וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אן טבק נחת בישראל, אוחיון: "מקדישים את הניצחון לגודס"

17.11.2015 / 6:52

המאמן החדש של מכבי תל אביב הגיע ארצה, פגש את ניקולה וויצ'יץ' ויוצג במסע"ת ב-17:00 (חי בוואלה! ספורט). הגארד אחרי ה-75:78 על ראשל"צ: "יהיה אש מול צסק"א". נמשכת הביקורת על רוצ'סטי ופארמר ("יש להם חוזה גבוה מובטח, קשה לעשות שינויים"), אופייבו צפוי להיחתך

one

בווידאו: מכבי תל אביב מנצחת את מכבי ראשון לציון

שמונה ימים לאחר פיטוריו של גיא גודס, מאמנה החדש של מכבי תל אביב, ז'אן טבק, נחת הבוקר (שלישי) בישראל והצטרף לקבוצה באופן רשמי.

טבק פגש בשדה התעופה את חברו הקרואטי, ניקולה וויצ'יץ' וסירב לדבר עם התקשורת מאחר והוא יערוך מסיבת עיתונאים הערב, בה יוצג באופן רשמי.

טבק ניצח ביום ראשון את סן סבסטיאן במשחקו האחרון כמאמן פואנלברדה הספרדית, אותה עזב לטובת הצהובים אחרי שישה מחזורים בלבד, במאזן של 3:3.

טבק יעמוד על הקווים כבר ביום חמישי, אז יפגוש את צסק"א מוסקבה במסגרת היורוליג. כזכור, במשחק האחרון מול הרוסים, הצהובים ספגו תבוסה משפילה וינסו לנקום בקבוצה של דימיטריוס איטודיס.

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ' מנהל מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
הצטרף רשמית. טבק עם וויצ'יץ'/יוסי ציפקיס

במקביל, מכבי תל אביב שיחררה מעט את הלחץ בקבוצה לאחר שניצחה אמש (שני) את מכבי ראשון לציון 75:78 לפני ההתמודדות ביום חמישי במשחק הקריטי מול צסק"א מוסקבה. בריאן רנדל, שנפצע בהפסד לדרושפאקה ביורוליג, עדיין סובל מטשטוש ראייה, ובמכבי מנסים להכשירו לחמישי, אך הוא עדיין בספק למשחק.

יוגב אוחיון סיכם: "לא קל לנצח בבית שלהם. ראשון לציון קבוצה מצוינת, מאומנת ומאוד ביתית. ברבע הרביעי היו להם כמה קליעות גדולות. ספגנו שלשות שהגיעו משום מקום בגלל חוסר ריכוז שלנו. לפני שבועיים היינו מפסידים משחקים כאלו, אך אנו בונים לעצמנו את הביטחון ואת שיטת המשחק. אנחנו סומכים אחד על השני, זה הכי חשוב, מגיעה מילה טובה לאבי אבן, הוא עשה עבודה מדהימה בשבוע האחרון, ואת הניצחון הזה אנחנו רוצים להקדיש אותו לגיא גודס, אני מקווה שזה ייתן לנו אוויר לנשימה להמשך וישפיע על היורוליג. מבחינת האנרגיות והמחויבות אנחנו מוכנים לצסק"א, יהיה אש, זה בטוח".

ראשי הצהובים מקיימים לאחרונה לא מעט שיחות פנימיות בנוגע לשינויים אפשריים בסגל השחקנים ועל המשמעויות הכספיות הכרוכות בכך. למרות שבמועדון מנסים להסתיר זאת, יש ביקורת רבה וחוסר שביעות מתמשכת מהתפקוד ומהיכולת החלשה שמציגים טיילור רוצ'סטי וג'ורדן פארמר. ראשי הצהובים רוצים לחזק את הקבוצה בסנטר ואף שוקלים לצרף גארד זר, כשגם שמו של גל מקל עלה. עם זאת, ראשי המועדון יודעים ששינויים כאלו יעלה לא מעט כסף.

"לפארמר ולרוצ'סטי יש חוזה מובטח גבוה במכבי, קשה לערוך כך שינויים. בנוסף, תמיד קיים חשש במועדון שאחד הזרים ייפצע, אז למרות השיחות, יהיה למכבי קשה לחתוך את אחד הגארדים", הסביר גורם בסביבת המועדון.

אותו גורם הוסיף: "זו גם הסיבה שמכבי קיבלה החלטה לחכות לטבק כדי שיכיר את הקבוצה. בהנהלה רוצים לראות אם הקבוצה תשתפר. רק אם לא תהיה ברירה ויחליטו לחתוך את פארמר או רוצ'סטי, מכבי תחפש קומבו גארד עם קליעה טובה ויכולת הגנה ולא רכז טהור כמו מקל, כי אוחיון מציג יכולת מצוינת וחבל לפגוע בו".

ג'ורדן פארמר שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מאכזב. פארמר/ברני ארדוב

במקביל, הצהובים רוצים לשמור על האופציה לערוך שינויים ברישום הזרים בליגה אם המאמן ז'אן טבק ידרוש זאת. אייק אופייבו, שהצטיין מול ראשל"צ, גורם לכאבי ראש. גורם בקבוצה הסביר: "אייק נחשב לשחקן מגוון ואיכותי יותר מאונאוקו, הוא יכול לשחק 5 בארץ ו-4 ביורוליג, ומהווה מיס מאץ' תמידי לשחקנים גבוהים והוכח כשחקן מצוין לליגה שלנו. אונאוקו הוא קצת אובר סייז לליגה שלנו".

"בגלל הסיבה הכספית, השינוי הזול ביותר עבורם הוא שיחרור אחד השחקנים שאותם מכבי יכולה לחתוך לפי תנאי החוזה, שאלו הם אופייבו או ארינזה. מכבי יכולה לצאת מהחוזה של שניהם בדצמבר".

הגורם מוסיף: "למרות כל זאת, נראה שאופייבו צפוי לא להמשיך, כי יש שם גורמים שלא רוצים אותו והתחילו לדבר על כך כבר בשבוע שעבר. גודס רצה את אופייבו הרבה יותר מאשר אונאוקו או פבראני, אבל היו אנשים בהנהלה שהתנגדו ונכנעו לדרישה של גודס רק כאשר רנדל נפצע ואייק הסכים לחוזה זמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully