וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה שנגוזה, הקפטן החידתי, המגן המבולבל: השחקנים לשים לב אליהם השבוע

אסף שלו

7.11.2015 / 7:30

בן הטיפוחים של רן בן שמעון, ילד הפלא של מכבי תל אביב, בלם העתיד של מכבי חיפה – הנה חמישה שחקנים עם חמישה סיפורים מעניינים שכדאי לעקוב אחריהם במחזור הליגה הקרוב

בווידאו: כל שערי השבת בליגת העל

ליגת העל תגיע בסוף השבוע למחזור העשירי ולמרות העובדה שכל הפרשנים קובעים גורלות בצמרת ובתחתית, הליגה שלנו היא אחת הצמודות באירופה. 12 נקודות בלבד מפרידות בין הפועל באר שבע שבמקום הראשון לבין מכבי נתניה שבמקום האחרון – נתון די מדהים כשחושבים על ההבדלים בין הקבוצות.

לשם השוואה, הנה סקירה קטנה של חמש הליגות הגדולות באירופה אחרי המחזור התשיעי: בליגה האנגלית, אחרי תשעה מחזורים היה ההפרש בין הראשונה, מנצ'סטר סיטי, לבין האחרונה דאז, סנדרלנד, 19 נקודות. באיטליה, ההפרש בין רומא לקארפי היה 15 נקודות. בספרד, בין ריאל ללבאנטה היו גם כן 15 נקודות. בגרמניה, שם באיירן לא מרחמת על אף אחד, 22 נקודות ובצרפת, שם פ.ס.ז' עושה את העבודה, 21 נקודות.

המחזור העשירי יהיה כרגיל מלא בסיפורים. איך מכבי תל אביב תחזור מהצ'מפיונס? בית"ר ירושלים תשיג ניצחון שלישי ברציפות? סילבס ינצח את הפועל תל אביב למרות השמועות סביבו ומה עם מכבי חיפה? הנה חמישה שחקנים לעקוב אחריהם במחזור הקרוב.

דני עמוס

דני עמוס שוער הפועל עכו. קובי אליהו
איחוד מרגש בשבת עם רב"ש. עמוס/קובי אליהו

שוער הפועל עכו זכה בעיתוי מעניין מאוד בבוררות שלו נגד הפועל תל אביב. עמוס, שעזב בטריקת דלת את האדומים, לא עובר עונה גדולה בעכו, אך ביחס לציפיות, 13 שערים בתשעה מחזורים זה מאזן שהוא היה קונה לאור הסגל הלא מרשים של קבוצתו בלשון המעטה.

עמוס ספג פחות מכל ארבעת השוערים שעמדו העונה בשער של האקסית האדומה והוא גם נמצא מעליה בטבלה. למרבה האירוניה, הוא יפגוש בשבת את מכבי פתח תקוה ואת רן בן שמעון, איתו לקח אליפות בקרית שמונה והיה זה שהביא אותו להפועל תל אביב.

עמוס ינסה להוכיח שהוא עדיין רלוונטי בליגה הזו, דווקא מול מי שגילה וטיפח אותו וזקוק לשלוש נקודות כמו אוויר לנשימה. אם עכו תישאר בליגה השנה, יכול להיות שזה יהיה הישג ספורטיבי לא פחות גדול מהאליפות ההיא ששניהם לקחו בקרית שמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רומאריו פירס

שחקן מכבי נתניה, רומאריו פירס. אדריאן הרבשטיין
האם הוא קפטן אמיתי? פירס/אדריאן הרבשטיין

הקשר הברזילאי, רק שנה שנייה במכבי נתניה, הוא הקפטן של הקבוצה הטובעת, שנמצאת במקום האחרון ופיטרה באמצע השבוע את המאמן שלה, שלומי דורה. ואם כל הצרות לא מספיקות, היא תצא למשחק הכי קשה בליגה מול מכבי תל אביב בבלומפילד. קפטן נמדד דווקא ברגעים הקשים. פירס, שעברית היא לא שפת האם שלו, ייצטרך לקחת עשרה שחקנים שנמצאים בעונה רעה ולהוציא נקודות בשיניים מול הטרבליסטית.

נתניה ספגה כל כך הרבה מכות השנה – הכמות הלא הגיונית של השחקנים הפצועים, ההתרסקות המקצועית, חוסר החיבור בין דורה לקהל, השינוי בהנהלה והשמועות המופרכות על קונה. על כתפיו של פירס מונח הרבה יותר ממה שהוא חושב. הוא יצליח להתמודד עם הלחץ? הוא יוכל להרים את הנתנייתים שעברו השבוע טלטלה? הוא ינסה לעשות זאת כשהוא תופס את מכבי תל אביב אחרי ליגת האלופות, שזה המצב בו הכי טוב לתפוס אותה. האם רומאריו פירס הוא קפטן אמיתי? ראוי? גם בקרב כזה קשה, אפשר יהיה להבין קצת.

דור מלול

שחקן הפועל באר שבע דור מלול. קובי אליהו
לא מוצא את עצמו מאז שעזב את קרית שלום. מלול/קובי אליהו

מי האמין שדור מלול יגיע למצב כזה. כשעלה לבוגרים של מכבי תל אביב, נחשב מלול לדבר הבא של הצהובים. אלא שמאז שנפלט, הקריירה שלו הפכה להיות טרגדיה של החלטות לא טובות, פציעות לא נעימות. למרות שבכל פעם מחדש חשבת שהוא מצא את הנישה, הגיעה עוד נפילה. עוד טעות. ועוד פרידה. עכשיו מלול בהפועל חיפה.

שלושה חודשים ישב מלול בבית וחיכה להצעה מספיק טובה, עד שהגיעה הפועל חיפה. במשחקו הראשון בהרכב, האדומים מהכרמל הציגו את המשחק הכי טוב שלהם העונה עם ניצחון על בני סכנין המסוכנת. האם יש כאן סימן לבאות, או שמא עוד הבלחה רגעית לא מייצגת כמו שראינו ממלול בשנים האחרונות? נקודות מול האקסית, עוד אקסית, הפועל באר שבע, בשורותיה ניתן היה לחשוב שהוא ייקלט ויפרח, יכולות להיות צעד קטנה בדרך שנראית היום מאוד ארוכה, על מנת להיות שחקן לגיטימי באמת בליגת העל.

עאיד חבשי

עאיד חבשי, אופיר קריאף שחקני מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יכולת בסכנין לחוד ומציאות במכבי חיפה לחוד. חבשי/יוסי ציפקיס

לבלם הצעיר של מכבי חיפה יש בסך הכל 30 דקות משחק השנה, ב-1:1 בשבוע שעבר מול מכבי פתח תקוה. חבשי, שהצטיין לסירוגין בעונה שעברה בבני סכנין, חשב שיקבל את המקום לצידו של מארק ואליינטה במרכז ההגנה של הירוקים, בטח לאחר פתיחת העונה המזעזעת, אך יכולת בסכנין לחוד ומציאות במכבי חיפה לחוד.

קשה לתאר את התסכול של חבשי, שראה את אוראל דגני פותח משחק אחר משחק למרות ההפסדים והתצוגות המבישות והוא יקבל את המקום ב-11 מול בית"ר ירושלים הרותחת רק בגלל פציעה של אייל משומר.

למכבי חיפה אין הרבה מה להפסיד השנה, ובאמת הגיע הזמן לבצע את ההצערה הזו שמדברים עליה כבר כמה שנים. חבשי כבלם היא חובה מבחינתו של רוני לוי – לעתיד המועדון, לחיבור עם הקהל וללא שום קשר לפציעה של משומר או ליכולת של דגני.

דן מורי

דן מורי בלם בני יהודה. מגד גוזני
מה עם העורף? מורי/מגד גוזני

כשבועיים אחרי שחתם בבני יהודה, דן מורי שיחק במחזור האחרון 90 דקות ב-1:2 על הפועל כפר סבא. הפעם הקודמת שמורי שיחק 90 דקות הייתה באפריל, כשוויטסה ארנהיים ניצחה 1:3 את אקסלסיור.

"יש לו ערך מוסף לקבוצה", אמר יוסי אבוקסיס על מורי, שאמור לפתוח גם מול בני סכנין בו הוא ינסה לייצב את ההגנה הרעועה של הכתומים, שספגה העונה כבר 14 שערים – הכמות הגדולה בליגה, בצוותא עם הפועל תל אביב. אגב, מורי שיחק בעונה שעברה שבעה משחקים בסך הכל, שלושה מהם ב-11 והמשחק היחיד בו השתתף וקבוצתו לא ספגה, היה ב-0:1 המפתיע של ויטסה על אייאקס.

מורי יצטרך להכניס קצת דם צעיר לחוליה שכוללת את איציק עזוז ואביב חדד, להחדיר ביטחון לבן צעירי הצעיר ולנסות לייצב את ההגנה. כי מבחינה התקפית, יש לבני יהודה כבר 13 שערים. כך שיש על מי לסמוך מקדימה. אבל מה עם העורף?

מעקב צמוד: מה עשו חמשת השחקנים של המדור הקודם

בן רייכרט: 69 דקות בדרבי, היכולת הרעה המשיכה, עוד הפסד הגיע ובנוסף, ספג גם כרטיס צהוב.

ג'ו מונונגה: 65 דקות ב-1:1 של מכבי פתח תקוה מול מכבי חיפה. לא הבריק, אך לפחות לא ספג כרטיס צהוב.

חן עזרא: 7 דקות בלבד נגד מכבי פתח תקוה, בהם שיחק רק עם עוד שמונה שחקנים לצידו. למרות הכל, שער השוויון של הירוקים נכבש כשהיה על המגרש.

דוד קלטינס: 90 דקות, משחק סולידי ועוד ניצחון לקשר הצעיר של בית"ר ירושלים. פתח בבליץ את הקריירה בבוגרים.

מתן אוחיון: 83 דקות ב-0:2 של הפועל באר שבע על מכבי נתניה ועוד שער נקי בהגנה. אגב, הפועל באר שבע מחזיקה במאזן מושלם בחמשת המשחקים בהם שותף אוחיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully