וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "החרם על ישראל מרתיח, אעשה הכול כדי להילחם בו"

31.10.2015 / 20:15

שרת התרבות והספורט זעמה על כך שדגל ישראל לא הוצג באליפות הג'ודו באבו דאבי: "לא אעבור על זה לסדר היום". הג'ודוקא שזכה בארד, שגיא מוקי: "הרגשתי כשליח, במיוחד בתקופה הזו"

מוקי עם ירדן ג'רבי. איגוד הג'ודו,
"הרגשתי כשליח היום". מוקי וג'רבי/איגוד הג'ודו

לא מעט כבוד הביאו היום (שבת) שגיא מוקי וירדן ג'רבי, שני הג'ודוקא הבכירים של ישראל, שזכו במדליות ארד בתחרות הגרנד סלאם היוקרתית באבו דאבי, שמעניקה ניקוד רב בדרך לאולימפיאדה. השניים אמנם התייצבו על הפודיום ללא דגל ישראל ובמשך התחרות זר לא יכול היה לדעת כי הם מייצגים את ישראל, זאת לאחר דרישת המארגנים להסיר את הסמננים המזהים, אך למרות זאת נראה כי השניים הפגינו נחישות יוצאת דופן לחזור עם משהו הביתה, ואכן שניהם חגגו עם המדליה דרך בית הניחומים אחרי הפסדים בחצי הגמר.

ישראל על הפודיום באבו דאבי: ג'רבי ומוקי זכו במדליות ארד

seperator

"החרם על ישראל בספורט ובתרבות מרתיח ומקומם ובכוונתי להילחם בו", אמרה מירי רגב, כשהתייחסה לנושא. "נבחרת ישראל, ככל הנבחרות בעולם, זכאית לייצג את ישראל עם הדגל וההמנון הלאומי בכל תחרות ובכל יבשת. לא אעבור על זה לסדר היום, עם שובה של נבחרת הג'ודו נברר את מה שהיה שם. יחד עם זאת, חשוב לי לומר לספורטאים שלנו שנאלצים להתמודד עם דילמות קשות מאוד - אני עומדת מאחורי כל אחת ואחד מכם, אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם".

שגיא מוקי, שזכה במדליה שניה בתחרות גרנד סלאם אחרי הארד בפריס, היה נרגש בסיום: "היום הסתיים פה יום חשוב, לא רק בשבילי אלא בשביל כל מדינת ישראל. גרנד סלאם אבו דאבי היה בתוכנית התחרויות שלי לשנה הזו, וכשידעתי שהטיסה לא בטוחה, זה גרם לי רק להרגיש רצון חזק יותר לבוא ולייצג את ישראל גם באבו דאבי. גם כשלקחו לי את הדגל על הבגד וגם כשהדגל של איגוד הג'ודו העולמי עלה במקום דגל ישראל, לרגע אחד זה לא גרם לי לשכוח למען מה אני נלחם, במיוחד פה באבו דאבי.

"הרגשתי כשליח היום במיוחד בתקופה הזו לייצג את ישראל במקום שלא מכיר בנו", הוסיף אלוף אירופה. "אני שמח מאוד להראות לכולם פה באבו דאבי שלא משנה מה הם יעשו, יורידו את הדגל מהבגד או על הפודיום, אנחנו פה ואי אפשר למחוק אותנו. תודה מיוחדת לאורן המאמן התותח שלא ויתר על הטיסה, לנמרוד הפיזיותרפיסט, למשפחה היקרה שלי ולחברים, וכן לנותני החסות שלי תדיאן גרופ ואולניק. דגל ישראל תמיד יהיה איתי בלב, לא משנה מה יעשו".

אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים, אמר: "אני רוצה להגיד תודה למשה פונטי, יושב ראש האיגוד, שהתעקש שנגיע לגרנד סלאם אבו דאבי ונתחרה בתחרות הכל כך חשובה שמקנה הרבה נקודות לאולימפיאדה. המהלכים התחילו לפני שנה ועל זה מגיע לפונטי כל הכבוד. הזכייה של שגיא היא היסטורית וחשובה מאוד למדינת ישראל. הקהל התאהב בשגיא שהפגין יכולת מדהימה לאורך כל התחרות. הדבר מראה שניתן לגשר על הרבה מאוד דברים דרך הספורט. לשגיא זו זכייה שנייה ברציפות בגרנד סלאם, דבר שקשה מאוד לעשות במיוחד שבמשקל שלו יש תחרות גדולה על הדירוג האולימפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ירדן ג'רבי עם שני הרשקו. צילום: איגוד הג'ודו,
"הישג היסטורי". ג'רבי והרשקו/צילום: איגוד הג'ודו

ירדן ג'רבי: "יש לי הרבה על הלב ולכן זה יהיה קצת ארוך. היום התחריתי בגרנד סלאם באבו דאבי, מדינה ערבית, שבמשך שש שנים ניסינו להתחרות פה ומסיבות כאלה ואחרות זה לא קרה. לפני כמה ימים כשהמראנו לאבו דאבי וקיבלנו ויזות, הייתי כל כך שמחה שסוף סוף זה קורה. כשהגענו, התברר לנו שאנחנו יכולים להתחרות רק תחת דגל איגוד הג'ודו העולמי מסיבות ביטחוניות (כשהתחרינו במרוקו, זכינו לשריקות בוז וקללות מהקהל). את ההודעה הזו קיבלנו רק כשהגענו לאבו דאבי. משה פונטי, יושב ראש האיגוד, היה בדילמה מה לעשות, והחליט להתחרות בכל זאת, החלטה שנעשתה בגבורה.

"ברגע שידעתי שאני לא אתחרה תחת דגל ישראל, ההרגשה העמוקה אצלי בלב הייתה כואבת, כישראלית ופטריוטית, והיה קשה לי אבל כשחשבתי על זה, זה כל כך חשוב להתחרות כי כולם יודעים מאיפה אני ואיפה גדלתי. לזכות על האדמה הזו זה הרבה יותר חשוב מלא להתחרות בכלל", המשיכה ג'רבי. "יומיים אני עם הצביטה בלב הזה. אני רואה את חבריי לנבחרת מתחרים תחת דגל האיגוד העולמי, וזה כל כך עצבן אותי, כל כך כאב. כשעליתי למזרון היום חשתי הרגשה אחרת, משהו שבוער מבפנים. כשניצחתי בקרב על מדליית הארד פרצתי בבכי. היה לי כל כך קשה עם ההרגשה הזו שאני לא תחת הדגל שלי והמדינה שלי, אבל היום יותר מתמיד היה חשוב להתחרות, לנצח, להוכיח לכולם שעצם ההשתתפות פה היא הניצחון הגדול ביותר. כל אלה שאומרים שזו בושה, תתביישו אתם. אני מייצגת את המדינה שלי, תמיד, אם יסתירו את הדגל שלי ואם לא, ההחלטה נעשתה רק לאחר שהגענו לאבו דאבי ולא מידיעה ראשונית. תודה מיוחדת למשה פונטי על הגבורה, האומץ לבוא לפה, להחליט כזו החלטה ולתת לנו להתחרות. ירדן ג'רבי מישראל".

שני הרשקו, מאמן נבחרת הנשים: "אני גאה מאוד בהישג של ירדן, שגם השיגה ניצחונות חשובים וגם זכתה בהישג היסטורי. לראשונה בהיסטוריה הגענו להתחרות באבו דאבי, ולצערי נאסר עלינו להתחרות בצורה רשמית תחת דגל ישראל, אך אנו מקצוענים והגענו כדי להתחרות ולהשיג נקודות במירוץ האולימפי ומדליה ראשונה והיסטורית למדינת ישראל באיחוד האמירויות. אני שמח מאוד שהצלחנו לעמוד במשימה. להגיע ולהתחרות באבו דאבי זו הייתה משימה ארוכה וקשה ואני רוצה להודות ליושב ראש האיגוד הישראלי, משה פונטי, על המאמץ והנחישות להעניק לספורטאים שלנו את האפשרות להתחרות בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully