וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי הגדול של שבת: ניו זילנד - אוסטרליה בגמר אל' העולם בראגבי

רועי פרידמן

30.10.2015 / 18:18

האול בלאקס, אלופי העולם המכהנים, ינסו לשמור על התואר שלהם כאשר ייפגשו בלונדון את הוולאביז השכנים לקרב ענק (18:00, ספורט 2). המנצחת תהיה הראשונה שזוכה בתואר שלוש פעמים

נבחרת ניו זילנד נגד טונגה במסגרת אליפות העולם בראגבי. GettyImages
מוכנים לזה?/GettyImages

אליפות העולם בראגבי תגיע מחר (שבת, 18:00, ספורט 2) לסיומה עם משחק הגמר באצטדיון טוויקנהאם, שיפגיש לדרבי את אוסטרליה ואלופת העולם ניו זילנד. שתי הנבחרות קבעו שיא חדש עם הופעה רביעית בגמר והזוכה תהיה הראשונה בהיסטוריה שמניפה בפעם השלישית את גביע ווב אליס.

לאחר שלב הבתים, הוולאביז נראו כמועמדת המובילה לזכייה עם ניצחונות על אנגליה ו-וויילס והגנת ברזל. ברבע הגמר לעומת זאת, הם כמעט פישלו ורק שריקה מעוררת מחלוקת סידרה להם ניצחון על סקוטלנד. בחצי הגמר, אוסטרליה חזרה לעצמה ועצרה את ארגנטינה הנפלאה על אפס טרייז, כשהיא שמה ארבעה משלה. האוסטרלים מתבססים על מרכז שדה חזק בראשות וויל גניה וברנרד פולי ומראים באליפות הזו שיש להם גם שמינייה קדמית טובה, בהובלת הקפטן סטפן מור. ישראל פולאו, אחד הכוכבים העולים של הענף, טרם השיג טריי באליפות, אך כשהכדור אצלו קורים דברים מעניינים.

האלופה והנבחרת המדורגת הראשונה בעולם, ניו זילנד, תנסה לשמור על התואר בו זכתה לפני ארבע שנים. האול בלאקס גמגמו בבתים, אך התפוצצו על צרפת ברבע הגמר עם תשעה טרייז ועברו בקושי רב את דרום אפריקה בתום דרמה בחצי הגמר. הם הראו שהם מסוגלים לשחק במשחק שבנוי על חפירות, אולם גם ספגו שש בעיטות עונשין ויצטרכו לשפר את המשמעת על המגרש. לכמה ותיקים בנבחרת, דוגמת הקפטן ריצ'י מק'קו, דן קרטר, קונרד סמית' ומא'אה נונו, זה יהיה משחק אחרון בנבחרת והם ירצו לסיים עם תואר. הניו זילנדים ישמרו על ההרכב מחצי הגמר, בעוד שבאוסטרליה סקוט סיו יחזור לשורה הראשונה על חשבון ג'יימס סליפר.

הנבחרות נפגשו 154 פעמים עד היום והמאזן עומד על 42:7:105 מוחץ לניו זילנד, שניצחה בתשעה מ-12 המפגשים האחרונים והפסידה רק באחד מהם. באליפות העולם לעומת זאת, לאוסטרליה יש שני ניצחונות על ניו זילנד, 6:16 ב-1991 ו-10:22 ב-2003, בעוד האול בלאקס ניצחו פעם אחת, 6:20 לפני ארבע שנים. כל המפגשים עד היום נערכו בחצי הגמר. שתי הזכיות של ניו זילנד היו בבית, ב-1987 ואשתקד, בעוד אוסטרליה זכה ב-1991 באנגליה וב-1999 בוויילס. זו הפעם השלישית בה האלופה המכהנת עולה לגמר ובשתי הפעמים הקודמות, היא לא הצליחה להגן על התואר (אוסטרליה הפסידה לאנגליה ב-2003, אנגליה הפסידה לדרום אפריקה ב-2007).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully