וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאסו: הקאמבק של אייל גולסה בפאוק סלוניקי

10.11.2015 / 15:00

הוא כבר קיבל הודעת שחרור וירד לקבוצת המילואים, אך התעקש - וחודש לאחר מכן הפך לשחקן הרכב. המשחק שהביא לשינוי הגדול, הפרגון של האוהדים והאופציות שמחכות בעתיד. מדור השגרירים על הפריחה של הקשר ביוון

שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. פאוק סלוניקי, אתר רשמי
קפיצת מדרגה. גולסה/אתר רשמי, פאוק סלוניקי

24 ביולי 2015. מאמן פאוק סלוניקי, איגור טודור הקרואטי, זימן את קשר הקבוצה, אייל גולסה, לשיחה בארבע עיניים. טודור הסביר לגולסה שהוא ציפה ממנו ליותר. שלא יכול להיות שבמשך עונה שלמה הוא לא כבש ולא בישל אפילו שער אחד. הוא הודיע לו שהוא לא בתוכניות ושהוא רשאי לחפש לעצמו קבוצה חדשה.

יחד עם שלושה שחקנים נוספים, ירד גולסה בעל כורחו לקבוצת המילואים של פאוק, בזמן שבמועדון חיפשו לארבעה קבוצה אחרת. רזבאן רץ התאייש ובסופו של דבר חזר לקדנציה שנייה בראיו וייקאנו, פקונדו פריירה, שעוד התעקש להישאר, חתם ביום האחרון של חלון ההעברות בגבאלה מאזרבייג'אן והבלגי מארטן מרטנס שוחרר ונותר עדיין שחקן חופשי.

שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. פאוק סלוניקי, אתר רשמי
כבר היה בדרך החוצה. גולסה/אתר רשמי, פאוק סלוניקי
"אייל שחקן שקט שעובד קשה באימונים", אמרה אלנה אמפונטו, עיתונאית המסקרת את פאוק. "הוא מעולם לא גרם לבעיות. אני חושבת שטוב לו פה"

רגע לפני שנמשיך בסיפור, כמה מילים על העונה הראשונה של הקשר בן ה-24 ביוון. גולסה עבר לא מעט פציעות בעונת הבכורה שלו מחוץ לישראל. למרות זאת, שותף ב-24 משחקי ליגה (14 בהרכב), בשלושה משחקי גביע ושיחק שש פעמים במסגרות האירופיות. מספרים די מרשימים לקשר צעיר, שסבל מלא מעט חוסר מזל בעונתו הראשונה בקבוצה מהעיר סלוניקי.

אבל כל זה לא הספיק. גולסה לא כבש ולא בישל אפילו שער אחד, וגם כשהציג יכולת טובה על כר הדשא, ראשי המועדון ואנשי הצוות המקצועי התקשו להתעלם מעובדה זו. טוב ככל שיהיה, אבל היי, מה עם מספרים?

בחזרה לסיפורנו. "גולסה עשה כל מה שצריך. הוא ירד לקבוצת המילואים, השקיע ועבד ולא פצה את פיו. הוא המשיך בשלו, הסתכל קדימה ובסופו של דבר הגיע הרגע שלו חיכה - הקריאה מטודור, שזימן אותו בחזרה לסגל הקבוצה הבוגרת". כך כתב יורגוס פנאיוטידיס, עיתונאי יווני המסקר את פאוק עבור "ספורט 24", המקומי - מהעיתונים הגדולים במדינה.

שחקן פאוק סלוניקי, אייל גולסה. פאוק סלוניקי, אתר רשמי
המשיך להתאמן ועבד קשה. גולסה/אתר רשמי, פאוק סלוניקי

כחודש לאחר אותה שיחה כואבת, נכלל הקשר לראשונה בסגל של טודור, אך לא זכה להרגיש את כר הדשא מקרוב. הדקות הראשונות שלו העונה בליגה היו לקראת סוף אוקטובר, כשנכנס בדקה ה-84 ב-3:3 מול היראקליס, משחק ששינה מקצה לקצה את העונה של השחקן הצעיר. נקודת המפנה אם תרצו. עשרה ימים בדיוק לאחר שזכה לדקות ראשונות בליגה, קיבל גולסה לראשונה את חולצת ההרכב ב-0:2 של פאוק על פנתראקיקוס בגביע. "זה היה המשחק ששינה לגמרי את קו המחשבה של טודור על גולסה", הוסיף פנאיוטידיס. "הוא סוף כל סוף פרע שטרות, כששיחק במרכז המגרש - העמדה הטבעית שלו בקישור. גולסה היה נהדר באותו משחק. הוא לא הפסיק לרוץ לאורך כל 90 הדקות. גם טודור התרשם מאוד ושיבח את השחקן על יכולתו במסיבת העיתונאים שלאחר ההתמודדות. המאמן הקרואטי טען שלגולסה מקום נכבד בסגל של פאוק. הוא כנראה חיכך את ידיו בהנאה כשהבין שהרוויח שחקן נוסף".

העיתונאי היווני צדק בדבריו. הקשר פתח בכל שלושת המשחקים הבאים של קבוצתו לאחר אותן 90 דקות מצוינות מול פנתראקיקוס. היה זה בשני משחקי ליגה חשובים וכן במפגש של פאוק מול קרסנודאר בליגה האירופית. באחד מאותם משחקי ליגה, מול אסטרס טריפוליס, פאוק אמנם הפסידה, אך בסקר שנערך באתר "פאוקמאניה", אתר האוהדים של הקבוצה, נבחר גולסה על ידי 30 אחוז מהגולשים לשחקן המצטיין של הלבנים-שחורים. אותם אוהדים שכל כך רצו שיעזוב אחרי שלא כבש ובישל, בחרו בו לאיש המשחק.

אוהדי פאוק סלוניקי. AP
בחרו בגולסה לאיש המשחק. אוהדי פאוק סלוניקי/AP

"לפני שהחלה העונה הוחלט בפאוק על שינוי. הוחלט שבונים מחדש בשל בעיות כאלו ואחרות", אומרת אלנה אמפונטו, עיתונאית מקומית המסקרת את פאוק עבור האתר "PAOK24". "גולסה ועוד שלושה שחקנים קיבלו הודעה על סיום דרכם, אך לאחר מכן טודור חזר בו והחליט לתת לו הזדמנות נוספת. אני לא יודעת אם זה בגלל שהוא לא מצא שחקן אחר, אבל זה מה שקרה".

"אייל הוא שחקן שקט שעובד קשה מאוד באימונים", הוסיפה אמפונטו כשנשאלה על אופיו של השחקן ועל ההשתלבות שלו ביוון. "הוא מעולם לא גרם לבעיות ותמיד מקשיב למה שאומרים לו. אני חושבת שטוב לו פה. בכל מקרה, אני וחבריי העיתונאים עדיין לא התרשמנו יותר מדי ממנו. הוא צריך להציג יכולת גבוהה יותר ולספק מספרים. צריך לזכור שהוא סבל מפציעות רבות בעונה שעברה".

אייל גולסה שחקן פאוק סלוניקי מול חואן קואדרדו שחקן פיורנטינה. GettyImages
משחק בשלוש מסגרות. גולסה/GettyImages

ומה עכשיו? לגולסה כמה אופציות. הוא מחזיק בחוזה עד שנת 2017 ואם ימשיך להציג יכולת טובה ולענות על דרישות מאמנו, יישאר ככל הנראה בפאוק גם בעתיד הקרוב. קבוצתו, יש לציין, נאבקת העונה בשלוש מסגרות, ולכן סגל עמוק הוא קריטי מאוד עבורה; בליגה היוונית, שם היא נמצאת במקום השישי עם 15 נקודות - מרחק של ארבע נקודות מהמקום השלישי; בליגה האירופית (נמצאת במקום השלישי בבית עם שלוש נקודות אחרי ארבעה מחזורים - ארבע פחות מלקרסנודאר שנמצאת במקום שממנו ממשיכים לשלב הבא) וכן בגביע המקומי.

אם שוב יאבד את האמון שלו זכה מטודור, גולסה עשוי לעבור לקבוצה אחרת בהשאלה כבר בינואר הקרוב. ביוון מדווחים שווריה, שנמצאת במקום השביעי בליגה (מקום אחד בלבד מתחת לפאוק) מעוניינת מאוד בשחקן וכבר הספיקה לעקוב אחריו, כשככל הנראה זיסיס וריזאס הוא האחרי לכך. שחקן העבר של נבחרת יוון, המשמש כמנהל הספורטיבי של וריה, היה האיש שהביא את גולסה ליוון, עת שימש כמנהל הספורטיבי של פאוק. על פי דיווחים שונים וריה מעוניינת לצרפו בהשאלה בחלון ההעברות הקרוב, אך כל עוד ימשיך גולסה להציג יכולת גבוהה בקבוצתו הנוכחית, לא נראה כי הדבר ייצא לפועל.

ימשיך בהרכב או יודח שוב? כמו העיתונאים ביוון שעדיין מחכים לראות מי הוא אייל גולסה, גם אנחנו ניאלץ להמתין כדי לגלות את התשובה לשאלת עתידו של הקשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully