וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בבריכות קצרות: עברי פספסה מדליה בתשע מאיות

4.12.2015 / 19:00

הישראלית הייתה קרובה בגמר ל-100 מעורב, אך סיימה רק במקום הרביעי. קטינקה הוסו ניצחה עם שיא עולם וגם פלטיניירי האיטלקי קבע אחד. מורז שמינית ב-100 חופשי, טומרקין שישי ב-200 מעורב

עמית עברי שחיינית ישראלית. ברני ארדוב
כל כך קרוב. עברי/ברני ארדוב

אליפות אירופה בבריכות קצרות, הנערכת בימים אלה בנתניה, הגיעה הערב (שישי) לסיום יום התחרויות השלישי שלה, עם כמה ישראלים שזינקו למים.

* בגמר ל-100 מטרים חופשי סיימה אנדי מורז במקום השמיני והאחרון עם זמן של 53.43 שניות. מי שזכתה בזהב הייתה השבדית שרה שויסטרום, שרשמה זמן של 51.37 שניות והמשיכה את התחרות המוצלחת שלה.

* יעקב טומרקין, שכבר זכה במדליית כסף באליפות הנוכחית, סיים במקום השישי בגמר ל-200 מטרים מעורב. הוא רשם זמן של 1:54.68 (טוב יותר מהזמן עמו העפיל לגמר) ואחרי שהסתובב במקום השלישי בחצי המרחק, נחלש בחצי השני של המשחה ונפל לאחור בדירוג. טומרקין היה רחוק שנייה ו-23 מאיות מהמקום השלישי. לאזלו צה הגדול המשיך לחגוג בבריכה ויום אחרי יום הולדתו ה-30, זכה בזהב עם 1:51.36, שיא אירופי חדש.

* עמית עברי הייתה כל כך קרובה להשגת מדליית ארד במשחה ל-100 מטרים מעורב, אולם סיימה במקום הרביעי עם 59.09 שניות, תשע מאיות בלבד מאחורי מאריט סטינברגן ההולנדית, שגרפה את המדליה. את המקום הראשון במשחה השיגה ההונגריה המצוינת קטינקה הוסו, שרשמה את שיא העולם השני שלה בתחרות עם 56.67.

עברי אמרה בסיום המשחה שלה: "כבר הייתי קרובה לפני שנתיים בדיוק, באותו משחה והגעתי רביעית. אני לא רוצה להגיד שזה מקום שאני מחבבת, אבל אני מנסה להסתכל קדימה לעבר השליחים ומחר ומחרתיים. לוקח זמן להבין איפה אתה נמצא. אני ישר מסתכלת על התוצאה, אבל גם מקום רביעי באירופה זה מכובד מאוד. אנסה להביא את המדליה ב-200 חזה ואני מחכה מאוד למשחה הזה. הקהל עזר לי היום מאוד. מאוד כיף לארח את האליפות הזו ולהיות פה עם הקהל הזה".

הוסו אמרה בסיום: "אני עדיין לא מעכלת, אי אפשר לתאר את זה אפילו במילים. שיא העולם הראשון שהשגתי בבוקר היה מרגש מאוד בעיני. גם השני היה מרגש. שחיתי הכי טוב שאני יכולה. זו הפעם הראשונה שלי בישראל, הולך לי טוב, מרגש להיות פה והקהל מדהים. אני נהנית".

* במשחה הארוך באליפות, ל-1,500 מטרים חופשי, האיטלקי גרגוריו פלטיניירי קבע שיא עולם חדש כאשר סיים בזמן של 14:08.06 דקות.

* את היום חתם המשחה ל-4 כפול 50 חופשי לנשים, בו רביעיית השליחות של ישראל (זוהר שיקלר, עמית עברי, קרן זיבנר ואנדי מורז) סיימה שישית עם 1:38.53. איטליה, בהובלת פדריקה פלגריני האגדית, ניצחה עם 1:36.05. עבור הנבחרת מדובר בשיא ישראלי חדש, אבל לא רק: זוהר שיקלר שברה את השיא ב-50 חופשי עם 24.80 ובכך נישלה את מורוז מהשיא הזה אחרי ששיפרה אותו בארבע מאיות.

אחרי המשחה, השליחות הגיעו לעמדת הראיונות. עמית עברי אמרה: "מקום שישי באירופה זה דבר מדהים, עשינו שיא ישראלי. נמשיך לעבוד על זה, נשחה את המשחה הזה באליפות אירופה ויש לנו עוד הרבה עבודה". קרן זיבנר: "הקהל היה מדהים. בחיים לא הרגשתי ככה לפני המשחה. היה כיף לראות את כל הקהל על הרגליים בשבילנו. זה כבוד גדול". זוהר שיקלר: "הרגשה מטורפת, בחיים לא הגעתי לרמות כאלה של התרגשות". אנדי מורז: "זה הרגיש מצוין, לא חשבתי שיהיה ככה. הקהל הישראלי עמד על הרגליים ועודד אותנו. אני מסכמת יום טוב ומצפה למשחים הבאים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully