וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלע המפתיע של מכבי חיפה, הנעלם של בית"ר ירושלים: 5 שחקנים לשים לב אליהם

אסף שלו

5.12.2015 / 7:00

שחקן ההגנה שמחכה להחלטה של גיא לוי, הרכש הכי מאכזב של איזי שרצקי והנפגע הנוסף מפרשת צעירי-דמאיו. אסף שלו מציג את הדמויות המעניינות של המחזור הנועל את הסיבוב הראשון בליגת העל

one

בווידאו: השלושער של ניקיטה רוקאביציה לרשת מכבי תל אביב

תוציאו רגע את מכבי תל אביב והפועל באר שבע מליגת העל ותסתכלו על הטבלה. צפוף לכם קצת, לא? הרמה אמנם לא בשמיים, אבל יש משהו מרתק בליגה בה שני ניצחונות מעלים אותך מהקו האדום למקום בו הולכים לפלייאוף העליון. הפועל תל אביב יכולה לעשות בדיוק את זה אם תנצח את מכבי פתח תקוה, הפועל באר שבע חייבת לנצח בסכנין כדי להתקרב למכבי תל אביב, שתבקר בכפר סבא. המרעננת הרשמית של העונה, בית"ר ירושלים, תפגוש את המרעננת של העשור הנוכחי, עירוני קרית שמונה וביום שני נקנח עם הדרבי החיפאי.

כשחמש קבוצות עם 15 נקודות, נראה שהמחזור ה-13, שגם יסגור את הסיבוב הראשון, יהווה ציון דרך עבור כולן, וגם עבור לא מעט שחקנים. הנה חמישה מהם.

איאד אבו עביד

שחקן הפועל תל אביב, איאד אבו עביד. טל לוי
מגן או בלם? הגיע הזמן להתמקד בעמדה אחת. איאד אבו עביד/טל לוי

לראשונה העונה, מגן/בלם הפועל תל אביב ראה משחק שלם מהספסל בניצחון על הפועל עכו. לא בטוח שהוא הבעיה של האדומים ויש שיגידו אפילו שהוא אחד הבולטים לטובה העונה. הבעיה עם אבו עביד שהוא נופל בין הכיסאות - הוא לא מגן מספיק התקפי כמו עופר ורטה, הוא מתקשה בתפקיד של שיימן בשמאל וקשה לוותר על וינטרה או גוטליב (בטח עם כושר ההבקעה שלו), במרכז ההגנה.

אז מה עשה גיא לוי? ניסה בלעדיו. ההצלחה לא מסחררת, אבל השער נשאר נקי. וזה דבר שקרה להפועל תל אביב עם אבו עביד רק שלוש פעמים העונה. ההישג ההגנתי הגיע אמנם מול קבוצת ההתקפה הרעה בליגה, אך אבו עביד צריך להתרגל לסיטואציה חדשה. אחרי שהיה באנקר מתחילת העונה, הוא שוב צריך להוכיח שמקומו ב-11.

לאבו עביד יש את כל הנתונים להצלחה ובעיקר רצון גדול, מה שקשה להגיד על מרבית חבריו לקבוצה. באיזשהו מקום, העובדה שאין לו תפקיד מוגדר פוגעת בו. המפתח מבחינת גיא לוי במקרה הזה הוא לקבל החלטה. או מגן או בלם. מישהו ייפגע, אך לטובת העתיד של הפועל, עדיף שזה לא יהיה אבו עביד.

אוראל דגני

אוראל דגני שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יציב, מי היה מאמין? אוראל דגני/יוסי ציפקיס

בתוך כל הכאוס שנקרא מכבי חיפה, אוראל דגני, דווקא הוא, הפך לאי של יציבות. ההצטרפות המאוחרת של מארק ואליינטה, חוסר היציבות של דקל קינן והפציעה של אייל משומר גרמו לכך שדגני שיחק בכל 12 המחזורים העונה, והשלים 90 דקות ב-11 מהם.

דגני דומה מאוד לאבו עביד בהרבה מובנים. שחקן חזק פיזית, לא מספיק טכני כדי להיות מגן, אך שלא כמו אבו עביד, קצת נמוך כדי להיות בלם באמת איכותי ובעיקר לוקה בקבלת החלטות. למרות הכל, דגני היה מהטובים בניצחון על מכבי נתניה ונראה שללא קשר לחזרה של אייל משומר, הוא צפוי לשמור על מקומו בין ה-11.

בשבעת המשחקים האחרונים של הירוקים עם משומר בהרכב, ספגה הקבוצה שמונה שערים; בשבעת המשחקים האחרונים בהם שיחק דגני, ספגה הקבוצה חמישה בלבד. מגן סופה דגני לעולם לא יהיה, אבל הוא בהחלט שחקן שרוני לוי יכול לסמוך עליו.

שון גולדברג

שון גולדברג שחקן בני יהודה (מימין) מול עומר ורד שחקן מכבי נתניה. מגד גוזני
נפגע שולי של הסערה. שון גולדברג, מימין/מגד גוזני

בפעם השנייה בקריירה הקצרה שלו, שון גולדברג משחק עם מטען גדול על הגב. בעונה שעברה, בהפועל תל אביב, הוא שיחק נגד האוהדים ובלי הרבה מוטיבציה. העונה, אחרי שהחל במכבי תל אביב והושאל לבני יהודה, הוא קיבל את המקום בהרכב בשני המשחקים האחרונים רק בגלל פרשת צעירי-דמאיו. לא נעים.

מול האקסית הצהובה זה נגמר לא טוב, אבל החדשות הרעות באמת מגיעות מכיוון הסטטיסטיקה העגומה. המגן שותף העונה בחמישה משחקים במדי הכתומים, וגם בחלקי המשחקים בהם שיחק, תמיד ראה את קבוצתו סופגת כאשר היה על המגרש – לא נתון מעודד לשחקן הגנה.

גולדברג השלים פעמיים 90 דקות, פעם אחת הוא הוחלף במחצית במשחק בו בני יהודה ספגה במהלך המחצית הראשונה ופעמיים נכנס במחצית השנייה – והיה על המגרש כאשר קבוצתו הוציאה כדורים מהרשת. מדובר בשחקן צעיר מאוד, שלא משנה איך נסובב את זה, נמצא על המגרש מסיבות לא מקצועיות, לפחות בשבועיים האחרונים. הסיפור סביב בן צעירי גורם לסערה במועדון, ממנה גם גולדברג לא יכול לברוח. האם יעזור לשמור על רשת נקייה מול הפועל רעננה, אחת מקבוצות החוץ הטובות בליגה?

ניקיטה רוקאביציה

שחקן בית"ר ירושלים, ניקיטה רוקאביציה, מול שחקן מכבי פתח תקוה, עומר דנינו. יוסי ציפקיס
פרח באוקטובר, נבל בנובמבר. ניקיטה רוקאביציה/יוסי ציפקיס

"זוכר את נובמבר?" היא שורה מפורסמת משיר ידוע, אבל שאלה אותה החלוץ של בית"ר ירושלים לא ירצה לשמוע. מדוע? כי אחרי חודש אוקטובר מוצלח באופן אישי, הוא נעלם לחלוטין בארבעת המשחקים שקיימה הקבוצה מהבירה בחודש האחרון.

אי שם באוקטובר, שער מול הפועל באר שבע נשכח בזכות תצוגה מרשימה של שלושער וניצחון גדול על מכבי תל אביב. מה קרה מאז? 89 דקות חלשות מול רעננה, 90 דקות ובישול מול מכבי חיפה, 45 דקות לא טובות מול הפועל עכו ומשחק אנמי בהפסד למכבי פתח תקוה.

איפה הסטרייקר האוסטרלי, ההוא שג'ורדי שוב שם עליו עין? הקשר שהוסב לעמדת החלוץ כי הוא פשוט גולר? התשובה פשוטה, מדובר בשחקן טוב, שלא מסוגל לשמור על יציבות לאורך זמן. אם היה כזה, כנראה לא היה משחק בישראל.

רוקאביציה נח בגביע הטוטו מול הפועל באר שבע באמצע השבוע, אז לידור כהן תופקד כחלוץ יחיד במקומו ואפילו כבש. דובב גבאי נראה לא רע לאחרונה ויש בהחלט מצב בו נגד עירוני קרית שמונה נראה את רוקאביציה מוסט מעט לאחור. במקרה הטוב.

אור אוסטוינד

אור אוסטוינד עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
גול אחד, וגם הוא בפנדל בגביע הטוטו. אור אוסטוינד/אדריאן הרבשטיין

על הנייר, עירוני קרית שמונה היא לא קבוצת התקפה כל כך רעה. שני שחקני ההתקפה המובילים שלה, אופיר מזרחי ואחמד עאבד, כבשו שמונה שערים העונה, והיא כבשה בסך הכול 14 שערים. לא הרבה, אבל ביחס לליגה, גם לא כל כך מעט, בטח כש-14 השערים הללו נכבשו בשמונת המחזורים הראשונים. אז היכן הבעיה? מה גורם לקבוצת צמרת לשבות מהבקעה במשך חודש שלם? בין היתר, תרומה לא מספיקה משחקני הקישור. למרות זאת, תסתכלו על עדן שמיר, שבעונת הפריצה שלו כבש כבר שלושה שערים. המעצור, למרבה הצער, מגיע ממקום אחר - מהרכש הכי מאכזב של הקבוצה.

אוסטוינד הגיע לקרית שמונה כהבטחה גדולה. רגל שמאל נהדרת, ראיית משחק, סכנה מיידית בכדורים נייחים וקצב לא רע, אבל עם בעיה אחת ידועה: מחסור במספרים. וכששחקן שכבש שער ליגה אחד בעונה שעברה אמור להיכנס לנעליים של רועי קהת ו-12 שעריו, הציפיות הלא ריאליות ימנעו כל סיכוי להצליח.

הקשר לא מוצא את עצמו בינתיים בקרית שמונה. הוא לא פתח בשלושת המשחקים הראשונים העונה, ולא תרם כמחליף. לאחר מכן פתח בארבעה משחקים, אך הוחלף בשלושת האחרונים כשכמות הדקות שלו יורדת ממשחק למשחק. אוסטוינד שותף בכל ארבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה, בהם לא כבשה ומול סכנין הוחלף לפני ההפסקה. שערים בליגה עדיין אין (רק הפנדל בגביע הטוטו מול מכבי חיפה), בישולים היו שלושה. בגיל 28, ובעונה הראשונה שלו בקבוצת צמרת, אוסטוינד חייב לעשות את הקפיצה. לא בטוח שתהיה הזדמנות נוספת.

שחקן מכבי תל אביב ניקולה מיטרוביץ'. רויטרס
ינואר מתקרב. ניקולה מיטרוביץ'/רויטרס

מעקב: מה עשו שחקני המדור הקודם?

עומר דנינו – 90 דקות טובות ובישול לעידן שמש ב-0:2 על בית"ר ירושלים. אליסון דוס סנטוס חזר ודנינו שוב נראה נינוח במערך של שלושה בלמים.

סמואל גילמור – 90 דקות פושרות מול הפועל תל אביב וכרטיס אדום (יש שיגידו שלא הגיע לו). לא הוא אשם, הפועל עכו פשוט חלשה מאוד בהתקפה.

טאדאס קיאנסקאס – 90 דקות בינוניות נגד הפועל רעננה. לא היה אשם באף אחד מהשערים, אך קשה להתעלם מהעובדה שהפועל חיפה היא קבוצת ההגנה הרעה בליגה אחרי בני יהודה

ניקולה מיטרוביץ' – לא שותף מול בני יהודה אחרי תקופה ארוכה שבה קיבל קרדיט בליגה. החדשות היותר רעות מבחינתו – שלומי אזולאי היה נהדר, והדיבורים על ינואר כבר החלו.

ז'אורז'יניו – 75 דקות טובות ובישול לוויאם עמאשה ב-0:2 על עירוני קרית שמונה. שוב הוכיח שבשקט בשקט, מדובר באחד הזרים הטובים והאפקטיביים בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully