וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק: "לא ישנתי בלילה. הסגנון שהיה עד עכשיו לא הצליח"

1.12.2015 / 14:55

מכבי תל אביב הדועכת מנסה להתאושש מההפסד לנהריה. המאמן טבק: "לפני שהגעתי לא ידעתי שהקבוצה במצב כזה. לא הבנתי את עומק הבעיות. השחקנים עצובים ואיבדו ביטחון. אני לא הארי פוטר"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מרום שפיצר

מכבי תל אביב ערכה היום (שלישי) אימון במצב רוח מדוכדך, יממה אחרי שספגה הפסד נוסף, הפעם מול עירוני נהריה, 76:70. אם בקבוצה קיוו לבנות מומנטום חיובי לקראת משחק היורוליג החשוב מול ססארי בחמישי, כעת הצהובים שוב נאלצים לחפש תירוצים והסברים, בניסיון להתאושש לקראת הקרבות המכריעים ביורוליג.

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"זה חלק מהחיים שלי ומהעבודה הזאת". טבק מעכל/ניב אהרונסון

ז'אן טבק אמר באימון הצהריים של הקבוצה: "לא ישנתי אחרי ההפסד. זאת הרגשה רעה להפסיד, בטח אחרי המשחק, אבל זה חלק מהחיים שלי ומהעבודה הזאת. לפני שהגעתי לא ידעתי שהקבוצה במצב כזה. לא משנה כמה תצפה ותחקור אנשים מסביב לקבוצה, עד שלא תהיה נוכח כאן יום יום ותשוחח עם השחקנים אי אפשר לדעת מה קורה בתוך קבוצה. רק אז אתה מבין יותר לעומק את הבעיות".

לשאלה האם אולי זו היתה החלטה שגויה מבחינתו להגיע למכבי תל אביב השיב המאמן הקרואטי: "לא. להגיע לקבוצה כמו מכבי זה לעולם לא בחירה לא נכונה. אני לא יודע מה הוביל לבעיות, אבל השחקנים עצובים מהמצב וגם איבדו לא מעט מהביטחון שלהם. חלק מפתרון הבעיה זה שינוי סגנון המשחק, כי הסגנון שהיה עד עתה לא יכול להצליח. אם נשנה דברים וסגנון, אולי זה יתאים יותר לקבוצה. צריך למצוא דרכים לשחק באופן שונה שיתאים יותר לשחקנים שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
בריאן רנדל שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
לא נראים מוכנים לקרב הגדול ביורוליג. רנדל/ניב אהרונסון

טבק הוסיף: "מה שהוכח עבור אחרים יכול לעבוד ולהתאים לנו יותר. קבוצות כמו מכבי, פאו או ריאל תמיד מנסות להשתפר תוך כדי עונה, כך גם אני כמאמן. זה לא משהו יוצא דופן או משהו לא חיובי, וזה מה שאנחנו עושים".

לשאלה האם יהיה חיזוק השיב טבק: "זו לא שאלה שצריך לשאול אותי, כי לא אענה לכם איזה שחקן אנחנו מחפשים. אני חושב שיש שחקנים שמרגישים חסרי אונים מהמצב כי הם מרגישים שהם לא מצליחים לענות על הציפיות, גם בעיני עצמם וגם בעיני האחרים. הדרך מבחינתי כמאמן להוציא אותם מהמצב זה לדבר איתם, להגיד להם שישלטו יותר בדברים אשר ניתנים יותר לשליטה תוך כדי משחק. דברים שהם יתרמו לקבוצה יעזרו גם לביטחונם האישי כשחקנים. השחקנים גם צריכים לדעת שהקבוצה והמאמן תומכים בהם".

המאמן הוסיף: "אנחנו חייבים לדעת איך לקלוע יותר, אבל יש יותר בעיות מאשר ההתקפה. יש משחק חשוב ביום חמישי. מה שקרה במלאגה זה גם עניין של לבוא נכון למשחק וגם עניין של ביטחון. צריך לעשות כמה שינויים, אבל אני מודע לכך שאין לנו זמן. אני לא הארי פוטר.

"שיחקתי בהרבה קבוצות, ומנהיגות זה לא דבר שמקבלים אלא לוקחים. אני מכנה מנהיג מי שמראה זאת גם בחדר ההלבשה, מי שעומד מאחורי החברים שלו לקבוצה ותומך בהם בזמנים הטובים והרעים. יש לנו בחורים כאלו בחדר ההלבשה".

על היריבה ביורוליג ביום חמישי: "אחרי המשחק האחרון שלנו כל קבוצה מסוכנת עבורנו. אני לא דואג מהם אלא מעצמנו. הם שינו מאמן לאחרונה וגם פילוסופיית משחק, אבל יש להם סגנון משחק די דומה למשחק הקודם, כי קשה לערוך עם מאמן חדש שינויים בצורה מהירה מדי".

בנוגע למצב הפצועים: "דווין סמית סובב את הקרסול וזה מדאיג אותנו, למרות שהוא ישחק ביום חמישי. סילבן לנדסברג ייצא איתנו למשחק".

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
חייבים להתאושש מהר. פארמר והחברים/ניב אהרונסון

כפי שפורסם בוואלה ספורט, במכבי תל אביב קיבלו החלטה להיפרד מהסנטר ארינזה אונואקו, לאחר דיונים והתייעצות עם טבק. חוזהו של השחקן מסתיים בסוף דצמבר, כך שלא תהיה בעיה לשחררו. בנוסף, גם חוזהו של אייק אופייבו מסתיים בחודש הקרוב, אולם טרם הוחלט האם לשחררו. ההחלטה שנפלה לגבי שחרורו של אונאוקו עשויה לסייע להישארותו של אופייבו.

יש לציין כי במכבי לא שוללים את האפשרות שישחררו את שני השחקנים, ובמקביל כבר עורכים בדיקות לגבי צירוף של גבוה נוסף. אחד המועמדים הוא הפורוורד-סנטר של א.א.ק אתונה, לוקאס מברוקפלידיס (31, 2.10), שנחשב לאחד השחקנים המובילים ביורוקאפ העונה.

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully