וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס גלעדי: "יותר חשוב שהספורטאים יתחרו, גם אם אין את הדגל"

30.10.2015 / 0:39

חבר הוועד האולימפי הבינלאומי מגיב להופעה הצפויה של נבחרות ישראל בג'ודו באבו דאבי ללא דגל ישראל: "כשיש כאלה מהומות, הדרישה הזו מצד המארגנים לגיטימית. בריו זה לא יקרה"

ההגרלה באבו דאבי. איפון, אתר רשמי
ג'רבי נפרדת מהכינוי ISR לשלושה ימים/אתר רשמי, איפון

נבחרות ישראל יחלו היום (שישי) את דרכן בתחרות הגרנד סלאם באבו דאבי, ואחרי שנודע כי הספורטאים לא יתייצבו תחת דגל ישראל ובמקום הכינוי ISR יופיע IJF (איגוד הג'ודו העולמי), עולות לא שאלות האם עשה נכון איגוד הג'ודו כשהסכים לדרישת האיגוד העולמי להסיר את הסממנים הישראלים.

מי שמצדיק את ההחלטה להופיע בתחרות גם ללא ייצוג ישראלי הוא חבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, שמגבה את משה פונטי, יושב ראש האיגוד, ומדגיש: "לא ישראל היא זו שקיבלה את ההזמנה להשתתף בתחרות, אלא איגוד הג'ודו העולמי, וכשיש כאלו מהומות בארץ, אתה חושב שאבו דאבי יכולה להבטיח את שלומם של המשתתפים שלנו מפני המטורפים שם? במקום להגיד שנוקטים באמצעי זהירות ושהספורטאים לוקחים אחריות גם מצידם, אז יש אנשים שמתלהמים".

שגיא מוקי ג'ודוקא ישראלי, במרכז. איגוד הג'ודו,
ומה יקרה אם הוא יזכה במדליית זהב? ההמנון לא ינוגן? מוקי/איגוד הג'ודו

גלעדי לא חושש מתקדים לאחר שגם מעין דוידוביץ' לא התייצבה לאליפות העולם בשייט בשבוע שעבר תחת דגל ישראל, ואמר: "לא משרד הספורט ולא אף משרד ממשלתי קיבלו את ההזמנה, אלא איגוד הג'ודו, ואם המארגנים ביקשו כדי לשמור על ביטחון הספורטאים להתחרות תחת דגל הג'ודו, זו החלטה שלהם בלבד. ב-1980 באולימפיאדת מוסקבה בריטניה, צרפת, שבדיה, אוסטרליה ועוד מדינות רבות צעדו תחת הדגל האולימפי בגלל החרם של הממשלות שלהן. כולם צעדו תחת הדגל האולימפי, זה התקדים ועל פיו הולכים. יותר חשוב שהספורטאים יתחרו גם אם אין דגל, מאשר שגם הספורט יהיה חלק מהמלחמות של כל הפוליטיקאים בעולם. בריו זה לא יקרה. הכי חשוב היה להכניס אותם ושהם הסכימו לנסוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully