וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארבע מבחנות עם ממצאים חיוביים של מו פראח הועלמו תמורת שוחד"

8.11.2015 / 9:43

רעידת אדמה? ברוסיה מדווחים כי נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית לשעבר, לאמין דיאק, שנעצר בשבוע שעבר, העלים תמורת כסף ממצאים חיוביים של האלוף האולימפי ושל אתלטים נוספים ממדינות אחרות

האם אנחנו עומדים בפני רעידת אדמה באתלטיקה העולמית? על פי מספר דיווחים ברוסיה מתברר כי הנשיא לשעבר של התאחדות האתלטיקה העולמית, לאמין דיאק, העלים לפחות ארבע מבחנות עם ממצאים חיוביים של האלוף האולימפי מו פראח תמורת שוחד.

על פי הדיוחים, דיאק, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לשחיתות, היה מעורב בהעלמת ממצאים חיוביים של ספורטאים תמורת קבלת שוחד. אם עד השבוע שעבר נדמה היה שהמדובר הוא אך ורק בספורטאים רוסים, הרי שכעת עולה כי גם אתלטים ממדינות אחרות נעזרו בשירותיו של דיאק כדי לטשטש את הראיות שהצטברו נגדם.

מו פראח אלוף ריצה. GettyImages
נתפס? מו פראח/GettyImages

"בעולם האתלטיקה זה לא סוד שלאמין דיאק יחד עם בנו, ששימש עד לאחרונה ראש מערך השיווק של התאחדות האתלטיקה העולמית, יצרו מנגנון של שוחד וסחיטה", טען גורם המעורה בפרטים. "שילמנו עבור הכול. היקף השחיתות במקרה הזה ענקית. באליפות העולם במוסקבה הוא הביא אפילו כמה עשרות קרובי משפחה, לא קשר לאתלטיקה, ובמהלך שהותם הם היו צריכים לשלם למארגנים.

"המקרים האלה של הסימום הועלמו בשל האינטרסים של רוסיה ומדינות אחרות, וכמובן שזה לא היה בחינם", הוסיף אותו גורם. "לפעמים דיאק דרש לקבל עוד כסף אחרי שכבר קיבל כדי למנוע שערוריות". כזכור, בחודש יוני האחרון מאמנו של פראח, אלברטו סלזאר, נעצר במסגרת פרשת סימום אחרי שנחשד במתן חומרים אסורים לספורטאים שאותם הדריך.

  • עוד באותו נושא:
  • מו פראח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully