וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאים התכנסו לראשונה לקראת טוקיו 2020, לוסטיג: "זקוקים לעוד משאבים"

12.11.2015 / 11:50

עשרות ספורטאים התכנסו בוינגייט, מנכ"ל הוועד האולימפי "יש בסיס צר. צריך להגדיל את מספר התחרויות". הגולש יואב עומר: "מקווה שאליפות העולם תישאר פה, רוב העולם לא חושב שזה מקום בטוח"

ספורטאי טוקיו 2020. ניב אהרונסון
כמה מהם יגיעו לטוקיו? נצטרך לחכות/ניב אהרונסון

עשרות ספורטאים צעירים שחלקם אמור להתחרות על מקום בטוקיו 2020 התכנסו הבוקר (חמישי) במכון וינגייט למפגש שנערך ביוזמת היחידה לספורט הישגי ועברו הרצאות מגוונות כחלק מהניסיון להעניק להם כלים מקצועיים בדרך למטרה החשובה שלהם. בין הספורטאים הבולטים ניתן היה לראות את הגולשים יואב עומר והדר הלר, הג'ודוקא רז הרשקו, המתעמלת האומנותית לינוי אשרם והאצן אמרי פרסיאדו.

גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי. ניב אהרונסון
"כל גוף שמכבד את עצמו צריך להתכונן לטווח ארוך". לוסטיג/ניב אהרונסון

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, אמר בפתיחת המפגש: "הכינוס הזה מאגד כמה גזרות ומתייחס לקבוצת הספורטאים, המאמנים ומקבלי ההחלטות. לכל אחד יש חשיבות לקראת טוקיו. גם תומאס באך עשה התמקדות בנקודות מסוימות לקראת טוקיון. כל גוף שמכבד את עצמו צריך להתכונן לטווח ארוך. נעשה איגום כוחות אחרי שעד עכשיו היה קצת בלגן בנושא הזה. המטרה שלנו היא בטיפוח הדור ההישגי. יש לנו בסיס מאוד צר, ולכן אנחנו צריכים לעשות פעולות משמעותיות כדי להגדיל את המשאבים שהמדינה משקיעה. כחלק מזה צריך להגדיל את מספר התחרויות, שזו נקודת התורפה הכי גדולה שלנו, וגם להגדיל את מחנות האימונים ולדאוג למאמנים הטובים ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הדר הלר, יואב עומר גולשים ישראלים. ניב אהרונסון
אליפות העולם באילת אמורה לתת להם דחיפה משמעותית. יואב עומר והדר הלר/ניב אהרונסון

השמות שנראים כרגע כבולטים ביותר להגיע לטוקיו הם של הגולשים הדר הלר (19) ויואב עומר (17). הלר בת ה-19, שסיימה במקום השלישי באליפות אירופה עד גיל 21, התייחסה בשיחה עם וואלה ספורט לאפשרות שאליפות העולם לא תתקיים באילת על רקע עצומת הגולשים שקוראים להעתיק את התחרות למקום בטוח יותר, ואמרה: "הם לא מתלהבים להגיע לפה, אבל זה הבית שלי, זה הים שלי. אני מקווה מאוד שהתחרות תישאר כאן". עומר הוסיף: "רוב העולם לא כל כך חושב שזה מקום בטוח, ואולי חושבים שאנחנו בעולם שלישי, ואני נתקל בתגובות של גולשים שאומרים שהם לא רוצים להגיע".

עומר, שהוכתר השנה כסגן אלוף אירופה עד גיל 19, התייחס גם לעתיד, ואמר: "טוקיו זה עוד רחוק מאוד ויש לי עוד שנה בנוער. המטרה שלי היא להשתלב לאט לאט בבוגרים. אני עובד קשה, אבל התנאים בארץ טובים מאוד". השניים ציינו גם כי "הגולשים הבכירים, מעין נמרוד ושחר עוזרים לנו מאוד".

צור ליברמן, אריאל אטיאס, אבירם שוורצברד אתלטים ישראלים. ניב אהרונסון
עוד לא חושבים על טוקיו. ליברמן, אטיאס ושוורצברד/ניב אהרונסון

בין האתלטים המוכרים שנכחו בכנס היו אלוף ישראל, האצן אמרי פרסיאדו, הקופץ לרוחק אבירם שוורצברד, הקופץ לגובה צור ליברמן והודף כדור הברזל, אריאל אטיאס. שוורצברד: "הייתי פצוע במשך כחצי שנה ולא התאמנתי. המטרה העיקרית היא אליפות ישראל ותחרות מדינות הבלקן בסלובניה. טוקיו תמיד במחשבות". ליברמן: "השנה נפצעתי בגב, ותחרות המטרה הבאה שלי היא האוניברסיאדה. אני מקווה בשנה הזו ללמוד ולהתקדם מבחינה טכנית". אטיאס: "מבחינתי התחרות החשובה השנה היא אליפות אירופה לקדטים שבה אני רוצה להתברג כמה שיותר גבוה אחרי המדליה בפסטיבל האולימפי. עדיין לא יודע מה יהיה בטוקיו".

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית. ניב אהרונסון
מכוונת לאליפות אירופה. לינוי אשרם/ניב אהרונסון

המתעמלת האומנותית לינוי אשרם, שקטפה בשנה הזו לא מעט מדליות, הוסיפה: "המטרה הקרובה היא אליפות אירופה שתיערך בישראל. אני מקווה להביא שם את היכולות שלי ככל שאפשר".

דנה אזרן, לירון חן, נמרוד קרביצקי לוחמי טקוואנדו. ניב אהרונסון
לוחמי הטקוואנדו דנה אזרן, לירון חן ונמרוד קרביצקי/ניב אהרונסון
ירין מנגד, אלכס רסקופין, דניאל בן דוד, עידן ורדי, אמיר דנטה ג'ודוקא ישראלים. ניב אהרונסון
דור העתיד בג'ודו. ירין מנגד, אלכס רסקופין, דניאל בן דוד, עידן ורדי ואמיר דנטה/ניב אהרונסון
שני הרשקו מאמן נבחרת הנשים בג'ודו, רז הרשקו. ניב אהרונסון
הג'ודוקא רז הרשקו עם מאמן נבחרת הנשים והדוד שני/ניב אהרונסון
כנס פרויקט 2020. ניב אהרונסון
כנס פרויקט 2020/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully