וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצור תולדות המאה: הנתונים מאחורי 100 השערים של ערן זהבי

כמות הכיבושים של ערן זהבי מרשימה, אבל אחוזי ההצלחה של קבוצותיו כשהוא כובש מרשימה יותר. אורן יוסיפוביץ עם ה-11 של השבת, כולל: נתונים נוספים על החבר החדש במועדון ה-100 (נתראה ב-2020, אווירון), דור מלול אשם יותר מבר נתן, וקריאה לברק בכר - המשך לדבר

עריכה: טל רזניק

בווידאו: 100 שערי הליגה של ערן זהבי (עריכה: מרום שפיצר)

1. 100 שערים

27 בספטמבר, 2008, ומהראן לאלה יצא בדקה ה-69 כשהמשחק של הפועל תל אביב החל להתסבך מול הפועל פתח תקוה. ערן זהבי, בן 21, נכנס לשחק וכעבור שתי דקות הכניע את שביט אלימלך. אתמול, מול מהראן לאלה וכשהוא בכלל במכבי תל אביב, זהבי כבש את שערו ה-100 בליגת העל.

אמש כבר חלקנו עמכם חלק, אבל הנה עוד כמה נתונים על הנכנס הראשון למועדון ה-100 מאז אסי טובי (פברואר, 2004).

* והנתון החשוב ביותר, שמעיד הכי הרבה על חלקו על הדשא: כשערן זהבי כובש, הקבוצות שלו עם 86.4% הצלחה. זה נתון פסיכי. מכבי של סוזה, למשל, זכתה באליפות עם 77% הצלחה. כשזהבי לא כובש, הקבוצות שלו עם 62.2%. עד כדי כך הוא משפיע על המשחק.

* בין 2009 ל-2013, הקבוצות של ערן זהבי ניצחו ב-22 משחקים רצופים בהם הוא כבש.

* לזהבי 27 שערי ליגה בהפועל ו-73 שערי ליגה במכבי.

* 19 קבוצות ספגו ממנו.

לפייסבוק של יוסיפון

עוד באותו נושא

צפו בקליפ המיוחד: ערן זהבי כבש את שערו ה-100 בליגת העל: "רוצה יותר"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* 19 שערים מתוך ה-100 נכבשו בפנדלים.

* עד כמה הוא קלאץ'? החל מהדקה ה-85, הוא כובש 15 שערים.

* דקת הכיבוש הממוצעת - 50. כמו אמש, מול הפועל חיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* זהבי כבש 62 שערים בודדים, 16 צמדים ו-2 שלישיות.

* הוא כבש את 100 שעריו ב-188 משחקים. הוא השמיני הכי מהיר להיכנס למועדון ה-100.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

* אם זהבי ימשיך בקצב הכיבושים שלו במדי מכבי, הוא יעבור את מלך השערים של כל הזמנים, אלון מזרחי (206), בסוף עונת 2019/20.

* החודשים הפוריים של זהבי: אוקטובר, מאי (15 גולים פר חודש).

* והנתון שאי אפשר בלעדיו: שערים לפני עידן הפיו פיו - 40; לאחר מכן - 60.

שופט הכדורגל דניאל בר נתן עם שחקני הפועל חיפה, חיים מגרלשווילי, דור מלול, יוסי דורה. קובי אליהו
הגיע לו אדום. דור מלול/קובי אליהו

2. דניאל בר נתן? דור מלול נתן

לפי מקור באיגוד השופטים, עדיף שדניאל בר נתן לא היה שורק את השריקה הזו. עסקנו בזה רבות - סעיפי עבירת היד בתקנון איגוד השופטים מבלבלים יותר מהמערך של בניטס בקלאסיקו. אבל זה המסר שמגיע מכיוונם של אנשים שמבינים.

יש הזועקים: "למה כל כך הרבה טעויות הולכות לצד של מכבי?". זוכרים איך החלה העונה שעברה? עם שלל פנדלים לטובת הפועל באר שבע. גם אז הלך הרוח היה שהשופטים עוזרים לבאר שבע. אז ככה - קבוצות גדולות מקבלות שריקות קריטיות לא רק בגלל שהן גדולות; קבוצות גדולות מקבלות שריקות קריטיות בגלל שרוב הזמן הכדור באיזורים הנכונים להן. באר שבע זכתה לפנדלים בעונה שעברה כי היתה ברחבת היריבה הרבה מאוד פעמים במשחק. גם מכבי.

מי קיבלה הכי הרבה פנדלים בפרמיירליג העונה? לסטר סיטי. מיקום בטבלה כרגע? 1. ובעונה שעברה? מנצ'סטר סיטי קיבלה הכי הרבה פנדלים. מי היתה הקבוצה הכי התקפית? מנצ'סטר סיטי. ככה זה - קבוצות גדולות, אגרסיביות, התקפיות - יקבלו יותר שריקות לפנדלים מקבוצות אחרות. כמו שקשה לזכות בלוטו בלי לשלוח טופס, קשה לקבל שריקה לפנדל בלי להגיע לרחבה. אבל הנה הפתעה עצומה! גם אם בר נתן לא היה שורק לפנדל אמש, מכבי תל אביב היתה מנצחת. בר נתן, כבודו במקומו מונח, היה הקטליזטור מספר 2 לניצחון צהוב אמש.

הקטליזטור מספר 1 היה דור מלול. כולם מקטרים על עוד שריקה '50-50' שהלכה לצד של מכבי, אבל העובדה שהפועל חיפה נותרה בעשרה שחקנים משמעותית יותר להמשך המשחק מאשר שער בודד של מכבי תל אביב. דור מלול ספג כרטיס אדום כי, לפי גורמים, הגיע לו כרטיס אדום. הוא נעמד מול בר נתן וקילל. האם שחקן בכיר יותר היה מקבל רק צהוב? כנראה. הם דור מלול בכיר? לא. האם דור מלול צריך לדעת שהוא לא בכיר? כן. אז לכל הכועסים על בר נתן - תכעסו יותר על דור מלול (או על מהראן לאלה, על ההחמצה הלא הולמת מול ראיקוביץ'). ולכל הכועסים על משיח ועל הפנדל שהעניק למכבי נתניה במחזור הקודם - תכעסו יותר על ירין חסן, שלא הרחיק כדור פשוט מארץ הפשוטים.

מכבי תל אביב מספיק עשירה ומספיק גדולה כדי לא לקבל הנחות משופטים. זה מובן מאליו. אבל היא גם מספיק עשירה ומספיק גדולה כדי לא לקבל הנחות משחקנים יריבים.

שחקן הפועל באר שבע, מאור מליקסון, לפני סתיו פיניש. יוסי ציפקיס
להיות קבוצה מלהיבה וסוחפת זה לא מספיק. מאור מליקסון/יוסי ציפקיס

3. האם באר שבע רעה רק באיצטדיונים רעים?

ברצלונה פירקה את ריאל. במדריד.

ליברפול הביסה את סיטי, במנצ'סטר.

והפועל באר שבע עשתה 0:0. בהרצליה.

אם נשים את האצבע על טבלת משחקי החוץ של באר שבע העונה, הרי שהקבוצה מתקשה לשחק באיצטיונים מגעילים (כל כך מהר שכחה את וסרמיל, כנראה). מאזן החוץ שלה נוצץ פרט למעידות בעכו ובהרצליה. אם המשחק אמש היה נערך בבלומפילד, כולם יודעים מה היתה התוצאה. לצערה של באר שבע, משחק החוץ הבא ייערך בדוחא - עוד איצטדיון מגעיל.

מכבי תל אביב סופגת הרבה ביקורת מוצדקת על הצורה בה היא משחקת בשליש זה של העונה. אבל אם לצד קמפיין צ'מפיונס ליג הצהובים מובילים ב-2 נקודות בטבלה, אז בבאר שבע עוד יש מה ללמוד. להיות קבוצה מלהיבה וסוחפת זה לא מספיק. בליגת העל לא צריך רק איכות. צריך בעיקר לנצח.

מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר. יוסי ציפקיס
להמשיך באותו קו. ברק בכר/יוסי ציפקיס

4. דיבורים, דיבורים, דיבורים. וטוב שכך

ברק בכר חטף ביקורות, רטרואקטיבית, על שהסכים עם נוסא איגייבור שאמר שכרגע באר שבע היא הקבוצה הטובה בארץ.

הפוך, גוטה.

בכר צריך לקבל מחמאות. אחת הסיבות העיקריות לכך שבאר שבע עדיין לא עשתה את הקפיצה הנוספת היתה צניעות יתר. ספורט הוא עסק תחרותי, ואם יש משהו שאפשר לראות בהפועל באר שבע החדשה זה שמדובר בקבוצה זקופה יותר, מחוץ למגרש. וזה חשוב. ברור שהיכולת על הדשא תקבע מי תהיה אלופה, אבל אם החבר'ה מהנגב בכלל רוצים סיכוי, הם צריכים להמשיך בקו הברור של המאמן שלהם - אנחנו כאן כדי לקחת אליפות. הם צריכים להמשיך בקו הברור - הפועל באר שבע הנחמדה והצנועה זה הכי 2014.

נ.ב.

גם ההתבטאות של בכר אחרי המשחק, "זה לא סוף העולם", היתה במקום. דווקא אחרי משחק רע מאוד של השחקנים שלו.

5. תמונת השבת

6. ציוץ השבת

7. ציטוט השבת - ראובן עטר

"אני לא חושב שהיה מקום לעשות עוד חילופים. יש לנו עוד שחקן צעיר בספסל שאני לא מכיר אותו. זו האמת. יש פה שחקנים מוכשרים, אבל אם נהיה אמיתיים, המחליפים של שחקני ההרכב כמעט לא באותה רמה שלהם"

seperator

8. השבת בשורה אחת

‏א. דור מיכה החליף את שלומי אזולאי בתפקיד המאוכזב-ביציע. הצעירים המוכשרים של מכבי תל אביב צריכים לקחת את זה בחשבון כשהם חותמים על חוזים לארבע שנים.

‏ב. עד מתי בוסים כמו יואב כץ ימשיכו 'לעשות חושבים' בכל פעם שהמאמנים שלהם משיגים אחוזי הצלחה נמוכים מהציפיות ומתי יבינו שאולי זה לא רק מאמן?

‏ג. בני יהודה עם פתיחת עונה מעבר לציפיות.

‏ד. הניהול של הפועל כפר סבא עשוי להיות מה שישאיר אותה בליגה. שקט אי אפשר לקנות בכסף.

ה. גיאם בלאגה אמר לנו שלדעתו, כרגע, ניימאר מספר 2 בעולם, לפני כריסטיאנו. אבל אולי, כרגע, ניימאר בכלל מספר 1?

9. שער השבת - עמראן אלקרינאוי, נוער הפועל באר שבע

10. חילוף השבת - ברק בדש, הפועל רעננה

נכנס מהספסל, שינה את הדינמיקה של המשחק, כבש ו"בישל". בדש נראה נהדר, וכמו במקרה איינבינדר, מראה שיש חיים אחרי מכבי תל אביב. האמת, כרגע, חלוץ כמו בדש היה יכול לעזור לצהובים.

11. שיר השבת

תלתלים שחורים, נופלים…
זהו.

orenjos@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully