וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אימפריות נופלות לאט: מה מכבי ת"א צריכה כדי לעלות לטופ 16?

22.11.2015 / 14:00

תוצאות סוף השבוע ביורוליג לימדו כי הצהובים כבר אינם תלויים בעצמם בניסיון להעפיל לשלב הבא, ויזדקקו לניצחון אחד לפחות יותר מדרושפאקה בשלושת השבועות הקרובים. ובינתיים: גם ריאל מדריד ופנאתינייקוס רואות את ההדחה מעבר לפינה, והאם יהיה דרבי ישראלי ביורוקאפ?

עריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: תקציר ההפסד של מכבי תל אביב לצסק"א מוסקבה

ריאל מדריד, מכבי תל אביב ופנאתינייקוס חולקות יחד 21 זכיות בגביע אירופה לאלופות, 18 הפסדים בגמר ועוד תשע הופעות בחצי הגמר. אבל נכון לעכשיו, אף אחת מהן לא מרשה לעצמה אפילו לפנטז על הפיינל פור. שלוש האימפריות נקלעו למצב ביש בתחתית הבתים שלהן בשלב הראשון, עד כדי כך שמקומן בטופ 16 מוטל בספק.

מבין השלוש, מצבה של מכבי הוא הגרוע ביותר. דווקא אחרי האנרגיות החדשות והיכולת המעודדת (יחסית) בהפסד הביתי לצסק"א מוסקבה, היא התרחקה מהשלב הבא. במשחקי ליל שבת הושגו התוצאות הכי גרועות מבחינתה: באמברג הביסה את מלאגה (ולמעשה כמעט הבטיחה את מקומה בין שלוש הראשונות, כך שהיא כבר אינה חלק ממאבק העלייה), וחשוב מכך, דרושפאקה ניצחה בססארי.

הצהובים, עם מאזן 5:1, ניצבים כעת במרחק שני ניצחונות מאחורי הקבוצה הטורקית (3:3) - יריבתם הישירה על המקום הרביעי שמוביל לטופ 16. מטרתם תהיה להגיע למחזור הנעילה באיסטנבול, כשהמפגש עם דרושפאקה יהפוך לקרב ראש בראש שיכריע מי מבין שתי הקבוצות תשרוד.

כדי שמכבי לא תודח עוד קודם, וכדי שהמשחק הזה לא יהיה לפרוטוקול בלבד, היא זקוקה להשיג לפחות ניצחון אחד יותר מהטורקים בשלושת המשחקים שנותרו עד אז; אם תעשה זאת - היא תצטרך לנצח את דרושפאקה בהפרש של יותר מ-11 נקודות, כדי למחוק את הפער מההפסד בתל אביב. אם תשיג שני ניצחונות יותר מיריבתה הטורקית, יספיק לה ניצחון בנקודה במשחק האחרון.

לנציגה הישראלית נותר רק עוד משחק ביתי אחד בשלב הזה, בעוד שבועיים וחצי נגד באמברג, כשלפניו היא תתארח במלאגה ובססארי. הטורקים יארחו את באמברג ומלאגה, וייצאו אחר כך למשחק החוץ היחיד שנותר להם - במוסקבה.

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול סקוטי ווילבקין שחקן דרושפאקה. ברני ארדוב
המשחק הבא ביניהם עשוי להיות לפרוטוקול. פארמר מול ווילברון/ברני ארדוב

נשמע מוכר? הפתיחה הגרועה ביותר של ריאל מאז 1998

ובינתיים, במדריד, האלופה המכהנת נמצאת בעיצומה של פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מאז 1997/98. מעמדו של המאמן פאבלו לאסו איתן, הודות לעונה הפנטסטית שהייתה לבלאנקוס אשתקד ושהסתיימה בזכייה בטרבל.

ריאל נוצחה בשלושת משחקי החוץ שהיו לה - ואם ההפסדים לחימקי מוסקבה ולפנרבחצ'ה החזקות עוד התקבלו בהבנה יחסית, הרי שאז הגיעו שלושת המחזורים האחרונים: היא ניצלה בעור שיניה מהפסד ביתי לבאיירן מינכן, הופתעה בשטרסבורג ואז נכנעה במדריד לחימקי.

בספרד תולים את היכולת החלשה של ריאל בעייפות החומר ובשובע, אחרי העונה המושלמת של הקבוצה וההופעה של רבים משחקניה ביורובאסקט. הבעיה היא שגם שחקני הרכש החדשים, ג'פרי טיילור וטריי תומפקינס, עדיין לא הצליחו להשתלב ואינם מחפים עליהם.

ריאל, באיירן והכוכב האדום בלגרד חולקות את שלושת המקומות האחרונים בבית א', כשלכולן מאזן זהה (4:2) - ושטרסבורג נמצאת עם ניצחון אחד מעליהן במקום השלישי. אלופת אירופה עדיין תלויה בעצמה, אולם נמצאת בנקודה קריטית, כשצפויים לה שלושה משחקים קשים במיוחד: השבוע היא תתארח בבלגרד, אחר כך תארח את פנרבחצ'ה ואז תטוס למינכן.

פאבלו לאסו מאמן ריאל מדריד. GettyImages
צומת דרכים קריטי. לאסו ושחקני ריאל/GettyImages

אולימפיאקוס מחזיקה את ג'ורג'ביץ' בפאו

פנאתינייקוס היא אחת האכזבות הגדולות של פתיחת העונה, בעיקר בשל הקיץ הפעיל שעבר עליה. לאחר שהחזירה את ניק קלאתיס והחתימה את מירוסלאב ראדוליצה, היא נראתה כמי שמוכנה לשוב לקידמת הבמה, ועוד בעונת הפרישה של דימיטריס דיאמנטידיס. אבל העסק לא מתחבר: בין לבין, היוונים החתימו שחקן שכבר כמעט פרש מכדורסל (סשה פאבלוביץ'), עיבו את הסגל בעוד שחקנים בינוניים וחד גוניים (ג'יימס פלדיין ואוגנן קוזמיץ'), וגם השחקנים הנוצצים לכאורה לא ממש מצטיינים (ראדוליצה משחק רק 17 דקות בערב).

פאו ניצחה בבית את קרשיאקה וז'לגיריס קובנה, וקרסה בפני כל האתגרים האמיתיים שעמדו בפניה. זה התחיל עם הפסד בקרסנודאר, המשיך עם השפלה בברצלונה ורק הלך והידרדר עם הפסד בפולין לז'ילונה גורה ועם הפסד ביתי ללוקומוטיב קובאן, כשמלקולם דילייני קובר 20 נקודות בפחות מחמש דקות במהלך הרבע הרביעי.

הבוס של הירוקים, דימיטריס ינאקופולוס, ידוע כאדם קפריזי וחסר סבלנות - ובשתי העונות האחרונות הוא כבר פיטר את ארגיריס פדולאקיס ואת דושקו איבנוביץ'. המאמן סשה ג'ורג'ביץ' שורד בינתיים רק בזכות שני הניצחונות היוקרתיים על אולימפיאקוס בגביע ובליגה, ובאתונה מדווחים כי פנאתינייקוס מחפשת רכז לעיבוי הקו האחורי.

פאו, בדומה למכבי ולבארסה, מעולם לא החמיצה הופעה בטופ 16, והבית הקל יחסית שבו היא נמצאת אמור לסדר לה, בכל זאת ולמרות הכל, את הכרטיס לשלב הבא. היא חולקת את מקומות 5-4 עם קרשיאקה (4:2 לשתיהן), ואף אוחזת ביתרון עליה בזכות ניצחון ביתי ב-12 הפרש באתונה, כשבקרקעית ניצבת ז'ילונה גורה החלשה עם ניצחון בודד, דווקא על היוונים.

כך או אחרת, מלחמת ההישרדות הזו לא אומרת דבר לגבי המשך העונה. בשל השיטה הקלוקלת של היורוליג, מאזנן של הקבוצות שיעלו לטופ 16 יתאפס בסיום השלב הראשון, וכל אחת מהן תקבל הזדמנות להתחיל מבראשית. האירוניה היא שלפנאתינייקוס, למשל, עדיף לסיים רביעית כדי להגיע לשלב הבא עם קובאן (שמדורגת שנייה), מאשר לסיים שלישית ולפגוש שוב את ברצלונה (המדורגת ראשונה).

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב מול בר טימור שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
הדרבי הישראלי מתרחק. טימור מול פארמר/ברני ארדוב

מפנטזים על דרבי ישראלי ביורוקאפ?

חובבי הכדורסל הישראלי, לפחות אלה שאינם אוהדי מכבי תל אביב, מפנטזים כבר על דרבי כחול-לבן בשלב הבא של היורוקאפ - בין הצהובים להפועל ירושלים. זה לא תלוש מהמציאות: הקבוצות שיודחו מהיורוליג, ימשיכו אוטומטית למפעל המשני וישובצו בבתים שנקבעו מראש. אם מכבי תסיים חמישית בבית הנוכחי שלה, וירושלים תעלה מהמקום השלישי בבית שלה - הן ישחקו זו נגד זו.

אם וכאשר ז'אן טבק ושחקניו יודחו מהיורוליג, לא מן הנמנע שהם יסיימו במקום חמישי, כך שהם יבצעו את "חלקם" בעסקה. אלא שהתרחיש הזה הפך פחות מציאותי בעקבות ההפסד הביתי של אלופת המדינה לניז'ני נובגורוד ביום רביעי האחרון. לא זו בלבד שעצם עלייתה מוטל בספק, אלא שהיא התרחקה עוד יותר מהמקום השלישי.

האדומים מדורגים במקום החמישי (4:2), כשמעליהם, במקומות 4-3, נמצאות ניז'ני ונפטונאס קלאיפדה (3:3 לכל אחת). ניצחון מחרתיים בליטא ישפר מאוד מצבו של דני פרנקו, אבל כדי לעבור גם את הקבוצה הרוסית (או את א.א.ק אתונה, שמדורגת שנייה עם 2:4), הוא יזדקק לחצי נס.

לניז'ני, שמחזיקה בניצחון כפול על ירושלים, נותרו שלושה משחקי בית בארבעת המחזורים שנותרו; ליוונים, שגברו על הפועל באתונה, יתרון משמעותי של שני ניצחונות. בכל מקרה, ירושלים תסתפק כרגע במקום הרביעי כדי להגיע לחוף מבטחים, ולא ליפול כבר בשלב הראשון, כפי שקרה לה בעונה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully