ברק יצחקי אבל לאחריו זרק לדשא שני קשרים דפנסיבים. נכון - בכל פעם שמישהו לא ישחק, כולם ישאלו אודותיו. אבל סיבוב שלם עבר תחת שרביטו של סלבישה יוקאנוביץ', ובאמת שחוץ מאותו כוכב ומוציא לפועל - אין על מי לדבר, אין על מי לכתוב, אין מה לשאול. וזו לא בעיה של האוהדים ולא בעיה של התקשורת - זו בעיה של הצוות המקצועי של מכבי תל אביב.

ובשבוע בו הצהובים לא מצליחים לדחוק, מהראן ראדי כן הצליח. אם הפועל באר שבע תזכה באליפות, יצטרכו להרים ועדת חקירה: מילא לשחרר את ראדי, אבל איך במכבי נתנו יד למעבר שלו דווקא לבירת הנגב. עד כה, הייבול מרשים: 5 שערים, 4 בישולים, וזו בהחלט עשויה להיות החוליה החסרה בפאזל.

מה שבטוח: ינואר, בגזרת שתי הקבוצות הללו, יהיה מעניין מתמיד.

שחקן מכבי נתניה, מומודו סיסיי, מול שחקן הפועל עכו בוריס קופיטוביץ'. ניב אהרונסון
הכול בגלל הפחד/ניב אהרונסון

3. ליגת האימה מציגה: סיבוב שכולו בצורת

המחזור ה-13 של העונה שעברה הסתיים עם 255 שערים. יבול נאה של 2.83 למשחק. רמה נהדרת של כדורגל, בהכללה, אף פעם לא היתה בתוך גבולות ישראל, אבל דרמות היו, והרי הכול בסוף עניין של גולים. ראית גולים? נהנית. לא ראית גולים? לא נהנית.

שש מעשר קבוצות לא כבשו אתמול. מי שצפה (רחמים!) בשלושת המשחקים ששודרו אתמול, חזה בשער שדה אחד. השער המצמק של נורו מבני יהודה העמיד את רף הגולים של הסיבוב, בינתיים, על 203. כרגע, ועוד שני משחקים לפנינו, נכבשו 52 שערים פחות מאשר בתום הסיבוב הראשון בעונה שעברה. 52!

ונראה שהכול בגלל הפחד.

בליגה הזו יש שלוש קבוצות שצריכות להתאכזב מעונה בלי אליפות. יתר ה-11 צריכות לבנות, להשתפר ועל הדרך ליהנות. אבל לא. יותר מדי קבוצות חושבות מעל הפופיק ומתאכזבות, יותר מדי בוסים מתערבים והורסים, יותר מדי מאמנים חוששים למשרתם, והתוצאה - פחד להפסיד. זה העניין. ליגת העל לאימה ספורטיבית.

על מה פוטר שלומי דורה, ומה נותן ראובן עטר במקומו? מה יכול להביא גיא לוי להפועל תל אביב? כבר שבועות שמעמדו של טל בנין בדעיכה, ושלא נדבר על אלי כהן וסכנין והרומן הבלתי מוסבר בין הדמאיוז לאבוקסיס. הפחד לג'וב יוצר פחד מהפסדים, והפחד מהפסדים יוצר 0:0 אחר 0:0 אחר 0:0 אחר 0:0.

יכולת גבוהה מדי אף פעם לא היתה פה. לפחות שיחזירו את הגולים.

עד כמה המצב בליגת העל נוראי?

4. ציוצי השבת

5. נקודת האור: אור

כשלא שיחקו כדורגל, היה ממש כיף בבלומפילד, אתמול ב-15:30. שעת צהריים, יום יפה, הרבה ילדים. כמה חבל שהמנהלת החליטה על השעה הזו רק כי גם בני יהודה היתה צריכה לשחק באותה שבת. הטיעונים נגד כדורגל-צהריים מטומטמים כמו הטיעונים נגד שימוש באמצעים טכנולוגיים.

קלאודיו בומבה שחקן הפועל תל אביב (ימין) מול דור חוגי שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
גם עליו שילמו לא מעט וקיבלו כן מעט. קלאודיו בומבה/ברני ארדוב

6. מי עבר סיבוב גרוע יותר - רייכרט או בומבה?

מכבי פתח תקוה ניצחה 0:1 מפנדל, בו גוטליב הכשיל יותר את אלון יפת מאשר את עידן שמש. הפועל תל אביב שוב היתה נוראית, ורוח המערכים וההרכבים של מנדיונדו מרחפת על פני המים. זה היה ההפסד הביתי החמישי של האדומים העונה - כדי לחזור לעונה ביתית רעה כזו צריך להרחיק עד 2007/08 וגיא לוזון. אגב, הפועל הזו לא פחות חלשה מהפועל של לוזון.

כולם אשמים בבנייה המקרטעת, אבל יש שניים שבולטים. קלאודיו בומבה ובן רייכרט. שני שחקנים צעירים ששילמו עליהם לא מעט וקיבלו מהם כן מעט. אז מי עבר סיבוב ראשון גרוע יותר?

* בומבה כבש 2 שערים, רייכרט 0. 0-1 לרייכרט.
* רייכרט הוחלף בכל משחק בו פתח. 10 הופעות הרכב, 10 חילופים, דקה ממוצעת בה יצא: 66. 0-2.
* בומבה בישל 0 שערים, גם רייכרט. אבל רייכרט שיחק פחות. 2-1.
* בומבה עלה כ-650 אלף יורו. רייכרט כמיליון. 1-3.
* רייכרט אכפתי, מדרבן בחדר ההלבשה, אוהד הקבוצה, לובש סרט הקפטן. בומבה אפתי, כך מספרים. 2-3.
* רייכרט ישראלי, בומבה זר. 3-3.

אתם כבר מבינים לאן זה הולך. אין שובר שוויון שיכריע בין שני שחקנים שעשו כל כך מעט, ולכן שניהם זוכים בכבוד המפוקפק. אגב, דווח שהם לא ממש מסתדרים. אוי ויי ווי, הפועל.

7. סרטון השבת: נתניה ועוד 13

במכבי נתניה השקיעו בקליפים במשך שבוע שלם. שחקני ואנשי הקבוצה הצטלמו בתחנונים לקהל הביתי - אנא, מלאו את האיצטדיון. אתם חשובים. אתכם נצא לדרך חדשה. עזרו לנו. תמכו. בלעדיכם אי אפשר.

ממבו ג'מבו. בלי כדורגל אי אפשר. בלי גולים אי אפשר. עוד מופע אימים, והקו האדום כבר במרחק שש נקודות. ובכלל - עבר כל כך הרבה זמן מאז שזה קרה, אז חובה לשאול - האם ראובן עטר מסוגל לנצח במשחק כדורגל?

seperator

8. השבת בשורה

‏א. דודו גורש לא ספג כבר 450 דקות ליגה.

‏ב. מאבק האגו החולני בין הדמאיוז לאבוקסיס עוד יוריד את בני יהודה ליגה, בליגה שכל כך קשה לרדת בה.

‏ג. הפועל רעננה למעלה בטבלה למרות 0 ניצחונות בית. תארו לכם מה היה עושה שם סילבס עם יתרון ביתיות.

‏ד. רן בן שמעון שוב ניצח את הפועל תל אביב. מאז עזב את האדומים, הוא עם 100% נגדם. 3 מ-3. אז מה, מר חג'ג' ויתר האחוזונים? החלטה ראויה, הא?

‏ה. גיא לוי דורש כבוד מהשופטים, רוני לוי דורש כבוד מהשופטים. למה?

9. ציטוט השבת

"אמרתי שאני לא מוכן לקחת על עצמי משהו שאני לא קשור אליו ואני לא קשור למתיחות הזו. אני לא יכול ששחקן שלי לא ישחק ולהגיד פתאום שזה מקצועי, כי אני אראה טמבל בעיני השחקנים, התקשורת, האוהדים" (יוסי אבוקסיס)

10. שיר השבת

ימי בצורת -
חלוצים כבויים, שביבי נסורת
אין כמעט, אין גול
הרשתות לא זזו גם אתמול.

ימי בצורת -
שברי מסירות צלילי תזמורת
מקרוב הרהור בודד
אין גול, רק הד.

11. ה-11 של ה-11 של המחזור

צחי גיגי
פרדראג ראיקוביץ'
אוהד כהן
דודו גורש
אריק ינקו
דני עמוס
ברק לוי
יובל שבתאי
מהראן ראדי
מאור מליקסון
אוואנס קאנגווה

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully