וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולן פולק: "אם הכול יתחבר בריו, יהיה בסדר. לא אצא בהצהרות"

8.11.2015 / 19:49

כחודשיים וחצי אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו, פולק זכה לקבלת פנים מהוועד האולימפי: "ההישג נתן לי הרבה מוטיבציה לקראת 2016". סמדג'ה: "מאמין שנגיע עם 4-5 ג'ודוקא גברים לריו"

גולן פולק נבחרת הג'ודו. מגד גוזני
הציפיות גבוהות. פולק/מגד גוזני

כחודשיים וחצי אחרי שזכה במדליית הארד באליפות העולם בקזחסטן, זכה גולן פולק לקבלת פנים במשרדי הוועד האולימפי. הג'ודוקא, שמתחרה בקטגוריית המשקל של עד 66 ק"ג, זכה למענק בגובה של 60 אלף שקל מהקרן המשותפת לוועד האולימפי, המועצה להסדר ההימורים בספורט ומשרד התרבות והספורט. מאמן נבחרת הגברים ומאמנו האישי ארתור קטאייב יקבלו מחצית מהסכום.

"כבר חודשיים וחצי עברו מאז הזכייה והעיניים נשואות למטרות הבאות", סיפר פולק. "זה נותן לי הרבה מוטיבציה לקראת השנה שעומדת בפתח. אני יכול להגיד שלא חסר לי דבר לייצג את ישראל בצורה הטובה ביותר בעתיד. לפני המדליה, הגעתי לתחרויות מטרה והרגשתי כמועמד למדליה כי יש לי מדליה במאסטרס ובגרנד סלאם נתנה לי המון ביטחון לקראת השנה שבפתח. המטרה היא להגיע לשמינייה הראשונה באולימפיאדה ושם לתת הכול. אם הכול יתחבר, אז יהיה בסדר. אני לא אצא בהצהרות".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, שיבח את הישגי הנבחרת, ואמר: "גם בעבר זכינו במדליות באליפויות אירופה. לפעמים טורניר גרנד סלאם יותר קשה מאליפות עולם ואפילו מאולימפיאדה. ספורטאים נמדדים לאורך כל השנה. זה נכון שאנחנו רוצים לראות אותם זוכים בתחרויות מטרה, אבל יש פה מירוץ. גם פה בוועד האולימפי שאלו למה אותי למה בנבחרת של אורן לא זוכים במדליות בתחרויות מטרה. זה לא נכון, עשינו קפיצה משמעותית. הנבחרת שלנו היא אחת החזקות באירופה, בכל תחרות באירופה זכינו במדליות ונתנו שם הופעה מכובדת".

סמדג'ה המשיך ופירט לגבי הנבחרת שלו: "יש את גולן שהוא לא ספורטאי כל כך יציב, הוא לא מתמודד בכל תחרות על מדליה. טומי (ארשנסקי) עובר תקופה לא כל כך טובה, מ-2014 הוא לא זכה במדליה, אבל בתחרויות מטרה הוא ממש פוגע, מנצח ספורטאים טובים, ואני רק יכול לקוות שהוא ייצא מהמצב שהוא נמצא כרגע". לשאלה כמה ג'ודוקא גברים יגיעו לריו אמר המאמן הלאומי: "קשה לי לעסוק בתחזיות, היום התבשרתי שמוקי מדורג 2 באולימפי, וזה דירוג שיא. אין שום ספורטאי בכל המשלחת הישראלית שמגיע לזה. פולק מדורג 13 באולימפי. אם הייתה היום אולימפיאדה, אז היו ארבעה. אנחנו מכוונים לארבעה ספורטאים, ואם יהיה לנו יותר מזל, אולי אפילו נגיע לחמישה.

"השנה הצלחנו לזכות בשתי מדליות באליפויות אירופה, וגולן עשה לנו את זה עם סיומת נהדרת", המשיך סמדג'ה. "הנבחרת עשתה קפיצת מדרגה מלונדון לקראת ריו. אנחנו עדיין לא מדברים על מדליות, אבל ברגע שאתה מדורג בעשירייה הראשונה בעולם עם מדליות בתחרויות מטרה, יש למה לצפות. אני כמאמן אמשיך להציב את המטרות, לדחוף כמה שיותר את הספורטאים, ונקווה שבעוד שבעה חודשים נשב פה ונחגוג. הספורטאים הבכירים מקבלים הכול אם אני משווה את זה למעצמות ג'ודו בעולם. ספורטאי העילית של הג'ודו הישראלי זוכים ליחס ומעטפת, וזה מוכיח את עצמו".

יגאל כרמי, יושב ראש הוועד האולימפי: "זה נראה מזמן, אבל זה הישג שריגש אותנו מאוד. אנחנו יודעים שאין הרבה הישגים בספורט הישראלי, ולכן מגיע לו מברוק ענק. בשנתיים האחרונות גולן זוכה בהרבה הישגים, וזה ההישג הגדול ביותר. מאחר והוא היה בלונדון, יש לנו הרבה מאוד ציפיות ממנו גם בריו. אין ספק שהג'ודו הוא אחד הענפים היותר מובילים בארץ".

על אירועי אבו דאבי אמר כרמי: "כמו שאתם יודעים, לאחרונה התקשורת עסקה הרבה בהשתתפות ספורטאים במדינות שלא אוהבות אותנו. בסופו של דבר מי שקובע האם משתתפים בתחרות זה האיגוד עצמו, והוא היחידי שיפסוק אם משתתפים ובאילו תנאים. בנוסף, ההחלטה של פונטי זכתה לתמיכה של 200 אחוז מאיתנו, וגם הנסיעות הבאות יתנהלו באופן הזה".

משה פונטי, יושב ראש איגוד הג'ודו: "גולן יודע בדיוק מה הוא עבר עד לפני שהוא השיג את המדליה הזו. בכל פעם שהוא היה נכשל, הוא היה הכי מאוכזב, אבל יחד עם זאת ידעתי שהוא מסוגל כמו שאורן ידע שהוא מסוגל בכל תחרות להביא מדליה, וגם בתחרויות הגדולות. עד התחרות הזו הוא לא עשה את זה, והוא הוכיח שהוא מסוגל גם באולימפיאדה להיות ספורטאי שיכול להביא או לנסות להתמודד על מדליה. יש לנו קבוצה לא קטנה של ספורטאים, גם בנים וגם בנות, שיכולים להתמודד על מדליה, ונקווה שבסוף אולי נחזור עם משהו".

  • עוד באותו נושא:
  • גולן פולק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully