וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לאנדזון: מד הכוח, חלק א'

10.11.2015 / 8:30

בהמשך למסורת שהחלה בעונה שעברה, סיכום המחזור מפנה את מקומו באמצע העונה למד הכוח, שיפורסם בשני חלקים. מי מובילה את החלק התחתון של קבוצות הליגה? ומי נועלת אותו?

ריאן טניהיל מיאמי דולפינס. Lynne Sladky, AP
כישרון לא מספיק. טניהיל ומיאמי בחלק התחתון/AP, Lynne Sladky

בהמשך למסורת הצעירה שהחלה בעונה שעברה, לאחר המחזור התשיעי ב-NFL וכאשר כל קבוצה שיחקה לפחות חצי ממשחקיה העונה, סיכום המחזור מפנה את מקומו למד הכוח החצי עונתי. על מנת להקל על הקריאה והדיון, מד הכוח יפורסם בשני חלקים, חלק א' היום וחלק ב' מחר. בסוגריים מופיע הדירוג של כל קבוצה ממד הכוח של העונה שעברה. מסכימים עם הדירוג? מצוין. לא מסכימים? עוד יותר טוב. הטוקבקים מחכים לכם.

seperator

32) דטרויט (4)

וואו, איזו נפילה. רק חמש קבוצות בהיסטוריה שסיימו עונה כלשהי עם 11 ניצחונות לפחות, סיימו את העונה שלאחריה עם לא יותר מחמישה. הליונס, שהחליפו לאחרונה GM ונשיא למועדון אחרי שלבוסית בת ה-90, נצר למשפחת פורד, נמאס, בדרך הבטוחה לשם, כאשר הניצחון על הברס נראה כמשהו מקרי לעומת כמה הפסדים כואבים בחצי הראשון של העונה. הלו"ז להמשך הדרך נראה מאיים מאוד ולא מן הנמנע שדטרויט תסיים עם 2-3 ניצחונות בלבד.

31) ג'קסונוויל (32)

לג'אגס יש פוטנציאל סביר והם כבר הפתיעו בבית העונה את מיאמי ובפאלו, אך מבחינת תוצאות הם עדיין אי שם בקרקעית הליגה ומחכים שבלייק בורטלס יתפתח, אם בכלל. מלבד תבוסה אחת מובנת בניו אינגלנד, ג'קסונוויל הייתה בתמונה ברוב המשחקים העונה, אולם כדי להתקדם במד הכוח, היא חייבת להראות שיפור גם ביכולת להכריע משחקים. אולי בעונה הבאה, אם בחירת הדראפט שלהם לא תיפצע/תפרוש/תהיה סלאמפ לשם שינוי.

30) סן דייגו (14)

הצ'ארג'רס בצמרת ביארדים באוויר, אבל מה כל זה עוזר אם פיליפ ריוורס נאלץ לשחק לבד? מלווין גורדון, הרץ האחורי שמשום מה נבחר בסיבוב הראשון, מאכזב מאוד וההפסדים נערמים. הדבר היחיד שבסן דייגו עוד יכולים לחיות איתו הוא העובדה ששישה מתוך שבעת ההפסדים היו בפוזשן אחד או פחות וזה משהו שעם קצת יותר ריכוז, אופי וכישרון, אפשר להפוך.

29) קליבלנד (17)

הבראונס מדלגים כל העונה בין ג'וש מקאון הפצוע וג'וני מנזל ולא זה ולא זה עוזרים להם, כאשר רצף ההפסדים כבר מגיע לארבעה, כולל שלוש תבוסות במשחקים האחרונים. לקליבלנד יש די הרבה כישרון בסגל וגם לא מעט כלים שיכולים עדיין לחלץ עוד כמה ניצחונות מהעונה הזו, אבל בלי קוורטרבק ראוי, העסק לא יעבוד.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ג'יי קאטלר שיקגו ברס. Nam Y. Huh, AP
קאטלר פצוע יותר מדי, האופי לא משהו והתוצאות של שיקגו בהתאם/AP, Nam Y. Huh

28) טנסי (29)

קבלו הימור: בשנה הבאה, טנסי תהיה הרבה יותר גבוה בדירוג, בעיקר בזכות הקוורטרבק העולה שלה. מרקוס מריוטה משלם במזומן את שכר הלימוד של רוקי שנזרק מיומו הראשון בליגה לעמדה הכי מלחיצה, כולל פציעות, הפסדים צמודים והפסדים מוחצים, אבל בסך הכול, כשהוא מבריק, הוא ממש מבריק וכבר עכשיו הוא הפך לרוקי השלישי בלבד בהיסטוריה עם שני משחקים של ארבעה טאצ'דאונים ואפס איבודים בעונת הבכורה. צרפו לזה את דילייני ווקר הנהדר ועוד איזו בחירת דראפט גבוהה שתגיע ונראה שבטנסי יכולים להיות קצת אופטימיים.

27) יוסטון (20)

כגודל הציפיות. ליוסטון הייתה אמורה להיות הגנה נהדרת העונה, אבל ג'יי ג'יי וואט לא מצליח לשחזר את היכולת מהעונה שעברה, בריאן קושינג לא פוגע, וינס וילפורק מזכיר למה הפאטס ויתרו עליו וג'דייביון קלאוני מסתמן כבאסט. לטקסאנס יש בית מזעזע, כך שהם עדיין חזק במרוץ לפלייאוף, אבל אולי עדיף להם להישאר בחוץ ולנסות להביא קוורטרבק אמיתי לשם שינוי.

26) בולטימור (15)

כבר בעונה שעברה אפשר היה לראות את הדעיכה של הרייבנס, אבל הם השתחלו לפלייאוף וכמעט הדהימו שם את ניו אינגלנד. העונה, את הפלייאוף יראו מהבית בבלטוויי, אלא אם יקרה משהו מדהים. למרות הניצחון במשחק האחרון מול סן דייגו, משהו רחוק מלתפקד בבולטימור ופעם אחר פעם הקבוצה קורסת במאני טיים, כאשר גם הפציעות של סטיב סמית' וטרל סאגס לא עוזרות והקבוצה גרמה לארבעה איבודים בלבד ליריבות שלה העונה.

25) שיקגו (25)

הברס החליפו מאמן והביאו את ג'ון פוקס המנוסה, אבל משהו לא עובד. ג'יי קאטלר נפצע כבר בפתיחת העונה וכאשר חזר, עוד הצליח לגרד שני ניצחונות, אבל אז הגיעו הפסדים ליריבות לבית דטרויט ומינסוטה בשניות הסיום ובעיר הרוחות שוב חושבים כבר בנובמבר איך לבנות את העונה הבאה. משחק המסירה חלש, הקבוצה כמעט לא שמה נקודות ומנגד, סופגת המון ולפוקס יש עוד הרבה מאוד עבודה.

ג'יי ג'יי וואט יוסטון טקסאנס. Thomas B. Shea, GettyImages
הבטחתם לנו הגנה טובה. וואט/GettyImages, Thomas B. Shea

24) טמפה ביי (31)

כמו במקרה של מריוטה וטנסי, גם ג'יימיס ווינסטון מתקשה בעונתו הראשונה, אבל בסך הכול, הבחירה 1 בדראפט נראה סביר פלוס ויחד עם מייק אוואנס הנפלא, ההתקפה הצעירה במערב פלורידה מבטיחה מאוד לקראת השנים הבאות. בינתיים, הם כבר הספיקו להמם בחוץ שתי יריבות לבית, את ניו אורלינס ואטלנטה ואומנם העונה הם כנראה לא יהיו במאבק על הווילד קארד, אבל 6-7 ניצחונות הם הישג ריאלי שיהווה נקודת מוצא טובה לעתיד.

23) וושינגטון (27)

לרדסקינס יש המון כישרון, אבל גם המון פצועים, מה שמונע מהם להציג את היכולת האמיתית. וושינגטון שווה יותר מהמאזן שלה ואולי בחצי השני של העונה גם זה ישתפר, כאשר ב-NFC מזרח כל ניצחון יקרב אותה למאבק על הפלייאוף. משחק הריצה ממשיך להיות בעייתי עם אלפרד מוריס, שנעלם כמעט לחלוטין, אבל לפחות וושינגטון מקבלת משהו מקירק קאזינס, שמשכיח לחלוטין את רוברט גריפין השלישי המאכזב.

22) סן פרנסיסקו (16)

האמת? העונה של הניינרס לא איומה כמו שהיא הייתה עלולה להיות. כל דבר רע אפשרי עבר על הקבוצה הזו, על המגרש ומחוצה לו ולמרות זאת, היא כבר עם שלושה ניצחונות, כולל אחד יוקרתי על אטלנטה ביום ראשון, כאשר בליין גאברט פותח אצלה. כן, אותו גאברט שהפסיד את כל עשרת המשחקים האחרונים בהם פתח. סן פרנסיסקו כמובן לא תגיע לכלום העונה, אבל אם זו הנקודה הכי נמוכה שלה, אז המצב סביר יחסית.

21) מיאמי (10)

הקבוצה הראשונה שהחליפה מאמן העונה הייתה מיאמי והיא עשתה זאת כבר במחזור הרביעי אחרי עוד השפלה, הפעם בלונדון מול הג'טס, שסיימה את דרכו של ג'ו פילבין החלש. היונקים התאוששו עם שני ניצחונות מוחצים תחת דן קמפבל, אבל חזרו לגודלם האמיתי מיד, הפעם עם שני הפסדים מוחצים נגד היריבות לבית ניו אינגלנד ובפאלו בחוץ. למיאמי מחכים משחקים די קשים עד לסיום העונה ולמרות שיש לה שחקנים מצוינים כמו ריאן טניהיל, למאר מילר ובהגנה, את נדמוקונג סו, היא מתקשה להתחבר ורואה עונה שנפתחה עם הבטחה יורדת לטימיון. אולי בשנה הבאה, עם מאמן אחר, מנוסה וקבוע, הדברים יתחברו.

ג'ים טומסולה מאמן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Paul Sakuma, AP
איכשהו, המצב של הניינרס לא כזה גרוע. טומסולה/AP, Paul Sakuma

20) קנזס סיטי (13)

הצ'יפס רשמו בעונה שעברה מאזן חיובי, אך פספסו את הפלייאוף. העונה לעומת זאת, יהיה להם הרבה יותר מסובך לרשום תשעה ניצחונות. הפתיחה הייתה מצוינת, אבל אז הגיעו חמישה הפסדים רצופים, כולם די צמודים וגרוע מכך, ג'מאל צ'ארלס נפצע וגמר את העונה. דווקא בלעדיו קנזס סיטי ניצחה פעמיים, בעיקר בזכות הגנה מעולה, אלא שסדר המשחקים שלה בחודש הקרוב לא נראה מבטיח מדי ורצף הפסדים נוסף בהחלט אפשרי.

19) דאלאס (11)

לקאובויס יש מאזן נורא ורצף של שישה הפסדים. אז למה הם כאן ולא בקרקעית הדירוג? כי כשטוני רומו יחזור, אם וכאשר ובתקווה ש... לקבוצה של ג'רי ג'ונס, שרחוקה למרות הכול רק שניים וחצי משחקים מפסגת הבית, עוד יש איזשהו סיכוי קלוש להציל את העונה. דז בריאנט כבר השאיר את הפציעה מאחור וגרג הארדי, עם כל הבלגן מחוץ למגרש, הוא מפלצת אמיתית עליו. אז רק שרומו יחזור כבר, אה?

18) פילדלפיה (5)

האיגלס ייאבקו עד הרגע האחרון על הפלייאוף, אבל מישהו באמת יכול להגיד שהם טובים או לחלופין, שהטרייד על סם בראדפורד היה רעיון מוצלח? ניסיונות המהפכה של צ'יפ קלי עדיין לא ממש מביאים תוצאות ופילי לעיתים מתפוצצת על המגרש ולעיתים לא קיימת. מצד שני, אם דמארקו מארי יתחיל להתעורר ויראה את היכולת אותה הראה מול האקסית דאלאס במשחק האחרון, האיגלס יכולים לחבר רצף ניצחונות.

17) ניו אורלינס (18)

כמו פילדלפיה, גם ניו אורלינס שנמצאת ממש מעליה וסוגרת את החצי הזה של הדירוג שלנו היא קבוצה לא ברורה. הסיינטס פתחו עם 3:0 מזעזע ודיבורים על החלפתו של שון פייטון, אבל פתאום דרו בריס חזר להיות דרו בריס והוביל את הקבוצה למאזן חצוי, רק כדי להפסיד פתאום בבית לטנסי. קשה לראות את הקדושים משתחלים לפלייאוף ובכל מקרה, עם רוב ריאן כמתאם הגנה הם לא יגיעו רחוק, אבל את היכולת לשים 30-35 נקודות על הלוח בריס עדיין לא איבד ואם דברים מתחברים לו, צפייה בניו אורלינס היא חוויה מענגת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully