וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי ומאושר: קונופליאנקה סחף את סביליה לניצחון על ריאל מדריד

9.11.2015 / 14:00

התאקלמותו של ייבגני קונופליאנקה באנדלוסיה לא היתה חלקה, אבל המאמן אונאי אמרי השכיל בשבועות האחרונים להשתמש נכון בשחקן החופשי הנהדר שהחתים בקיץ, ובא על שכרו, בעוד פפה חזר במחשבותיו ל-2007

עריכת וידאו: מרום שפיצר

בכל אירופה לא היה בקיץ שחקן חופשי מרתק יותר מייבגני קונופליאנקה. הקיצוני האוקראיני משך כבר זמן רב תשומת לב מצד המועדונים הגדולים ביבשת, וקושר בשנים הקודמות בין היתר לארסנל, מנצ'סטר יונייטד וליברפול, בעוד יורגן קלופ ראה בו בזמנו אופציה טובה לרשת את מריו גצה. דניפרו הציגה תג מחיר של 20 מיליון יורו, והדבר גרם לרתיעה מסוימת, אך החוזה של קונופלינקה פג הקיץ, והוא יכול היה לחתום בכל קבוצה ללא תמורה. בואו וקחו את אחד השחקנים המהירים והטכניים שאפשר לדמיין.

יבגני קונופליאנקה שחקן סביליה. GettyImages
"סביליה גרמה לי להרגיש רצוי, ולכן בחרתי בה". קונופליאנקה/GettyImages

מילה של חואנדה ראמוס

העובדה כי סביליה זכתה בשירותיו מדברת שוב, בפעם המי-יודע-כמה, בזכותו של המנהל הספורטיבי הגאון מונצ'י, האיש שאחראי על בניית הסגל בתקציב מוגבל יחסית, עם רשת סקאוטינג מופלאה. במקרה של קונופליאנקה לא היה צורך בסקאוטים, אך האנדלוסים עמדו בפני תחרות קשה מאוד, לפחות לפי הדיווחים בתקשורת. יום אחד קונופליאנקה היה לכאורה במבדקים רפואיים באנפילד, ביום אחר הוא כמעט סגר בטוטנהאם, והופצו גם תמונות אביו מבקר באתלטיקו מדריד. את אינטר השחקן עצמו פסל על הסף כי היא לא העפילה העונה למפעלים האירופים, וזה היה תנאי הכרחי מבחינתו.

היתה זו הפתעה גדולה כאשר דווקא סביליה הודיעה על סגירת העסקה בתחילת יולי – חוזה לארבע שנים עם סעיף שחרור של 40 מיליון יורו. "היה מצחיק לקרוא את כל הברווזים בתקשורת", אמר האוקראיני בן ה-26 אחרי החתימה, "בפועל, היו לי רק הצעות מקבוצות מרכז טבלה באנגליה, וגם מאתלטיקו מדריד, שכל הזמן משכה את הזמן. סביליה גרמה לי להרגיש רצוי, ולכן בחרתי בה".

מונצ'י אסף על מודיעין על קונופליאנקה לאורך תקופה ממושכת. הוא ידע עליו הכל הרבה לפני שסביליה פגשה את דניפרו בגמר הליגה האירופית, בו נתן הכוכב הצגה נהדרת בהפסד 3:2. הוא התבסס גם על שיחות עם חואנדה ראמוס. המאמן אמנם הותיר הרבה אוהדים מאוכזבים כאשר התפטר במפתיע באוקטובר 2007 כדי לחתום בטוטנהאם, אבל הוא שמר על קשר טוב עם מונצ'י, ונתן לו טיפים לגבי הרכש הפוטנציאלי, אותו טיפח במשך ארבע עונות בדניפרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יבגני קונופליאנקה שחקן דניפרו. GettyImages
קנה את עולמו בגמר, למרות ההפסד. קונופליאנקה מול סביליה בעונה שעברה/GettyImages

המפגש המשפחתי שלא התקיים

על מנת להקל על התאקלמותו של קונופליאנקה, שלא ידע מילה בספרדית על אף העבודה הממושכת עם ראמוס, הציעה סביליה את תפקיד עוזר המאמן לדמיטרי צ'רישב. חלוץ העבר הרוסי, שכיכב בספורטינג חיחון בסוף שנות ה-90', הוא איש מקצוע מוערך מאוד ספרד, אשר עבד במשך מספר שנים באקדמיה של ריאל מדריד. זו הסיבה בגללה בנו, דניס צ'רישב, התחנך בריאל ומנסה כבר מזמן להוכיח את עצמו בסגל הקבוצה הראשונה של לוס בלנקוס. לפני שנתיים הושאל דניס לסביליה, ואז הכיר מונצ'י מקרוב גם את דמיטרי. פציעה מנעה מהבן להראות את כישוריו באיצטדיון סאנצ'ס פיסחואן – הוא דווקא עשה זאת אשתקד במדי ויאריאל, אבל מספר הטלפון של האב נותר בפנקס של מונצ'י. ביולי הגיע הזמן לחייג אליו.

אתמול קיוו ברוסיה כי יתקיים בסביליה מפגש משפחתי בין דמיטרי לדניס בקרב הגדול בין סביליה לריאל. החלום הזה לא התגשם, וצ'רישב ג'וניור נותר מחוץ לסגל. צ'רישב סניור, לעומת זאת, צפה בהצגה גדולה של קונופליאנקה. האוקראיני היה הרוח החיה מאחורי רוב המהלכים ההתקפיים של המארחת, בישל בכדור קרן מתוחכם את שער השיוויון של צ'ירו אימובילה, ואז אירגן אסיסט אופייני לאבר באנגה שהפציץ את שער היתרון. שיתוף הפעולה עם המגן השמאלי בנואה טרמולינס היה אדיר, ריאל לא הצליחה להתמודד איתם, ודוגלאס נראה לעתים אובד עצות לחלוטין. עד אתמול ספגה ריאל ארבעה שערים ב-14 משחקים בכל המסגרות. המנה הזו כמעט הוכפלה בהפסד 3:2 מוצדק ביותר.

אונאי אמרי מאמן סביליה. GettyImages
לא המתין להסתגלות. אמרי/GettyImages

מרגיש בבית רק משמאל

היכולת המזהירה של קונופליאנקה לא הפתיעה את אלה שמכירים אותו, אך מבחינת אוהדי סביליה הוא הפך בשבועות האחרונים לסוג של תגלית. המאמן אונאי אמרי לא המתין עד שחניכו יפנים את הדרוש ממנו ויסתגל לקבוצה החדשה. גם אחרי שהאוקראיני הבריק כמחליף בסופר-קאפ האירופי מול ברצלונה וכבש את השער הרביעי שהשלים קאמבק מהסרטים, קבע 4:4 וגרר את המשחק להארכה, הוא נותר על הספסל בפתיחת הליגה הספרדית. יתרה מזו, במשחקים הבודדים בהם שותף, ניסה אמרי לא פעם לשלב אותו דווקא באגף הימני, בניגוד מוחלט להרגליו של קונופליאנקה ששיחק תמיד משמאל בדניפרו ובנבחרת.

"ייבגני עובר תהליך התאקלמות. הוא מורכב עבור כל שחקן, ואנחנו עוזרים לו. המאמן רוצה להפוך אותו לשחקן מושלם", הסביר מונצ'י לפני מספר שבועות. ההסבר המרכזי נעוץ בכך שקונופליאנקה אוהב לחתוך למרכז ולבעוט ברגלו הימנית החזקה. באנגליה זוכרים היטב את השער שהבקיע כך במוקדמות המונדיאל בוומבלי. לעומת זאת, אמרי אוהב שחקני אגף שמשתפים פעולה עם המגנים ומחפשים שטחים כדי לבצע מסירות רוחב. אז קונופליאנקה הוצב מימין, בין היתר בבכורה בהרכב בליגת האלופות מול יובנטוס בטורינו, באירוע מרגש במיוחד מבחינתו, כי הרי הוא אהד מילדותו של אלסנדרו דל פיירו, ואפילו החזיק בחדרו פסל של המאסטרו האיטלקי.

התוצאה היתה מאכזבת, ובשבועות האחרונים אמרי חזר למקורות. הוא הציב את קונופליאנקה משמאל בשני המשחקים מול מנצ'סטר סיטי, וקיבל הופעות חיוביות מאוד, גם אם סביליה הפסידה פעמיים. ההבנה ההדדית עם טרמולינס עלתה מספר מדרגות, ואתמול היה רגע השיא עד כה. קונופליאנקה צפה מהספסל בניצחון הגדול על ברצלונה בליגה לפני חודש, אך כעת נבחר לשחקן המצטיין בניצחון מפואר לא פחות על ריאל, והמאזן של אנדלוסים מוזר למדי – מחצית מהנצחונותיהם הושגו מול שתי הגדולות. אם קונופליאנקה ישמור על המומנטום, הנקודות יבואו בקלות רבה יותר בהמשך, וכושרו צריך לעודד מאוד את אוהדי אוקראינה לקראת המפגש הכפול מול סלובניה בפלייאוף העליה ליורו 2016.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד. GettyImages
בניטס צריך לקוות שיהיה כשיר. סרחיו ראמוס/GettyImages

ריאל זקוקה לראמוס בקלאסיקו

באשר לריאל מדריד, הרי שחסרונו של קיילור נבאס הורגש מאוד בשבוע האחרון. קיקו קסיאה לא אשם ישירות בשערים, אך לא הציל את הקבוצה, ולא מעניק בטחון להגנה כפי שעושה הקוסטה-ריקני המופלא. בעיה חמורה לא פחות נובעת דווקא מחזרתו של פפה מפציעה. הבלם הפורטוגלי התבסס מאז ומתמיד על מהירות וכוח פיזי כדי להתגבר על חושים טקטיים לא אידיאליים בלשון המעטה. כשהוא נושק לגיל 33, הוא כבר לא זריז כמו בעבר, ולכן הוא עלול להפוך לנקודת תורפה. המחדלים יורגשו פחות כאשר סרחיו ראמוס יהיה לצידו, אבל אתמול נפצע הבלם המוביל בכתפו במהלך הבקעת שער, ובלעדיו פפה איבד לחלוטין את הצפון.

ניתן היה לראות שהפורטוגלי מנסה לכוון את חבריו, בצעקות ובתנועות ידיים, תוך כדי המשחק, אבל הוא עצמו לא היה פעמים רבות במקום הנכון, בין היתר בכל ההתקפות בהן מצאה סביליה את הרשת. "לא הייתי אומר שהפציעה של ראמוס היוותה נקודת מפנה כי רפאל וראן שנכנס במקומו היה טוב", אמר רפא בניטס. הצרפתי אכן היה לא רע, אך הוא זקוק למנהיג בעורף לצידו במשחקים מול קבוצות צמרת מהירות כמו סביליה, ואתמול זה לא היה המצב.

ההופעה החלשה של פפה הזכירה במקצת את הפיאסקו הגדול שלו בבכורה בריאל, מול אותה סביליה בסופר-קופה ב-2007, כאשר האנדלוסים חגגו עם 3:5 בסנטיאגו ברנבאו וגרמו לביקורת קשה מאוד על הבלם החדש בתקשורת. כשלונו צריך להוות סימן ברור לבניטס לקראת הקלאסיקו החשוב בעוד שבועיים – אם ראמוס יהיה כשיר, כדאי לצוות אותו עם וראן שמסוגל להתמודד עם ניימאר ולואיס סוארס מבחינת המהירות. במידה והפציעה של ראמוס תתברר כחמורה, לברצלונה יהיה קל הרבה יותר.

באופן כללי, פגרת הנבחרות מועילה לריאל לפני הקרב הגדול מול הקטלונים. הקבוצה, שנכנעה אתמול מוקדם מדי ולא נתנה פייט בדקות האחרונות, נראתה סחוטה, ורק חאמס רודריגס ניסה לעשות משהו אחרי שהאורחים ספגו את השער השלישי. בניטס צריך לקוות שמאמני הנבחרות לא יתישו אותם עוד יותר, והוא מאושר מכך שכריסטיאנו רונאלדו קיבל מנוחה מפרננדו סנטוס ולא ישחק מול רוסיה ולוקסמבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully