וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבע זר: ההבדלים התהומיים בין הנבחרות הצעירות של ישראל ופורטוגל

17.11.2015 / 8:56

השחקנים של בנאדו אמנם מככבים בליגת העל, אך שווי השוק שלהם מגרד את ה-1.5 מיליון יורו. הפורטוגלים, עם שחקנים בוולנסיה ובמונאקו, שווים כ-36 מיליון יורו. תיקו ייחשב להישג כשהשתיים יפגשו ב-19:40 (ספורט 5)

one

בווידאו: דור פרץ כובש בניצחון מכבי תל אביב על מכבי חיפה

דור פרץ שחקן הנבחרת הצעירה. ניב אהרונסון
שמיים וארץ. פרץ/ניב אהרונסון

במסיבת העיתונאים של הנבחרת הצעירה לקראת המשחק הערב (שלישי, 19:40, ספורט 5) מול פורטוגל חזר דור פרץ פעמיים על הביטוי "אין לנו ממה לחשוש", כאשר גם המאמן אריק בנאדו דיבר בטון דומה. בדרך כלל כשחוזרים על הביטוי מספר פעמים זה מצביע אך ורק על חששות. בנאדו והשחקנים חדורי אמונה מאחד, אך יודעים כי מנגד מדובר באחת הנבחרות הטובות ביבשת ובעולם לגילאים הללו והשגת נקודה תהווה הישג גדול.

דור פרץ יודע היטב מול מי הוא יעמוד. לפני שנתיים הוא עלה עם נבחרת הנוער לאליפות אירופה ופגש במשחק הראשון את הפורטוגלים במשחק בו נוצחה הנבחרת 3:0. הנבחרת רצתה, נלחמה ונתנה הכל, אך הפערים היו תהומיים. כל פעם שהנבחרת ניסתה איכשהו ליזום, המהירות והטכניקה של הפורטוגלים יצרה מצב בצד השני.

ולמה להדגיש זאת? כי הבסיס של נבחרות הנוער מלפני שנתיים הוא הבסיס של הצעירות היום. עם דור פרץ שיחקו אז מיכאל אוחנה, שון גולדברג, עאיד חבשי, עומר דנינו, עדן שמיר, דור חוגי ועוד. הבסיס הזה של נבחרת הנוער התפתח יפה ומרביתם הפכו לשחקני ליגת על לגיטיימיים. הבעיה היא שהפורטוגלים הפכו לשחקנים לגיטיים בקבוצות בכירות בפורטוגל וביבשת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
רוני לופס שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה. AP
כוכב גדול. רוני לופס/AP

רמת הכישרון בנבחרות הצעירות של פורטוגל היא לא פחות ממדהימה. באותו משחק לפני שנתיים סימן אלי אוחנה כשחקנים המרכזיים של פורטוגל את רוני לופס ותומאס פודסטבסקי, שניים שכמובן משתייכים גם לנבחרת הנוכחית. המאמן הפורטוגלי הפתיע אז עם שחקן כנף ימין שלא זכה עד אז כמעט לדקות משחק עד אז בשם גלסון מרטינס.

מרטינס שיחק בכנפיים וישראל לא מצאה דרך להתמודד איתו. שון גולדברג ששיחק כמגן השמאלי עשה הכל, אבל המהירות, הטכניקה והכח של מרטינס היו גדולים עליו ועל הנבחרת. גולדברג הופתע ואמר בסיום המשחק: "הוא לא שיחק במשחקים שראינו אותם עד היום. הוא מהיר מאוד, טכני וקשה מאוד לשמור עליו, שחקן מצויין. עכשיו אני מכיר אותו".

הזמן עבר ושחקני הנבחרת הפורטוגלית המשיכו למנף את עצמם. אותו רוני לופס משחק היום במונאקו עם שווי שוק של 7 מיליון יורו. קרלוס מאנה מספורטינג שווה 5.6 מיליון יורו, המגן הימני ז'ואאו קונסאלו מוולנסיה עם שווי של 3.5 מיליון יורו, ברונו פרננדס מאודינזה שווה 4.5 מיליון יורו והרשימה עוד ארוכה.

ז'לסון מרטינס שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה. AP
הפתיע את הנבחרת. מרטינס/AP

דווקא גלסון מרטינס שהפתיע את נבחרת הנוער שלנו, עדיין מחפש את מקומו בספורטינג ליסבון ושווי השוק שלו נמוך יחסית, כ-1.4 מיליון יורו. אגב, שווי השוק של שחקני כל הנבחרת הצעירה שלנו הוא קצת פחות מ-1.5 מיליון יורו.

המאמן הפורטוגלי רוי ז'ורז' סיפר בראיונות לארצו כי צפה במשחק של נבחרת ישראל הצעירה נגד הונגריה והוא יעשה את ההתאמות, בעיקר בנוגע לעובדה שישראל תתגונן ותנסה לעקוץ.

עד עתה לפורטוגל 4 נצחונות מארבעה משחקים עם הפרש שערים של 1:16 והיא בדרך הבטוחה ליורו. במשחק החוץ האחרון בטורניר היא ניצחה 0:4 ביוון. היוונים התבצרו ושמרו על 0:0 עד לזמן הפציעות של המחצית הראשונה, אז הפורטוגלים עלו ל-0:1. במחצית השנייה היוונים ניסו ליזום וזה נגמר ברביעייה. בנאדו ראה ויודע הכל, אך שוב, עם הכלים שלו נקודה הערב תהווה הישג גדול בדרך לקרב על המקום השני בבית והגעה למשחקי הפלייאוף.

קרלוס מאנה שחקן נבחרת פורטוגל הצעירה. AP
מככב בספורטינג. מאנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully