וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישטוון פישונט: "טפשי שלא ממנים את אלישע לוי, לא מקצועי"

5.11.2015 / 12:40

משחק השרוכים ("הוא היה נקי"), אוהדי הפועל תל אביב ("ביקשו שאספר את האמת"), אלישע לוי ("נראה לך שהוא היה חלק מהסיפור?") וקשטן ("אם ירצה אותי כעוזר, ישר אגיע"). ראיון עם אישטוון פישונט, שכבש במשחק השרוכים ומאוחר יותר עבר להפועל תל אביב

one

לפני 17 שנה, ב-2 במאי 1998, התקיים בארץ אחד המשחקים הכי זכורים בכדורגל הישראלי אי פעם - משחק השרוכים הידוע לשמצה, בין בית"ר ירושלים להפועל בית שאן. אישטוון פישונט ההונגרי, ששיחק במדי בית"ר ירושלים באותה תקופה ואף כבש במשחק, עבר בשלב מאוחר יותר בקריירה להפועל תל אביב. כיום, 17 שנה לאחר אותו משחק, נשאל פישונט במהלך ראיון לוואלה! ספורט על האירועים הזכורים לו, ולא יכול היה שלא לצחוק. "עדיין מתעסקים בזה?", הוא שואל, ולא מאמין שהפועל תל אביב מתכוונת לרדת מאלישע לוי בגלל אותו משחק.

מאמן נבחרת הנוער אלי אוחנה עם שחקן העבר אישטוון פישונט. אופיר סער, מערכת וואלה! NEWS
עם אלי אוחנה. פישונט/מערכת וואלה! NEWS, אופיר סער

הימים שבהם נשאל על המשחק בלי הפסקה, המעבר להפועל תל אביב, אלישע לוי, דרור קשטן, הקהל והאם הוא יסכים להגיע להפועל? פישונט בראיון.

אלישע לוי לא יאמן את הפועל תל אביב ככל הנראה בגלל אותו משחק. מה דעתך על כך?
"מעניין מאוד, אבל לדעתי זה טיפשי. זה כבר קרה, אני לא מבין מה מעלים את זה שוב. אם מדובר במאמן טוב ומצליח, והמועדון רוצה אותו, אסור לתת לסיטואציה כזו להפריע. זה לא מקצועי".

אבל הקהל לא שוכח.
"הקהל צריך להסתכל על העתיד ולא על מה שהיה. נראה לך שאלישע היה חלק מהסיפור? ממש לא. הוא אימן את הפועל בית שאן ואמר לשחקנים שלו לא להרים ידיים ולא לוותר עד הסוף. הקהל צריך להתחיל להאמין בו ולא לטרפד את העסקה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני הפועל תל אביב בשנת 2002 אישטוון פישונט עם פיני בלילי. /Luigi Vasini, AP
חוגג עם בלילי. פישונט בהפועל תל אביב/AP, /Luigi Vasini

עברת להפועל תל אביב מבית"ר ירושלים. איך הקהל קיבל אותך?
"לא היה משהו מיוחד אבל האוהדים תמיד הזכירו לי את המשחק הזה. למרות זאת, הייתי שחקן הפועל תל אביב. הם אהבו אותי ורצו שאתרום להם ואילו אני חשבתי על העבודה שלי".

אז לא הציקו לך?
"לפעמים בחצי צחוק-חצי אמת היו באים אליי ומבקשים שאספר את האמת בנוגע לאותו משחק. אף פעם לא הבנתי למה כל הזמן מזכירים את המשחק הזה ואני גם לא מבין למה עכשיו מזכירים את זה בגלל אלישע. הוא מאמן טוב".

כנראה שזה עדיין מציק להם.
"אני מבין, זה זיכרון כואב כי הם הפסידו את האליפות כשבאותו זמן ברור שהיה הרבה לחץ על בית שאן כי האוהדים של הפועל תל אביב האשימו אותם באובדן האליפות. זו הייתה עונה מדהימה להפועל תל אביב ואז אנחנו לקחנו לה את האליפות אז זה כאב להם. הם צריכים להבין דבר אחד: המשחק הזה היה נקי".

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. קובי אליהו
"מאמן טוב". אלישע לוי/קובי אליהו

אתה חושב שההנהלה צריכה להחתים את אלישע למרות רצון הקהל?
"בוא ניקח את צ'לסי לדוגמא. אם רומן אברמוביץ' ירצה לפטר את ז'וזה מוריניו ולהביא מישהו שהקהל שונא, זו תהיה בעיה בשבילו. צריך לזכור שהקהל הוא זה שמשלם את הכרטיס. אבל אם ההנהלה יודעת שאלישע לוי יעשה עבודה טובה ומאמינה בו בלב שלם - אז זו נקודה שצריך לחשוב עליה למרות רצון הקהל. זו סיטואציה שאיך אתם אומרים בעברית - ככה ככה".

אז אולי הם יביאו מישהו אחר ממשחק השרוכים, אותך למשל כמאמן הפועל תל אביב.
"אם דרור קשטן יגיע להיות מאמן וירצה אותי כעוזר ישר אגיע".

ובלעדי דרור? אולי כמאמן ראשי?
"תגידו לבעלים של הפועל תל אביב שאם הם רוצים אותי כמאמן אני אביא איתי את המאמן לשעבר של הנבחרת שאנדור אגרברי והוא יהיה המנג'ר. אני אהיה המאמן תחתיו וזו אופציה טובה בשבילה. אני מאמין שזה יכול להצליח".

דרור קשטן מאמן בני יהודה לשעבר. קובי אליהו
"מוכן לשמש כעוזרו". קשטן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully