וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוועדה למניעת סימום בישראל אינה עומדת בתקן של הסוכנות הבינ"ל"

19.11.2015 / 0:43

הסוכנות הבינ"ל למניעת סימום מצאה ליקויים בתפקודה של הוועדה הישראלית, דוגמת חוסר בכללים ברורים נגד שימוש בסמים. אחת הסנקציות האפשריות: שלילת אירוח תחרויות בארץ. הדרישה: לתקן את המצב עד ה-18/3

שלט הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט. AP
ישראל תצטרך לתת פיתרון בדחיפות/AP

הוועדה למניעת סימום בספורט המופעלת בישראל, אינה עומדת בתקנים של WADA (הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום), כך נמסר היום (רביעי) על ידי הארגון. לצד מדינות כמו אנדורה, ארגנטינה, בוליביה ואוקראינה, מסר הארגון כי המעבדות בישראל אינן מתאימות לדרישות של הארגון וכי מחובתן להביא לפיתרון של המצב עד ה-18 במרץ.

דובר WADA, בן ניקולס, הסביר את הסיטואציה: "אנדורה וישראל הוכרזו כאינן עומדות בתקן לאחר שהתברר שלא היו בהן כללים ברורים נגד שימוש בסמים. ארגנטינה, בוליביה ואוקראינה הוכרזו כאינן עומדות בתקן לשימוש במעבדות שלהן, זאת לאור ניתוח ממצאי שתן ודגימות דם, דבר שאסור על פי כללי מניעת הסימום בעולם".

גם בלגיה, ברזיל, צרפת, יוון, מקסיקו וספרד נמצאות בצרות והן יהיו תחת מעקב כאשר יתאפשר להן לתקן את הליקויים בארבעת החודשים הקרובים. הדברים הללו עולים ביום שבו מתברר כי הסוכנות למניעת סימום ברוסיה, שזכתה ללא מעט ביקורת בשבוע האחרון, הורחקה כעת באופן רשמי אחרי שנקבע כי היא "אינה ראויה עם השפעה מיידית", זאת במסגרת כינוס של WADA בקולורדו.

ומה בכל זאת יקרה אם ישראל לא תתקן את הליקויים עד הדד-ליין שניתן לה? דובר WADA ציין כי אחת ההשלכות של אי עמידה בתקן הוא איסור על קיום תחרויות בינלאומיות, כשבמקרה שתחרויות כאלה תוכננו להתקיים במדינות כאלה, הן יועתקו למועד אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • WADA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully