וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הכי אירופי, הקשר שמביא ערך מוסף: השחקנים ששווה לשים לב אליהם

אסף שלו

21.11.2015 / 7:00

השוער הצעיר שנזרק למים העמוקים, השוער הוותיק שלא מספק יציבות והדינמו שלא סוחב וקורס תחת עול הציפיות. אסף שלו עם חמישה סיפורים ששווה לשים לב אליהם במחזור הקרוב של ליגת העל

one

בווידאו: השער האחרון של נוסא איגייבור, בדרבי בגביע הטוטו

כמה קיווינו שבסוף השבוע האחרון נתעסק בנבחרת שלנו. אירלנד, הונגריה, סלובניה... כל מני שמות של נבחרות נזרקים לאוויר, שמות ריאליים כאלה, קצת מעצבנים, כאלו שהיינו יכולים לעבור אבל לא באמת. הם שם ואנחנו כאן. נשארנו עם ליגת העל. ליגת העל והטרור.

שני מאמנים יערכו את הופעת הבכורה שלהם על הקווים, שתי האימפריות הגדולות של העשור הקודם ייפגשו ראש בראש בנתניה, האלופה יוצאת לסמי עופר ובבית"ר ינסו להמשיך את המומנטום הנהדר שלהם. ולמרות הכל, יש כמה סיפורים שחמקו מתחת לרדאר ששווה לעקוב אחריהם במחזור הקרוב. הנה כמה מהם.

נוסא איגייבור

נוסא איגייבור מכבי תל אביב. ברני ארדוב
שובר שוויון בליגה שלנו. נוסא איגייבור/ברני ארדוב

ערן זהבי הוא השחקן הטוב ביותר של מכבי תל אביב, על זה אין עוררין, אך השחקן הכי משפיע והכי מוכן-לאירופה הוא ככל הנראה נוסא איגייבור. מכבי תל אביב במקום השני למרות עונה בינונית והעובדה שאיגייבור נעדר תקופה ארוכה קשורה בוודאי לכך. מדובר בשחקן שהוא שובר שוויון בליגה הזו. לאחר ששיחק רק שני משחקים העונה בליגה, איגייבור עשוי לחזור להרכב של סלבישה יוקאנוביץ' מול הפועל חיפה. ואיך אומרים? Here Comes The Pain.

למרבה ההפתעה, הקדנציה של איגייבור במכבי תל אביב מזכירה מאוד את זו שהייתה לו בהפועל. עונה ראשונה מתחת לציפיות (בהפועל זוכרים רק את השער בגמר גביע, שאר העונה הייתה רוויית איבודי כדור והחמצות) ופתיחת עונה נהדרת לאחר מכן שהשאירה טעם של עוד. בהפועל זה הסתיים עם מעבר לבטיס, במכבי זה נקטע על ידי פציעה.

זה התחיל עם 40 דקות מול נתניה, אבל עכשיו נוסא (ידעתם שזה נוסאקארה?) חוזר לאחר תקופה ארוכה של אימונים מלאים. הסטטיסטיקה של איגייבור קצת מטעה. מכבי תל אביב ניצחה רק משחק אחד משבעת האחרונים בהם שיחק הקשר הניגרי. מה שלא עובר בסטטיסטיקה, היא העובדה שהוא היה השחקן היחיד שהראה ניצוצות ושמר על יכולת אחידה וטובה במשחקים הללו, לפני ואחרי הפציעה. זה אמור לבוא לידי ביטוי כבר במשחק הקרוב ואולי בעתיד המעט רחוק יותר גם בטבלה.

משה אוחיון

שחקן הפועל תל אביב משה אוחיון. יוסי ציפקיס
משפיע על המשחק בקבוצה הכי אנמית בליגה. משה אוחיון/יוסי ציפקיס

במבדקים שעשו בהפועל תל אביב, גילו שדווקא השחקן שנמחק בשלושת החודשים הראשונים של העונה רץ הכי הרבה במשחק הראשון שלו בהרכב. כך לפחות הם טוענים. הקטע עם אוחיון, ללא קשר לבישול שער הניצחון ברעננה, הוא שלא משנה כמה הוא רץ, הוא תמיד מהווה איום מתמיד ממצבים נייחים.

אז למה הוא התייבש? ולמה לא קיבל הזדמנות עוד קודם? קשה לדעת. על פניו, ארבעה שחקנים מקדימים את אוחיון במאבק על המקום במרכז המגרש – בן רייכרט, מיחאי פינטילי, איסו לינגאנה ואפילו ניר לקס. במשחק אחד, הוכיח אוחיון שיש לו ערך מוסף, משהו שהאחרים טרם הצליחו להראות העונה.

בעונה שעברה שיחק אוחיון 24 משחקים במדי האדומים בכל המסגרות, אך השלים 90 דקות רק בשניים. בהפסד 3:1 להפועל עכו (כבש את השער להפועל) וב-0:1 הקריטי על מ.ס. אשדוד בקרב התחתית לקראת סיום העונה. בכל מקרה, אוחיון משפיע על המשחק ובקבוצה המשעממת והאנמית ביותר בליגה, זה דבר חשוב.

ניקולה דרינצ'יץ'

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם ניקולה דרינצ'יץ'. קובי אליהו
מקסימום ציפיות, מינימום תוצרת. ניקולה דרינצ'יץ'/קובי אליהו

הדינמו המיועד של מכבי חיפה הוא מבחינת רבים האכזבה הגדולה ביותר העונה. שחקן שרודפים אחריו במשך שנתיים, כזה שהגיע עם רזומה מרשים ועם מחמאות מהתקשורת המונטנגרית והסרבית מפה ועד הודעה חדשה, פשוט לא מצליח לייצר את מה שציפו ממנו.

דרינצ'יץ' עוד לא כבש העונה, השלים 90 דקות בליגה רק בשלושה משחקים ואפילו הורחק פעם אחת. גם בהפסד לבית"ר ירושלים במחזור האחרון הוא נראה לא מספיק טוב והוחלף, אבל דווקא כעת, בנקודה הנמוכה ביותר, זה אולי הזמן בשבילו לפרוח. אולי.

ביום שני הוא יפגוש את הפועל תל אביב, עוד קבוצה עם מרכז שדה לא יציב. מכבי חיפה תגיע למשחק הזה לא כפייבוריטית ולא כאנדרדוג. שדה המשחק שווה ודרינצ'יץ' יגיע במצב שונה, בלי הרבה להפסיד – לא באמת מצפים ממנו כבר ליותר מדי. יפרח או ישקע? ינואר כבר מעבר לפינה.

אוהד כהן

אוהד כהן שוער הפועל כפר סבא (ימין) מול ברונו שחקן עירוני קרית שמונה. מגד גוזני
יותר משחקים כמו זה נגד קרית שמונה. אוהד כהן/מגד גוזני

עשרה מחזורים בתוך העונה, שוער הפועל כפר סבא בן ה-40 שמר על שער נקי בשלושה משחקים - נתון אותו היה קונה ללא ספק באוגוסט. הבעיה עם כהן היא חוסר יציבות. מה שאפיין אותו לאורך כל כך הרבה שנים במכבי פתח תקוה, נראה שדועך אט אט.

לצד משחקים גדולים והצלות פנטסטיות, מגיעות טעויות פטאליות ומביכות שגורמות לאנשים לפקפק ביכולת שלו להיות שוער בליגת העל. קבוצת תחתית זקוקה לשוער ששווה לה בין 7 ל-10 נקודות בשנה, בעיקר במשחקים מול קבוצות ברמה שלה, אך מעל לכל היא זקוקה להמשכיות וליציבות מהווטרן בין הקורות כי גם כשהוא לא מביא את הנקודות, הוא צריך לשמור על ההגנה רגועה. פחות משחקים כמו נגד בני יהודה, יותר משחקים כמו נגד עירוני קרית שמונה. אם לא זה, אז לפחות משהו באמצע.

עומרי גלזר

עומרי גלזר שוער הפועל רעננה עם מאמן השוערים עמי גניש. יוסי ציפקיס
יתגבר על הטעות? עומרי גלזר/יוסי ציפקיס

שוערים, לצערם (או לשמחתם), מקבלים לרוב את ההזדמנות הראשונה שלהם רק בגלל פציעות. השוער המבטיח של הפועל רעננה והנבחרת הצעירה, קיבל הזדמנות כזו מול הפועל תל אביב כשאריק ינקו נפצע. את הסיום והיציאה האומללה הוא ירצה לשכוח. לא רק ירצה, הוא חייב.

ינקו ייעדר בשבועות הקרובים והשוער השני של הנבחרת הצעירה יצטרך להיכנס לשער ולייצב את סיפור הסינדרלה שמאיים לקבל תפנית שלילית.

גלזר, שגם ספג זעזוע מוח באחד האימונים אחרי ההפסד להפועל תל אביב, יצטרך להרים את הרמה במשחק מול סוגרת הטבלה מכבי נתניה. גלזר הראה אומץ, זריזות וחתוליות, אך הריכוז הוא הפקטור המרכזי עליו יצטרך לעבוד בתקופה הקרובה. זה מה שהופך שוער מבטיח לשוער פותח.

עטאא ג'אבר שחקן מכבי חיפה עאיד חבשי. אדריאן הרבשטיין
הופעה שערערה את מעמדו. עאיד חבשי, מימין/אדריאן הרבשטיין

המעקב השבועי: מה עשו חמשת השחקנים של המדור הקודם?

דני עמוס: 90 דקות טובות ו-0:1 על מכבי פתח תקוה המתרסקת. עמוס ועכו בעוד משחק מדהים ביחס לסגל שלהם.

רומאריו פירס: 90 דקות טובות (+כרטיס צהוב) ב-2:1 של מכבי נתניה מול מכבי תל אביב. המשחק הכי טוב של נתניה העונה למרות ההפסד, עם הרבה מניות לפירס.

דור מלול: 90 דקות סולידיות בהפסד להפועל באר שבע. אבל היי, זכה לראות מקרוב את המספרת של ארבייטמן.

עאיד חבשי: לא יכול היה לספק משחק רע יותר בהזדמנות הגדולה שלו. טעויות, איבודים, חוסר ריכוז והפסד שאפילו ערער את מעמדו בקבוצה לקראת העונה הבאה.

דן מורי: לא הבריק ב-2:2 מול בני סכנין, למרות שאף אחד מהשערים לא היה באשמתו. עוד משחק של 90 דקות שמכניס אותו טוב לעונה אותה התחיל מאוחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully