וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועדה למניעת סימום בישראל: "המהלך של WADA מצער"

19.11.2015 / 11:14

יו"ר הוועדה למניעת סימום בישראל, שאול שרייבר, דחו את הקביעה המפתיעה של הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט, לפיה היא אינה עומדת בתקנים: "כיבדנו ואימצנו את הקוד העולמי, התנהלנו לפי החוק"

שלט הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט. AP
שלט הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט/AP

בוועד האולימפי קמו הבוקר (חמישי) לחדשות לא קלות, לאחר שהוכרז כי הוועדה למניעת סימום בספורט המופעלת בישראל, אינה עומדת בתקנים של WADA (הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום), כפי שנמסר אמש על ידי הארגון. לצד מדינות כמו אנדורה, ארגנטינה, בוליביה ואוקראינה, מסר הארגון כי המעבדות בישראל אינן מתאימות לדרישות של הארגון וכי מחובתן להביא לפיתרון של המצב עד ה-18 במרץ.

אם ישראל לא תתקן את הליקויים עד הדד-ליין שניתן לה, אחת ההשלכות של אי עמידה בתקן הוא איסור על קיום תחרויות בינלאומיות, כשבמקרה שתחרויות כאלה תוכננו להתקיים במדינות כאלה, הן יועתקו למועד אחר.

הבוקר הגיבו בוועד האולימפי לדברים. "ישראל עם עוד מספר קטן של מדינות הוכרזה אמש כלא משתפת פעולה עם הנחיות WADA - הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט, באופן לא צפוי", כתב פרופסור שאול שרייבר, יו"ר הסוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט בישראל. "הסיבה לכך היא התעקשותה של הסוכנות הישראלית להתאמת הקוד החדש לחוק הישראלי והדבר נעשה בתהליך מסודר מול WADA בחודשים האחרונים. המהלך החד צדדי של WADA מצער לאור זאת שהסוכנות הישראלית כיבדה ואימצה את הקוד כבר ב -1.1.2015, הטמיעה את כולו (עם השינויים המתבקשים ע"פ החוק הישראלי). לאור הכנסת ישראל לרשימה כפי שפורסם נסיר לאלתר את בקשותינו הגם שהינן מוצדקות) להתאמתו לחוק הישראלי ולאחר מכן נמשיך בהתדיינות עם WADA בנושא. סוכנות הלאומית למניעת סימום בספורט בישראל מתנהלת ע"פ כל הכללים והתקנים של WADA וכך נמשיך לעשות בעתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • סימום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully