וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניאנג מלווה: אמבאיי ניאנג מככב במדור נבחרי השבוע

30.11.2015 / 11:30

אחרי שלל הסתבכויות על הכביש, ובמקביל לחידוש רשיון הנהיגה ולחסות של באלוטלי, אמבאיי ניאנג קיים לראשונה את ההבטחה מ-2012 והזכיר לגליאני את "מילאן הישנה והטובה". וגם: הטריקים של המאמן בן ה-70, הקפטן שמושווה למיקרוגל והאוהדים שעלו לקבוצתם בשתי נקודות

one

בווידאו: תקציר ה-3:3 המשוגע בין בורנמות' לאברטון

שחקן השבוע

אמבאיי ניאנג - מילאן

יותר משלוש שנים אחרי שראה את אמבאיי ניאנג בצרפת והחליט להביאו למילאן, אדריאנו גליאני הרשה לעצמו להתגאות: "תודה לאל שלא מכרתי אותו לגנואה בעונה שעברה. הם רצו אופציית רכישה". הדברים לא התחברו לכישרון הצעיר בסן סירו. למרות שהפגין ניצוצות בתחילת דרכו, את עיקר הכותרות באיטליה עשה במעצרים חוזרים, התחזות לחבר וניפוי מהנבחרת הצעירה של צרפת. הוא נראה כמו באלוטלי, התחבר מאוד מהר לבאלוטלי וגם התנהג כמו באלוטלי. הרוסונרי שלחו אותו לתקופות השאלה במונפלייה וגנואה, ובקיץ, במקביל ללימודי הנהיגה המחודשים, סינישה מיכאילוביץ' החליט לתת לו צ'אנס נוסף. פציעה דחתה את הכניסה לעניינים דווקא אחרי הופעות טובות בטרום העונה, אבל בתחילת החודש ניאנג חזר למגרשים ובשבת הגיע הרגע הגדול שלו.

בעקבות ההפסד ליובנטוס, מיכאילוביץ' החליט לזנוח את ה-4-3-3 לטובת 4-4-2, כאשר ניאנג חבר לקרלוס באקה בהתקפה. הצרפתי, שדי הוגבל כאשר הוצב באגף שמאל, הפעיל לחץ על הגנת סמפדוריה ופרח כשחקן חופשי. פתאום ההבטחות מ-2012 מומשו על כר הדשא, כשניאנג סיפק את ההופעה הטובה ביותר שלו במדי מילאן. אלו לא רק שערי הבכורה בסרייה A או הסיבוב הנהדר בבישול לג'אקומו בונבאנטורה. הצרפתי ממוצא סנגלי הבריק עם מסירות מדויקות, ביצע תנועה חכמה וצבר ביטחון שאפשר לו גם לבצע עקבים ולהלהיב את האוהדים. שבעה איומים על השער היו לאקס גנואה, במשחק שבעונה שעברה היה עבורו דרבי. עם קצת יותר ריכוז, יכול היה להבקיע לפחות עוד צמד.

אבל לגליאני זה בהחלט הספיק. "בואו לא נשכח שהוא בסך הכול בן 20", הזכיר סגן הנשיא הנצחי. "הוא כיכב בהצגה שהזכירה לי את מילאן הישנה והטובה. אני אוהב את ה-4-4-2 הזה, זו הייתה ההופעה הכי טובה שלנו ב-2015". ולגליאני יש לא מעט סיבות להיות מרוצה. אחרי קשיי קליטה, עושה רושם שמיכאילוביץ' מתחיל לבנות משהו בצד האדום של מילאנו, והעתיד - עם ג'אנלואיג'י דונארומה (יליד 99'), אלסיו רומניולי (95') וניאנג (94') - נראה מבטיח. גם באלוטלי הפצוע רץ להתגאות ב"אח הקטן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אמבאי ניאנג שחקן מילאן חוגג. AP
חלק מהעתיד של מילאן. אמבאיי ניאנג/AP

מאמן השבוע

אדי רייה - אטאלנטה

"לשחק נגד רומא זה תמיד דרבי", הכריז אדי רייה יום לפני הביקור שלו באולימפיקו כמאמן אטאלנטה. "אימנתי את לאציו חמש שנים, זה הרבה יותר מאשר משחק על גאווה עירונית עבורי. הייתה עונה שהפסדתי בשני משחקי הדרבי וגם בגביע, אבל אחר כך ניצחתי אותם. אני מאמין שנדע לנצל את נקודות התורפה שלהם ואנצח שוב". רייה כבר בן 70, עם יותר מ-35 שנות אימון. המאמן המבוגר ביותר בחמש הליגות הבכירות. הוא כנראה יודע על מה הוא מדבר.

רומא לא הפסידה העונה באולימפיקו בכל המסגרות, גם לא מול ברצלונה בליגת האלופות. עד שבאה אטאלנטה. הקבוצה מברגמו נראתה טוב גם במשחק החוץ הקודם שלה, בו השיגה נקודה בסן סירו עם 0:0 מול מילאן. הפעם היא גם ידעה לכבוש. השלישייה הקדמית של אטאלנטה לחצה את הגנת רומא, חטפה כדורים והגיעה למצבים טובים, כשפאפו גומס כבש שער יפהפה אחרי איבוד רשלני של לוקא דין. חרמן דניס קבע 0:2 עם פנדל לקראת הסיום ובאיטליה התרגשו מההפתעה. כולם, חוץ מרייה. "הגיע לנו לכבוש לפחות עוד שער אחד, החזקנו יותר בכדור", התגאה המאמן הוותיק. "רומא? היא נראתה תשושה ושפופה. לא קל לבוא אחרי שמקבלים שישייה כזו מברצלונה. ניצלנו את הסיטואציה, ניצחנו בזכות ולא בחסד".

מיד לאחר המשחק, אגב, התקשר רייה לאיגלי טארה, חלוץ העבר האלבני המשמש כמנהל הספורטיבי של לאציו. "עשיתי לכם טובה, ניצחתי את רומא", זרק רייה לבוס שלו לשעבר. בסיום המחזור, רייה נמצא לפני טארה ולאציו בטבלה.

מאמן לאציו אדוארדו רייה. AP
מבחינתו זה היה דרבי לכל דבר. אדי רייה/AP

פלופ השבוע

פבריסיו קולוצ'יני - ניוקאסל

באמצע השבוע שעבר, כך על פי דיווחים באנגליה, פרץ עימות בין המאמן סטיב מקלארן לקפטן פבריסיו קולוצ'יני במהלך אחד האימונים של ניוקאסל. הריב כמעט נגרר לאלימות פיזית, אך בסופו של דבר העניינים נרגעו ומקלארן החליט לתת לבלם הארגנטינאי הזדמנות אחת אחרונה עם סרט הקפטן, במשחק החוץ מול קריסטל פאלאס. איך זה נגמר? עם 5:1 משפיל מול האקס אלן פארדיו. וזה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע. הגנת ניוקאסל הפכה לטיילת עבור הקיצוניים המהירים של פאלאס, שהביכו פעם אחר פעם את קולוצ'יני האיטי. הבלם סיפק מופע אימים אפילו ביחס למשחקיו הגרועים בעונה שעברה, ולאחר מכן ספג אש נוספת מכיוון ש(שוב) ברח מאחריות. "מיקרוגל יגן יותר טוב מקולוצ'יני", צייץ אחד מאוהדי ניוקאסל המיואשים במהלך המשחק. בעונה הקודמת, היכולת המאכזבת של קולו בן ה-33 תוגמלה משום מה בחוזה חדש שמנע את חזרתו לסן לורנסו. הפעם, נראה שזה הסוף.

פבריסיו קולוצ'יני שחקן ניוקאסל. AP
סוף הדרך? פבריסיו קולוצ'יני/AP

מהלך השבוע

האוהדים של אברטון עולים לקבוצה בשער שוויון בדקה ה-98

המשחק הדרמטי והמשוגע של סוף השבוע היה בוויטאליטי סטאדיום הקומפקטי של בורנמות'. בדקה ה-80 צימקה המארחת ל-2:1 מול אברטון. אחרי שבע דקות, הגיע השוויון של ג'וניור סטניסלס. הדרמה נמשכה עם מה שנראה כמו שער ניצחון בדקה ה-95 של רוס בארקלי, אלא שהחגיגות של אוהדי אברטון שפרצו לכר הדשא, גרמו להארכה של תוספת הזמן. בדקה ה-98 הגביה צ'רלי דניאלס מצד שמאל וסטניסלס, יומיים אחרי שחגג יום הולדת 26, היה במקום כדי לנגוח לרשת של טים הווארד, לקבוע 3:3 סופר-דרמטי ולתת את האות לטירוף חושים באצטדיון. אוהדי בורנמות' חגגו כאילו מדובר בשער אליפות, השדרים יצאו מגדרם ושתי הנקודות שמפרידות בין ליברפול לאברטון? הן רשומות על שמם של אוהדי הטופיז.

אוהדי אברטון פורצים למגרש מול בורנמות'. Mike Hewitt, GettyImages
לא יכולים היו להתאפק עוד קצת? אוהדי אברטון על הדשא/GettyImages, Mike Hewitt

ה-11 של השבוע

שוער: אלבן לאפון (טולוז) - בכורה היסטורית ומוצלחת בגיל 16 ו-10 חודשים
מגן ימני: אלמאמי טורה (מונאקו) - לא היה רחוק משלושער
בלם: חאבי מרטינס (באיירן מינכן) - שבוע שני ברציפות ב-11 של אירופה
בלם: לורנצו טונלי (אמפולי) - אחד הנוגחים הטובים בליגה האיטלקית
מגן שמאלי: פטריק ואן אנהולט (סנדרלנד) - שיטת שלושת הבלמים עושה לו טוב
קשר: קווין דה בראונה (מנצ'סטר סיטי) - מלך הבישולים של חמש הליגות הגדולות
קשר: פביאן ג'ונסון (מנשנגלדבאך) - השתיק את האקסית הופנהיים עם צמד
קשר: אמבאיי ניאנג (מילאן) - שחקן השבוע
חלוץ: פייר אמריק אובמיאנג (דורטמונד) - הסקורר מספר 1 באירופה כרגע
חלוץ: אריץ אדוריץ (אתלטיק בילבאו) - כובש שלושער החוץ הכי מבוגר בלה ליגה מאז פושקאש
חלוץ: ניימאר (ברצלונה) - שוב כאן, בפעם המי יודע כמה

ציוץ השבוע: עד כמה ארסנל פצועה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully