וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוטל מסוג מיוחד: פליפה קוטיניו והמשחק שסיבך את צ'לסי

1.11.2015 / 8:39

דווקא מול שלושת השחקנים שמתחרים איתו על חולצת ההרכב של נבחרת ברזיל, פיליפה קוטיניו סיפק את משחקו הטוב העונה וסידר לליברפול ניצחון על הבלוז. על הקשר למוריניו והדמיון הגדול לקגאווה

one

בווידיאו: ההצגה של קוטיניו מול צ'לסי

אם ברזיל תיכשל בשבוע הבא, במשחק הענק שלה מול ארגנטינה במוקדמות המונדיאל, המאמן הלאומי דונגה עלול לספוג ביקורת נוקבת מאוד על כך שוויתר על השחקן היצירתי ביותר שלו. פיליפה קוטיניו, שהכריע אתמול את המשחק המרכזי בפרמיירליג עם צמד שערים מבריקים לרשת צ'לסי ב-1:3 של ליברפול, לא נכלל בסגל הסלסאו, אשר פורסם משום מה זמן רב מאוד מראש. כאשר נדרש להסביר את חסרונו של קוטיניו, טען דונגה כי החליט כך בגלל הפציעה שהשביתה את קשר ליברפול מהמשחקים מול צ'ילה ו-ונצואלה בחודש שעבר. "המקום לא נשאר ריק. אם שחקן שזומן במקומו עשה עבודה טובה, הוא יישאר בסגל", אמר המאמן, כשהוא מתכוון לקאקה. מדוע אי אפשר לכלול את שניהם? זו כבר שאלה אחרת וספק אם דונגה מסוגל לענות עליה.

הניפוי האחרון מצטרף לשורה ארוכה של אכזבות שחווה קוטיניו בנבחרת. הוא כבר בן 23, אבל שותף ב-12 משחקים בלבד בחולצה הצהובה-ירוקה, רובם כמחליף. על אף שהבריק ב-2013/14, וסיפק את התחמושת ללואיס סוארס ודניאל סטארידג' בעונה חלומית שכמעט הסתיימה באליפות, הוא לא נכלל בסגל של פליפה סקולארי לגביע העולם הביתי ובדיעבד, ברזיל הצטערה על כך מאוד, במיוחד לאור הפציעה של ניימאר.

שחקני ליברפול חוגגים עם פיליפה קוטיניו (שני מימין). GettyImages
אולי בכל זאת יש לו מקום בנבחרת. קוטיניו חוגג עם החבר'ה/GettyImages

חשוב להתעלות על אוסקר

מינויו של דונגה פתח את הדלת מחדש ולפני שנה קוטיניו נשמע נלהב: "אני חושב שלקחתי את ההזדמנות שניתנה לי. יש לברזיל הרבה שחקנים איכותיים ואני צריך לעבוד קשה כדי להפוך לחלק מהסגל". אלא שגם אחרי שהיה בין ששת המועמדים לתואר שחקן השנה בפרמיירליג בעונה שעברה, בסלסאו לא ממש בנו עליו. ג'ו אלן, חברו לקישור של המייטי רדז, אמר בתחילת השנה: "פיליפה עלה מדרגה, לרמה חדשה. הוא מוכשר, רב גוני, יכול לשחק במספר עמדות ויריבות מתקשות להתמודד איתו. הביטחון העצמי תרם לכך שהוא מבקיע יותר עכשיו. אנחנו מתאמנים איתו על בסיס יומיומי ויודעים מה הוא מסוגל לעשות". התוצאה הסופית הייתה הופעה פושרת בקופה אמריקה ודחיקה לסוף הרשימה.

קאקה הוא לא היריב המרכזי שלו על המקום בהרכב, אלא דווקא אוסקר ו-וויליאן, שני כוכבי צ'לסי. אם לוקחים בחשבון שגם ראמירס נסע למונדיאל, קל להבין כי כל משחק מול הכחולים בליגה האנגלית חשוב עבור קוטיניו ביותר ממובן אחד. הוא משתוקק לנצח לא רק למען הקבוצה, אלא גם כדי להוכיח למאמן הנבחרת שהוא טוב יותר וראוי יותר משחקניו של ז'וזה מוריניו.

עוד באותו נושא

אנגליה: ליברפול ניצחה 1:3 את צ'לסי, ז'וזה מוריניו יפוטר?

לכתבה המלאה

לא הלך באינטר בלי מוריניו

אפשר לומר ש"המיוחד" הוא שהזניק את שלישיית הקשרים שלו לסגל הנבחרת, אבל דווקא קוטיניו היה אמור להיות הראשון שעובר תחתיו. ב-2008, כאשר מוריניו רק הגיע לאינטר, הוא היה גורם חשוב בהחלטה להחתים את קוטיניו בן ה-16 מ-ואסקו דה גאמה. הוא קיבל את פניו של הנער במתקן האימונים של אינטר, עזר לו להרגיש בבית בזכות השיחות בפורטוגזית והתרשם מכשרונו הטבעי.

לפיליפה היו תקוות גדולות משיתוף הפעולה העתידי. "ז'וזה מאמן מצוין, ידידותי ורגוע. קרלוס אלברטו מדבר עליו המון, כי הוא שיחק תחתיו בפורטו. הוא אמר לי שאהיה בידיים טובות. הכי חשוב לעבוד קשה ולהקשיב לו", הוא סיפר על העצות שקיבל מחברו דאז ב-ואסקו. אלא שלפי החוק האיטלקי, לשחקן זר אסור לחתום על חוזה מקצועני לפני גיל 18. קוטיניו הושאל למועדונו הקודם עד קיץ 2010 וכאשר עשה את הדרך הסופית לסן סירו, מוריניו כבר היה בסנטיאגו ברנבאו. "לצערי, לא יצא לנו לעבוד ביחד", אמר הברזילאי.

לא ניתן לדעת כיצד הייתה מתפתחת הקריירה של קוטיניו באינטר לו מוריניו היה נשאר, אך עם מגוון המאמנים שבאו אחריו זה לא עבד ובינואר 2013 מכרו אותו האיטלקים לליברפול תמורת 8.5 מיליון ליש"ט בלבד. הם מצטערים על כך, כפי שהעיד השנה המנהל הספורטיבי פיירו אאוזיליו: "לא גילינו את הסבלנות הנדרשת". ברנדן רוג'רס קיבל לידיו יהלום לא מלוטש והשתמש בו בתבונה. הצפון אירי הגדיר את קוטיניו כ"מוח של הקבוצה" והברזילאי השתדרג לרמה של כוכב אמיתי, אולם עדיין נותרו שתי בעיות מרכזיות: הוא לא היה יציב מספיק ורוג'רס לא הצליח לאתר את העמדה האופטימלית עבורו.

אוסקר שחקן נבחרת ברזיל (מימין) עם ראמירס. GettyImages
אוסקר ורמירס. הקישור של הסלסאו עמוס/GettyImages

קלופ מתמחה בקשרים מסוגו

לא לגמרי מפתיע, אם כך, שקוטיניו פתח את העונה הנוכחית כשהוא לא בשיאו. הבעיטה המרהיבה שלו הביאה ניצחון 0:1 בסטוק במחזור הפתיחה, אך זו הייתה פחות או יותר הפעולה הבולטת היחידה שלו במשחק. הוא הורחק בתבוסה הביתית לווסטהאם והתוצאות המאכזבות נרשמו במידה רבה לחובתו. לכן, למרות החיבור הטוב עם רוג'רס, הייתה באנפילד ציפייה כי שינוי בעמדת המאמן יועיל לברזילאי. יורגן קלופ התחמה בקידום קשרים יצירתיים בדורטמונד והבריק במיוחד עם שינג'י קגאווה, אשר מזכיר בתכונות רבות את קוטיניו. האם הברזילאי יכול להיות קגאווה חדש עבור המנג'ר הגרמני?

המשחקים הראשונים לא היו טובים. אחרי הבכורה המאופסת מול טוטנהאם נשאל קלופו על תרומתו של קוטיניו: "ברור שהוא יכול לשחק טוב יותר. לא צריך לשים עליו אבקת קסמים, אלא להעניק לו אפשרות למצות את הפוטנציאל". נגד רובין קאזאן בליגה האירופית הפוטנציאל לא מוצה בלשון המעטה והפרשן מרק לורנסון, כוכב ליברפול בשנות ה-80', יצא במתקפה חזיתית: "הוא בזבז הזדמנויות ואז נעלם מהמגרש. מספר 10 אמיתי צריך להשפיע על המשחק ואני לא חושב שהוא עושה את זה. לליברפול יש הרבה שחקנים שיכולים למלא את העמדה שלו וקלופ יצטרך לקבל החלטה לגבי קוטיניו, אם הוא לא יספק את הסחורה".

יורגן קלופ מאמן ליברפול. GettyImages
יהפוך את קוטיניו לסופרסטאר. קלופ/GettyImages

מהפך שמתחיל מהפך?

את התשובה קיבל לורנסון אתמול. נגד מוריניו, מול אוסקר, וויליאן וראמירס, על חשבון הקבוצה שהרסה לו את חלום האליפות לפני שנה וחצי, קוטיניו התגבר על מחצית ראשונה חלשה והפך לאיש ששינה את המשחק. אין הרבה שחקנים בפרמיירליג שמסוגלים לייצר לעצמם מצבי בעיטה מחוץ לרחבה ולדייק בהם ברמה של הברזילאי. השער הראשון שלו, ממש על סף השריקה להפסקה, היה מעשה אמנות, אחד היפים שנכבשו העונה באנגליה. סף השבירה של הכחולים נמוך מאוד בימים אלה והמכה בעיתוי הקריטי התבררה כאנושה. קוטיניו זהר במחצית השנייה, השלים את המהפך עם קצת מזל בדקה ה-74 ומאמנו שפע מחמאות.

"פיליפה הוא שחקן ענק. יש לו כישורים מדהימים. כדי לנצח צריך להילחם וזה מה שהוא עשה היום", הצהיר קלופ. כעת על המאמן לדאוג שתהיה לתנופה הזו המשכיות, בדרך להפוך את קוטיניו לשחקן המרכזי במערך. אם זה אכן יקרה, בסופו של דבר גם דונגה לא יוכל להתעלם ממנו. בינתיים יצפה הקשר בקרב מול ארגנטינה בטלוויזיה, אבל הוא יחזיק אצבעות לחברים שניצח אתמול, כדי שיוכל לככב לצדם ברוסיה ב-2018.

מאמן נבחרת ברזיל, דונגה. AP
קוטיניו הרוויח צ'אנס? דונגה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully