וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעד אל התהילה: קרוליינה מתארחת אצל הסיינטס במוקד המחזור

5.12.2015 / 10:00

הפנת'רס, שנותרו הקבוצה המושלמת היחידה בליגה, רוצים לעלות ל-0:12 מול היריבה הגדולה. דרבי בניו יורק בין הג'איינטס לג'טס ועוד שורה של משחקי מפתח במחזור ה-13

קאם ניוטון קרוליינה פנת'רס. Mike McCarn, AP
עוד חמישה ניצחונות לעונה מושלמת. ניוטון/AP, Mike McCarn

חודש בלבד של פוטבול נשאר עד לפלייאוף ו"הכוכבים מתחילים להסתדר" עבור קבוצות הליגה. השבוע, במסגרת המחזור ה-13, צפויים לא מעט מפגשים קריטיים סביב מאבקי הפלייאוף. הג'איינטס מול הג'טס בדרבי, טמפה ביי נגד אטלנטה, מינסוטה מארחת את סיאטל ובפאלו את יוסטון. בסדרה השנייה, קרוליינה תנסה להישאר מושלמת בניו אורלינס, ניו אינגלנד תקווה להתאושש נגד פילדלפיה. הסאנדיי נייט יפגיש בין פיטסבורג לאינדיאנפוליס ובמאנדיי נייט, דאלאס מגיעה לוושינגטון.

seperator

20:00:

ניו יורק ג'איינטס (6:5) - ניו יורק ג'טס (5:6)

פותחים עם הדרבי של התפוח הגדול, שהוא גם משחק קריטי לשתי הקבוצות. כמה כיף. הענקים איבדו את הפסגה ב-NFC מזרח לוושינגטון אחרי המפגש הישיר בין הקבוצות בשבוע שעבר, בעוד הסילונים מחצו את מיאמי ועדיין נמצאים חזק במרוץ לווילד קארד, למרות ארבעה הפסדים בששת המשחקים האחרונים. זה יהיה הדרבי ה-13 בתולדות העיר, כאשר הג'איינטס מובילים 4:8 במאזן המשחקים וניצחו את כל חמשת האחרונים. ההפסד האחרון שלהם לג'טס? 1993.

סנט לואיס (7:4) - אריזונה (2:9)

בשלב מסוים, נדמה היה שהראמס יכולים לתת פייט, אבל בחודש האחרון הגיע התפרקות עם ארבעה הפסדים, כאשר ניק פולס לא מתפקד לרגע בעמדת הקוורטרבק. אריזונה, שמובילה את ה-NFC מערב, תנסה לנצל זאת ולשמור על מרחק ביטחון מסיאטל. היא גם רוצה לנקום בסנט לואיס, שהדהימה אותה עם 22:24 בחוץ במפגש הראשון העונה, אך תיאלץ להסתדר ללא כריס ג'ונסון, שגמר את העונה.

טמפה ביי (6:5) - אטלנטה (5:6)

משחק מפתח בין שתי יריבות מה-NFC דרום שעוד חולמות על כרטיס הווילד קארד. הבאקס כבר עקצו העונה את הפאלקונס עם 20:23 דרמטי בג'ורג'יה, אך במחזור האחרון חזרו לא לתפקד והפסידו לאינדיאנפוליס. הם חייבים להתאושש במהרה וינסו לנצל את הקריסה של אטלנטה, שהפסידה ארבעה משחקים ברציפות ולא מצליחה לתפקד כבר חודש וחצי. המאזן בין הקבוצות עד היום: 22:22, בדיוק.

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. GettyImages
אטלנטה מתפרקת. ריאן/GettyImages

מינסוטה (3:8) - סיאטל (5:6)

עוד מפגש ענק ב-NFC. הווייקינגס התאוששו יפה מהתבוסה הביתית לגרין ביי, ניצחו באטלנטה עם הגנה מצוינת ואדריאן פיטרסון אחד והם שוב בשליטה בבית הצפון. הסיהוקס, בעזרת הצגה אדירה של ראסל ווילסון, גברו על פיטסבורג, חזרו למאזן חיובי ועדיין נמצאים באזור הנכון כדי להשתחל לפלייאוף. זה יהיה מפגש בין התקפת המסירה ה-30 בטיבה ביארדים (מינסוטה) ל-26 ובין התקפת הריצה השלישית בטיבה ביארדים (מינסוטה) לראשונה, כך שהסגנון המסתמן נראה די ברור.

בפאלו (6:5) - יוסטון (5:6)

הבילס נמצאים בירידה בשבועיים האחרונים ועלולים למצוא את עצמם נותרים מאחור אם לא ינצחו את הטקסאנס. אלא שזו לא נראית משימה פשוטה כלל. יוסטון פתחה את העונה בצורה איומה, אבל בארבעת המשחקים האחרונים ההגנה המטורפת על הנייר שלה הפכה לכזו גם על המגרש ובלמה את היריבות שלוש פעמים על שש נקודות. זה הספיק לעלייה למאזן חיובי וביוסטון רוצים פלייאוף, וממיקום טוב. מריו וויליאמס יקווה להיות כשיר מול הקבוצה שבחרה אותו במקום הראשון בדראפט 2006.

מיאמי (7:4) - בולטימור (7:4)

אחרי הסיום המשוגע מול קליבלנד, הרייבנס כבר עם שני ניצחונות ברציפות ולמרות כל הפציעות שלהם, הם ינסו להאריך את הרצף בפלורידה, שם הדולפינס, שפתחו טוב תחת דן קמפבל אך לאחרונה חוזרים ליכולת הכושלת שלהם מתחילת העונה, יודעים שהפסד נוסף יגמור להם סופית את הסיפור. העורבים ניצחו את מיאמי בכל חמשת המפגשים האחרונים, מאז 2007.

אדריאן פיטרסון מינסוטה וייקינגס. Hannah Foslien, GettyImages
עוד משחק קריטי לווייקינגס. פיטרסון/GettyImages, Hannah Foslien

קליבלנד (9:2) - סינסינטי (2:9)

הדרבי השני של העונה באוהיו נראה ככזה שיכול להיות עוד יותר חד צדדי מהראשון אפילו, לאחר שזה הסתיים ב-10:31 לבנגאלס. הבראונס איבדו בשבוע שעבר גם את ג'וש מקאון וככל הנראה ימשיכו עם אוסטין דייויס כקוורטרבק פותח. הם ינסו להתאושש איכשהו מההפסד האכזרי לבולטימור ולקטוע רצף של שישה הפסדים. זה לא יהיה קל כמובן מול סינסי, שאחרי שני הפסדים חזרה לעצמה עם ניצחון מוחץ על סנט לואיס ועדיין חולמת על יתרון הביתיות ב-AFC.

טנסי (9:2) - ג'קסונוויל (7:4)

לג'אגוארס היו שבועיים של תקווה, אבל הם שבו להפסיד, דווקא מול סן דייגו החלשה. כעת, בלייק בורטלס ינסה להוביל אותם לניצחון בטנסי, שם הטייטאנס הפסידו בשבוע שעבר משחק צמוד מול אוקלנד. זה היה הפסדם הביתי השישי העונה וה-11 ברציפות בבית בסך הכול. לא נעים. מרקוס מריוטה חייב לייצר יותר נקודות, שכן כרגע הטייטאנס האומללים רק במקום ה-30 בליגה בתחום זה עם 18.5 נקודות למשחק.

שיקגו (6:5) - סן פרנסיסקו (8:3)

הברס בכושר טוב וניצחו שלושה מארבעה ממשחקים, כולל ניצחון גדול בגרין ביי בחג ההודיה. הם נחו שבוע וחצי מאז ויקוו להשיג ניצחון ביתי שני בלבד מתוך שישה משחקים בסולג'ר פילד העונה. אולי מול הניינרס, שעומדים על 5:0 בחוץ העונה, זה יילך. סן פרנסיסקו בקושי מייצרת נקודות ועברה את רף ה-20 רק פעמיים העונה. היא אחרונה בליגה, עם 13.8 נקודות למשחק בלבד וככה, קשה.

ג'יי קאטלר שחקן שיקגו ברס. Nam Y. Yuh, AP
הברס בכושר טוב. קאטלר/AP, Nam Y. Yuh

23:05-23:25:

סן דייגו (8:3) - דנבר (2:9)

אחרי הניצחון הענק של הפטריוטס, ברוק אוסווילר והברונקוס נמצאים לפתע בעמדה טובה לשבוע חופש לפחות, אם לא להשתלטות על המקום הראשון בחטיבה. כדי להמשיך בריצה לשם, הם צריכים לנצח את היריבה החלשה מדרום קליפורניה. הצ'ארג'רס עצרו רצף של שישה הפסדים בשבוע שעבר ופיליפ ריוורס ממשיך לירות יארדים, אבל עם כל כך הרבה פצועים, קשה לראות את סן דייגו מפתיעה פה. הקבוצות ייפגשו שוב בדנבר במחזור הסיום. הברונקוס ניצחו בשבעה משמונת המפגשים האחרונים.

אוקלנד (6:5) - קנזס סיטי (5:6)

משחק גדול במפרץ. הריידרס עצרו את הנפילה אחרי שלושה הפסדים עם ניצחון חשוב בטנסי והם עדיין בתמונת הווילד קארד. הם מארחים לקרב מפתח את הצ'יפס הדוהרים, שמגיעים לחור השחור עם חמישה ניצחונות רצופים ונראים בדרך הנכונה לפלייאוף. לקבוצות עוד מחכה מפגש במחזור סיום העונה ויכול להיות ששני המשחקים הללו יכריעו את הגורל של העונה עבורם. הצ'יפס ניצחו שלושה מארבעת המפגשים האחרונים.

ניו אורלינס (7:4) - קרוליינה (0:11)

הסיינטס ישמחו להיות אלה שמקלקלים את המאזן המושלם של הקבוצה היחידה שעדיין מושלמת בליגה, אבל קשה לראות את זה מתרחש לאור היכולת שלהם בשלושת השבועות האחרונים, בהם ההתקפה לא מתפקדת וגם ההגנה לא ממש קיימת. הפנת'רס חיסלו בחג ההודיה עוד יריבה, את דאלאס והם עדיין על המסלול ל-0:16, כאשר עד לסיום העונה ייפגשו מתוך חמישה משחקים, ארבע פעמים יריבות לבית. התקפת הריצה שלהם מייצרת 138.9 יארדים למשחק והקבוצה דומיננטית משני עברי הכדור. תוסיפו לזה שבוע וחצי של מנוחה ותקבלו את מה שנראה כמו ערב ארוך עבור הקהל בסופרדום.

ניו אינגלנד (1:10) - פילדלפיה (7:4)

חוץ מקרוליינה, הקבוצה השנייה שנותרה עד לפני שבוע עם מאזן מושלם הייתה האלופה, אבל היא איבדה אותו בהפסד דרמטי בדנבר. היא גם איבדה את רוב גרונקובסקי, שניצל מפציעה חמורה אך לא צפוי לשחק השבוע. גם בלעדיו, ובלי אדלמן, אמנדולה, דיון לואיס ושאר הפצועים של ניו אינגלנד, היא אמורה להסתדר עם הגנה שחטפה 45 נקודות במשך שבועיים רצופים ועם סאם בראדפורד, שצפוי לחזור במקום מארק סאנצ'ז, שלא ממש ייצר משהו התקפית. הפאטס ניצחו את ארבעת המפגשים האחרונים, כולל כמובן את הסופרבול בפברואר 2005.

ביל בליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס. Tom Pennington, GettyImages
הפאטס יחזרו לעניינים? בליצ'יק/GettyImages, Tom Pennington

פיטסבורג (5:6) - אינדיאנפוליס (5:6), בין ראשון לשני, 3:30

הסטילרס היו קרובים לצאת מסיאטל עם ניצחון חשוב, אך נעצרו אחרי שני ניצחונות וצריכים להתאושש כדי לא ליפול שוב אחורה מול אחת היריבות המרכזיות על מקום בפלייאוף, במקרה ששתי הקבוצות יגיעו להיאבק על הווילד קארד. מאט האסלבק ממשיך ליהנות מהחיים בגיל 40 ועומד על מאזן 0:4 העונה אחרי שהוביל את אינדי לניצחון שלישי ברציפות. הסטילרס ניצחו עד היום ב-20 מתוך 26 המפגשים בין המועדונים.

וושינגטון (6:5) - דאלאס (8:3), בין שני לשלישי, 3:30

משחק ההזדמנות הבאמת, באמת אחרונה של הקאובויס, שאיבדו את טוני רומו לכל העונה בחג ההודיה, אבל איכשהו עדיין יושבים רק שני משחקים מאחורי הרדסקינס, שמובילים את ה-NFC מזרח. וושינגטון יצאה מהמפגש עם הג'איינטס עם ניצחון קריטי ועומדת על מאזן 1:5 מצוין בבית העונה, אך יודעת שהיא עדיין במאזן שלילי וכל טעות תחזיר אותה שוב לאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully