וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית כסף ליעקב טומרקין באליפות אירופה לבריכות קצרות

2.12.2015 / 17:49

הישג מצוין: השחיין הישראלי סיים את משחה הגמר ב-200 מטר גב בזמן של 1:49.84, והעניק לישראל מדליית כסף רביעית בתולדות אליפות אירופה בבריכות קצרות: "אני לא מעכל, כשראיתי את התוצאה הייתי בשוק". עברי שמינית ב-50 חזה

יעקב טומרקין שחיין ישראלי עם מדליית הכסף באליפות אירופה בבריכות קצרות. ברני ארדוב
הישג מצוין. טומרקין/ברני ארדוב

יומה הראשון של אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות נערך היום (רביעי) בנתניה, כאשר בשעות הערב נערכו מקצי חצאי הגמר והגמרים השונים במספר משחים.

* יעקב טומרקין הביא לישראל מדליית כסף במשחה ל-200 גב, כאשר סיים את משחה הגמר בזמן מצוין של 1:49.84. מי שניצח היה ראדוסלב קאוצ'קי הפולני, שקבע שיא אליפות של 1:48.33. טומרקין היה שני לאורך רוב המשחה ולקראת הסיום אף הצליח לצמצם משמעותית את הפער מקאוצ'קי, אך לא הספיק לסגור את המרחק כולו והסתפק בכסף. בנוסף, טומרקין ניפץ את השיא האישי שלו, שהוא עצמו קבע הבוקר, עם זמן של 1:50.53.

המדליה היא הרביעית בצבע כסף וה-14 בסך הכול בתולדות השחייה הישראלית באליפות אירופה בבריכות קצרות ועבור טומרקין, היא הראשונה באליפות אירופה בבריכות קצרות, לאחר שב-2012 כבר זכה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה הרגילה. דוד גמבורג, ששחה גם הוא בגמר, סיים שביעי בזמן של 1:51.71.

עמית עברי שחיינית ישראלית. ברני ארדוב
בגמר. עברי/ברני ארדוב

"אני עדיין לא מעכל, גם כשראיתי את התוצאה על הלוח הייתי בשוק", אמר טומרקין לערוץ הספורט. "שיפרתי את השיא שלי מהבוקר, שברתי את מחסום הדקה חמישים, שזו הייתה המשימה הראשונה שלי, ועמדתי בציפיות. בשנייה שנכנסתי ושמעתי את הקהל זה נתן לי פוש ואת המוטיבציה האחרונה שהייתי זקוק לה. זו מדליה ראשונה שלי באליפות אירופה לבריכות קצרות, במיוחד שזה פה בארץ. אני שמח מאוד. אני כבר חושב על המשחה הבא".

טומרקין הוסיף: "בערב, כשקריר, אני בדרך כלל שוחה יותר טוב. אני שמח שעשיתי את המדליה בבית, בנתניה. זו התחלה טובה לשנה האולימפית. עוד לא עיכלתי את התוצאה, לא חגגתי, צריך לרדת לי האסימון. זה לא אומר כלום, כי זה בריכות קצרות, אבל אני בכושר טוב. המטרות היו לשפר את הזמן או לקחת מדליה ועמדתי בשתיהן".

* עמית עברי העפילה לגמר המשחה ל-50 מטרים חזה, כאשר סיימה שלישית במקצה שלה (המקצה הראשון) ושמינית בסך הכול, בזמן של 30.58 שניות. היא הקדימה את פטרה צ'וקובה הצ'כית, שסיימה תשיעית ונותרה מחוץ לגמר, בחמש מאיות בלבד. בגמר, עברי שמרה על המקום השמיני שלה עם שיפור קליל לזמן שקבעה בחצי הגמר, כאשר סיימה בזמן של 30.56 שניות.

* גיא ברנע קבע שיא ישראלי בחצי הגמר במשחה ל-100 פרפר. ברנע עצר את השעון על 51.36 שניות וסיים שישי במקצה שלו, אולם רק במקום ה-12 בחצי הגמר, מה שהשאיר אותו מחוץ למשחה הגמר. הוא היה צריך זמן טוב יותר מ-50.76 כדי להעפיל לגמר.

* הרביעייה הישראלית שיפרה את השיא הישראלי בגמר ל-50 כפול 4 חופשי, כאשר קבעה זמן של 1:26.99. היא סיימה במקום השמיני והאחרון בגמר. הרביעייה הורכבה מזיו קלונטרוב, גלב איוניצ'ב, יהב שחף ואור סבאטייר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
טומרקין חוגג עם המדליה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully