וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקופים הירוקים": שחר הבטיח ששחקנים בעייתיים ישוחררו בינואר

30.10.2015 / 13:58

נציגי הארגון פרסמו את מסקנותיהם בעקבות המכתב שהעבירו למועדון והשיחה עם שחר: "הקהל עומד מאחורי כל שחרור להבראת הקבוצה. נמשיך לעודד ולדחוף. אם לא נראה מעשים, נמחה"

one

ארגון הקופים הירוקים הוציא היום הודעה בעקבות המכתב ששלחו למועדון בימים האחרונים וכן בעקבות הפגישה שנערכה אתמול עם נשיא המועדון יעקב שחר. במכתב מגולל הארגון את עיקרי הפגישה ומבהיר אילו הבטחות קיבלו מראשי המועדון. "לפני כשבוע, נשלח ליעקב שחר מכתב מטעם הארגון ונציגי כלל אוהדי מכבי חיפה, ובו דרישות והבהרות הנוגעות למצבה הנוכחי של הקבוצה", נכתב שם. "פרסום המסקנות יום לאחר הפגישה נובע מן הרצון שלנו לדון בטיב הפגישה לעומק ולהביא בפניכם את תחושותינו באופן במדויק ביותר... להלן המסקנות מהפגישה, לפי התייחסות לסעיפי המכתב":

1. דרישה לשדרוג מקצועי: שחר דיבר על אסטרטגיה כללית של התבססות על שחקני בית ו'מציאות' מהליגות הנמוכות (עם חריגות לטובת שחקנים ישראלים בכירים ומוכחים), בתוספת לזרים יקרים ואיכותיים. בנוסף, לרוני לוי תינתן מלוא הסמכות בנוגע לשחרור שחקנים, והובהר לנו באופן ודאי שלפחות ארבעה שחקנים בעייתיים מקצועית ומשמעתית ישוחררו במהלך חלון ההעברות של חודש ינואר. שחר לא פסל על הסף את מינויו של מנהל מקצועי או סמכות מקצועית-ניהולית אחרת, אבל מדובר במהלך שלא יקרה בזמן הקרוב, דהיינו בעונה הנוכחית. במלוא הכנות, לא קיבלנו בסעיף זה בשורה חדה ומשמעותית במהלך הפגישה, ובימים הקרובים נקבל מהגורמים המקצועיים במועדון תכנית מפורטת לטווח הארוך והקצר. הובהר מעל לכל ספק לקברניטי המועדון כי הקהל עומד מאחורי כל מהלך שיחרור להבראת הקבוצה, דרסטי ככל שיהיה, וכי יינתן במקרה הזה גיבוי מוחלט למועדון מצד הקהל.

2. טיפול בהדלפות: יענקלה הבהיר לנו כי גם הם רואים את תופעת (ובעיקר תדירות ואיכות) ההדלפות בחומרה רבה, אך לאור שינוי מדיניות הקנסות בחוקה, אין להם יכולת אמיתית להתמודד מול התופעה בנחישות וברצינות... חלק מהפיתרון נובע בין השאר גם מצעדים שיינקטו במסגרת המסקנות מסעיף 1, הווה אומר שיחרור שחקנים וגורמים אחרים שידם כבדה בהדלפות.

3. שקיפות מקצועית וכלכלית: שחר התחייב למלא את המוטל עליו בחוק בנוגע לדיווחים, כמובן, ולסדר את ההיררכיה הכלכלית והמקצועית במועדון באופן ברור הרבה יותר לעין.

4. טיפול בשחקני נוער: הובהר לנו כי מצבם של שחקני הנוער ומידת מוכנותם הלקויה לקבוצת הבוגרים ידועים וברורים גם לקברניטי המועדון, וכי גם הם לא מסתפקים בתארים בשלב הנוער כמטרה. בכדי לשפר את המצב, נאמר לנו כי הם מתייעצים עם גורמים מומחים בארץ ובחו"ל בנוגע לשיפור מצבם המנטלי והפיזי ונוקטים צעדים בשטח לשיפור תהליך הכשרתם של שחקני הנוער לקבוצה הבוגרת. גם כאן, נדרוש הבהרות נוספות ופירוט רציני יותר בנוגע לצעדים בהמשך הדרך".

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
הבטיח. שחר/אדריאן הרבשטיין

לסיום ציינו בארגון כי: "ההתרשמות הכללית היא שניתן לומר בבירור כי במועדון מודעים למרביתן המכרעת של הבעיות בהתנהלות הקבוצה, וכי המאמצים שלהם לשפר את המצב אמיתיים וכנים. ההבטחות שניתנו לנו נאמרו באופן ברור. עם זאת, חשוב לציין, כי בניגוד לפרסומים, לא קיבלנו תשובות מוחלטות ומלאות לכלל הטענות שלנו, וכי בשום שלב של השיחה לא ניתנה הבטחה לעודד ללא תנאים".

"נמשיך לעודד ולדחוף את הקבוצה במגרש ומחוצה לו", הבהירו בארגון. "ניתן לה את השקט והתמיכה הדרושים לה גם בכדי לצאת ממצב הביש בו היא נמצאת ברמה המקצועית וגם בכדי לבצע את המהלכים הדרושים להבראתה. יחד עם זאת, נמשיך ונמדוד את התנהלות המועדון במעשים בשטח, כשחודש ינואר יהווה עבורם מבחן משמעותי וישקול את מילותיהם מול פעולותיהם. במידה ונראה כי אין שינוי אמיתי במדיניות המועדון וכי המילים שנאמרו לא זוכות לגיבוי של מעשים, תיוותר בידינו רק אפשרות אחת, והיא מחאה כללית ובלתי מתפשרת כנגד קברניטי המועדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully