וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכי השכונה: על דמרקוס קאזינס ושאר הבעיות של סקרמנטו קינגס

13.11.2015 / 12:30

כמו בכל השנים האחרונות, שוב בלגן אצל הקינגס. השילוב בין בעלים קפריזי לכוכב עם בעיות משמעת בלתי אפשרי ורק טרייד יציל את המצב. בינתיים, עומרי כספי והחבר'ה הצעירים שלצדו נותרים חסרי אונים

AP

בווידאו: קאזינס מדבר אחרי ההפסד לדטרויט

הגענו לשלב בעונה בו יש בלגן בסקרמנטו. למעשה, שבועיים בתוך העונה הם שיא שלילי חדש גם עבור המועדון הכי פחות מתפקד ב-NBA בשנים האחרונות. על פי הדיווחים, לאחר ההפסד לסן אנטוניו, שהיה השביעי בשמונת המשחקים הראשונים, דמרקוס קאזינס התפרץ ובפגישה שכללה את השחקנים וההנהלה פתח במונולוג ארוך, שכלל תלונות רבות וקללות כלפי המאמן ג'ורג' קארל. הקבוצה לא נקטה בצעדים נגד קאזינס והוא כיכב בניצחון על דטרויט, יומיים לאחר מכן.

אנשי הקינגס לא היו צריכים לקחת קשה כל כך את פתיחה העונה המאכזבת. שבעת ההפסדים היו מול הקליפרס (פעמיים), גולדן סטייט, סן אנטוניו, יוסטון, ממפיס ופיניקס, הגרלה קשה מאוד לפתיחת העונה. ארבעה מאותם הפסדים היו ברצף של ארבעה משחקים בחמישה ימים, כאשר קאזינס נעדר מכולם. המאבק על מקום בפלייאוף לא ברח לקינגס, המערב פחות גדוש באזור האמצע השנה ורק לשלוש קבוצות בחטיבה יש פחות מארבעה הפסדים כרגע. לא קרה שום דבר שאי אפשר לתקן בשבועיים טובים.

לכן, ההתפרצות של קאזינס מדגישה את הבעיות העמוקות של סקרמנטו, בעיות הרבה יותר מהותיות מאשר סתם עוד פתיחת עונה לא מוצלחת. אין כל טעם להתייחס לנושאים המקצועיים בשלב הזה. מדובר במועדון שכרגע לא מסוגל להתמודד עם שום דבר וכל בעיה קטנה מפרקת אותו. זה המצב כבר שנים, כאשר בכל פעם קורה משהו אחר.

הלילה הקינגס דווקא ניצחו את ברוקלין, הצגה לקאזינס

שחקן סקרמנטו קינגס דמרכוס קאזינס לצד המאמן ג'ורג' קארל. AP
כל פעם בלגן חדש. קאזינס וקארל/AP

בשנתיים וחצי מאז שויוק רנאדיבה הפך לבעלים המרכזי של הקינגס, הם החליפו מאמנים, אנשי הנהלה ושחקנים בלי הפסקה. רק דמות משמעותית אחת נשארה: קאזינס. הגיע הזמן להסיק שהשילוב בין השניים האלה לא עובד. ניתן להסתדר עם בעל בית קפריזי, ניתן להכיל גם כוכב בעייתי עם פתיל קצר, אבל לא ניתן לבנות קבוצה מתפקדת כשיש גם את זה וגם את זה.

המסקנה לא קשורה למה שיקרה בשבועות הקרובים. יכול להיות שסקרמנטו תצא מהמשבר הנוכחי. עד סוף החודש היא תפגוש בעיקר יריבות פחות מאיימות והסגל שלה באמת מוכשר ועמוס בפוטנציאל (אפילו רייג'ון רונדו נראה מדי פעם כמו עצמו). יכול להיות שהיא תשיג כמה ניצחונות יפים, יכול להיות שתיכנס למאבקים על מקום בפלייאוף. אבל בסוף יגיע המשבר הבא ושוב יתברר שהמועדון, במצבו הנוכחי, לא יכול להתמודד עם משברים. ניסיון להמשיך כאילו כלום לא קרה השבוע הוא ניסיון לדחות את הקץ הבלתי נמנע.

מהו הקץ הבלתי נמנע? טרייד על קאזינס. השנים האחרונות מלמדות אותנו שככל שקבוצה מבינה מוקדם יותר שהיא צריכה לוותר על הכוכב שלה, הערך שהיא מקבלת תמורתו גדול יותר. לקראת הזינוק בתקרת השכר, כאשר לרוב הקבוצות צפוי להיות מקום להחתים שחקנים חופשיים, הן מבינות שהסיכוי שלהן להשיג כוכב בסדר הגודל של קאזינס בשוק החופשי קלוש ולכן יהיו מוכנות לשלם הרבה כדי להביא סופרסטאר עם חוזה נוח יחסית לשלוש שנים.

זה יהיה חשוב קודם כל לשחקן עצמו. חלק מהדיווחים לגבי ההתפרצות כללו תהיה מצדו האם הוא עבר את הגבול. הוא כנראה באמת לא מבין מה הבעיה בלקלל מאמן בן 64, עם יותר מאלף ניצחונות בקריירה, שהתחיל לאמן ב-NBA שש שנים לפני שקאזינס בכלל נולד. הוא נמצא במועדון בו מותר לו לעשות את זה. קאזינס זקוק למערכת שתדע מצד אחד להיות יותר גדולה ממנו ומצד שני להתאים את עצמה אליו, מערכת שלא תפטר את המאמן שמסתדר איתו הכי טוב וכן תנקוט בצעדים משמעתיים כאשר הוא מתפרץ. יהיו מספיק קבוצות שיאמינו ביכולת שלהן לבנות סביבו קבוצה, הכישרון שלו גדול מכדי לא להתפתות לכך. יכול להיות שהוא תמיד ימצא דרך להרוס, שהוא לא בנוי להוביל קבוצה גדולה, אבל עד שלא ינסה במקום אחר, לא נוכל לדעת בוודאות. אפשר גם להזכיר שהוא נראה טוב בנבחרת ארצות הברית, מערכת בה היה בורג קטן.

עומרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס מול אלכס לן שחקן פיניקס סאנס. AP
אי אפשר להתקדם ככה. כספי/AP

זה חשוב גם לסקרמנטו, כדי להפסיק לפנטז שהסגל הנוכחי, במצב הנוכחי, יתפתח להיות כזה שניתן להתקדם איתו. הקינגס היו אמורים כבר מזמן לנסות לבנות מחדש, עם או בלי קאזינס. שחקנים כמו רונדו ורודי גיי לא אמורים להיות שם ואם קאזינס יעבור, הם כנראה יהיו הבאים בתור. בלי הכוכבים ועם צעירים ובחירות דראפט שיגיעו במקומם (ערך הטרייד של רונדו מינימלי, אך תמורת גיי ניתן לקבל משהו), סקרמנטו תוכל לבנות קבוצה שמתאימה למאמן דומיננטי כמו קארל, כזו שמבוססת על צעירים ושחקנים סולידיים כמו דארן קוליסון, מרקו בלינלי, קוסטה קופוס ועומרי כספי, שמתפתח להיות אחד מהחבר'ה האלה. ווילי קאולי סטיין עושה רושם ראשוני של צעיר שניתן לבנות עליו לטווח ארוך ואם יגיעו מספיק צעירים ובחירות גבוהות בשנים הבאות, ניתן יהיה למצוא עוד שניים-שלושה עוגנים עתידיים.

אפשר בשלב זה להתחיל להציע קבוצות מתאימות וטריידים אפשריים, אך נסתפק בלציין שבוסטון, עם בחירות הדראפט של ברוקלין שנראות יותר ויותר אטרקטיביות בכל יום, היא האופציה ההגיונית ביותר. אין טעם להרחיב לגבי הרעיון הזה מסיבה פשוטה: זה לא הולך לקרות. לסקרמנטו אין כוונה לוותר על קאזינס ואם הם יעשו משהו, זה כנראה יהיה לפטר את קארל. הוויתור על קאזינס נראה הכרחי, כי בסקרמנטו נבנה ארגון כושל שלא מסוגל להכיל כוכב מסוגו, אבל אי אפשר לצפות שהארגון עצמו יפעל מתוך הבנה שהוא כושל.

אם לא יקרה משהו לא צפוי בזמן הקרוב (ואצל הקינגס בהחלט יכולים לקרות דברים לא צפויים), קאזינס יישאר בסקרמנטו, יספק כמה הצגות גדולות וייתן תחושה שאולי הכל הסתדר, עד הפיצוץ הבא. כדאי לזכור שהבעיות בין המאמן לכוכב התחילו עוד בקיץ, כאשר קארל התייחס ברצינות לאפשרות שקאזינס יעבור בטרייד. השניים האלה יתקשו מאוד לעבוד יחד לאורך זמן והבלגן הבא נראה יותר כמו שאלה של מתי ואיך מאשר של האם.

כיוון שזה המצב, אוהדי הקינגס צריכים לקוות דווקא שהפיצוץ הבא יגיע כמה שיותר מהר, שהמערכת לא תספיק להכיל את האשליה שניתן פשוט לחזור לשגרה אחרי ההתפרצות יוצאת הדופן של כוכב הקבוצה. אולי הם פשוט צריכים לקוות שלקאזינס עצמו יימאס והוא ידרוש טרייד באופן ברור. זו עשויה להיות הדרך היחידה שטרייד כזה יקרה בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully