וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימים המאושרים של ארסן ונגר: מאמן ארסנל במדור נבחרי השבוע

27.10.2015 / 6:30

ניצחון על באיירן בשלישי, יום הולדת בחמישי, עלייה לפסגת הפרמיירליג בשבת ולקינוח דיווחים על פיטורים אפשרים של הנמסיס מוריניו. ארסן ונגר לא יכול היה לבקש שבוע טוב יותר, אולי בדרך למאבק אמיתי על האליפות. וגם: הסקורר האמין של סביליה והשיר של מוחמד סלאח

צילום מסך

בווידאו: תקציר ה-1:2 של ארסנל על אברטון

שחקן השבוע

קווין גמיירו - סביליה

"המחליף של קרלוס באקה היה כאן כל הזמן" - זו הייתה הכותרת בעיתוני סביליה בבוקר שאחרי ה-0:5 הביתי על חטאפה, הניצחון הגדול ביותר של הקבוצה מאז 2008. המכירה של באקה למילאן הותירה בור לא פשוט בהתקפה של האנדלוסים, אותו ניסה אונאי אמרי למלא בעזרת הרכישה של צ'ירו אימובילה והצירוף של פרננדו יורנטה. מהראשון הוא התייאש די מהר, השני רחוק מאוד משיאו, אז בצר לו פנה המאמן לקווין גמיירו, שבקיץ התעקש להישאר ברמון סאנצ'ס פיחואן למרות השחקנים שהונחתו לו על הראש ולמרות הצעות מאנגליה וגרמניה. וכך הבינו בסביליה מי החלוץ הכי אמין שיש להם בסגל כרגע.

נכון, לצרפתי בן ה-28 אין נוכחות כמו של יורנטה או פוטנציאל נפיץ כמו זה של אימובילה, אבל הוא יודע לשים את הכדור ברשת ומעמיד מספרים קבועים (21 שערים בכל המסגרות בעונה הראשונה בספרד, 17 בשנייה). זה בדיוק מה שסביליה צריכה אחרי פתיחת העונה המאכזבת שלה. בשבת גמיירו שוב פתח לבד בשפיץ, נהנה מהיכולת הנהדרת של אבר באנגה וחגג את השלושער הראשון שלו בלה ליגה, במשחק בו סביליה קיבלה לא פחות משלושה פנדלים (אותם הבקיעו שלושה שחקנים שונים). פרט לשערים שכבש תוך 25 דקות, גמיירו איים על השער עוד ארבע פעמים, ביצע שלושה כדרורים מוצלחים וסחט פנדל וכרטיס אדום.

ההצגה מול חטאפה, שהפכה את גמיירו לצרפתי הרביעי שכובש שלישייה בליגה הספרדית (אחרי זידאן, הנרי וגריזמן) גם השוותה את מאזנו עד כה לזה של באקה באותו שלב של העונה שעברה. גמיירו עם שבעה שערים ושני בישולים ב-11 משחקים בכל המסגרות, בעוד יורנטה ואימובילה תרמו יחד שער ושני בישולים. סך הכול, יש לצרפתי היעיל 45 שערים בשנתיים וחודשים בסביליה - ממוצע של שער כל 120 דקות. בפריס סן ז'רמן הוא היה סופר-סאב קלאסי; בעונה שעברה בסביליה הוא היה השותף המושלם של באקה. עכשיו גמיירו מראה שהוא יכול גם לבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קווין גמיירו שחקן סביליה. רויטרס
בחברה טובה עם זידאן, הנרי וגריזמן. קווין גמיירו חוגג/רויטרס

מאמן השבוע

ארסן ונגר - ארסנל

זה היה שבוע מושלם מבחינת ארסן ונגר. הוא באמת לא יכול לבקש יותר. ביום שלישי ארסנל שלו חזרה לחיים בליגת האלופות עם 0:2 יוקרתי על באיירן מינכן, ביום חמישי הוא חגג יום הולדת 66, ביום שבת ניצח 1:2 את אברטון ועלה לפסגת הפרמיירליג, ובבוקר שאחרי התעורר לדיווחים כי הנמסיס ז'וזה מוריניו יפוטר מצ'לסי אם לא ינצח את ליברפול. בדיוק 19 שנה אחרי ניצחון הבכורה שלו באצטדיון הייבורי (עליו השלום), ונגר מרגיש רוח קלה של שינוי. שינוי שעשוי לספק סוף אופטימי ולאפשר למנג'ר הצרפתי הוותיק לחתום שני עשורים בארסנל עם החזרת תואר האליפות. ואז לפרוש בשיא, בדיוק כמו שחלם.

על פי הדיווחים באנגליה בשבוע האחרון, התותחנים מתכוונים לטפח בתקופה הקרובה את פטריק ויירה כיורש המיועד. עד אז, הוא יצפה מהצד וילמד עוד קצת ממאמנו לשעבר, שהעונה סוף כל סוף פתר את הבעיה המתמשכת בין הקורות וכעת קוצר את הפירות. כישרון יש לארסנל בשפע, והיה גם בעונות הקודמות. הנאיביות הפריעה לה, והעובדה שאין מי שיקרין ביטחון מאחור. את זה פטר צ'ך נותן בכמויות, כפי שעשה בניצחון החשוב על אברטון בשבת. השוער הצ'כי היה שם ברגע הקריטי כדי להבטיח את שלוש הנקודות והפך את ונגר למאמן הראשון בתולדות הפרמיירליג שמשלים 20 משחקי בית ללא הפסד מול אותה יריבה.

השבוע הזה המחיש את נזילות עולם הכדורגל והעצים את היפוך היוצרות בין מוריניו לוונגר. הפורטוגלי הלחוץ, שהגיע לעונה הזו כאלוף הגאה ואבי המהפך של צ'לסי, נמצא כעת עם מחצית מהנקודות של ארסנל וכשהוא קרוב יותר לקו האדום מאשר לכרטיס לאירופה. ובעוד מוריניו סופג ביקורות (ולמרות הכול מתעסק בעיקר ביריבות הילדותית עם ונגר), באנגליה תוהים האם מיהרו להספיד את הפילוסוף הצרפתי. ארסנל צברה יותר נקודות מכל קבוצה אחרת ב-2015, ועל רקע נקודות התורפה שנחשפות מדי שבוע אצל יריבותיה, נראה כי היא בהחלט יכולה לקרוא תיגר על התואר הפעם. לא רק בתיאוריה.

מאמן ארסנל ארסן ונגר. רויטרס
אחרי שבוע כזה, העתיד נראה לא רע בכלל. ארסן ונגר/רויטרס

פלופ השבוע

יוהאנס גייס - שאלקה

שחקן הרכש של שאלקה הלך לגמרי לאיבוד מול הקישור של בורוסיה מנשנגלדבאך בהפסד 3:1, אבל ההופעה האיומה שלו מבחינה מקצועית הייתה כאין וכאפס לעומת הפגיעה הברוטאלית באנדרה האן. בדקה ה-80, רגל ימין של יוהאנס גייס פגשה בצורה כואבת את הברך של האן האומלל. התוצאה מצערת: האן סובל משבר במשטח השוקה של הברך וכן מקרע ברצועה, ואם יחזור לשחק העונה, זה יהיה רק לקראת סיומה. גייס הורחק, להפתעתו הרבה, אבל מיהר להתנצל, במה שאולי סייע לו להיחלץ עם הרחקה מחמישה משחקים בלבד וקנס של 15 אלף יורו, אם כי לא מביקורות האוהדים.

יוהאנס גייס שחקן שאלקה (שמאל). GettyImages
באמת הופתע מהאדום? יוהאנס גייס/GettyImages

מהלך השבוע

מוחמד סלאח כובש במשחק החזרה לארטמיו פרנקי

"באנו לכאן לראות את סלאח מבקיע", כך שרו אוהדי פיורנטינה בכל משחק ביתי מאז הכוכב המצרי הצטרף לקבוצה באמצע העונה שעברה. מוחמד סלאח הרוויח את אהבת הקהל בזכות תשעה שערים ויכולת פנטסטית, אבל בקיץ סירב להמשיך את ההתקשרות ונזקק להתערבות משפטית כדי לא לשוב לפירנצה. "אני רוצה הזדמנות לזכות באליפות", אמר המושאל של צ'לסי לפני שבחר ברומא. ביום ראשון הוא חזר לארטמיו פרנקי, במדי הג'אלורוסי, זכה לקבלת פנים חמה ודאג להצדיק את השיר. כבר אחרי שש דקות מיראלם פיאניץ' הניח לו כדור בקצה הרחבה, וסלאח סובב באומנות לרשת. כבש והתנצל. שער ראשון שפיורנטינה ספגה העונה בבית, בדרך להפסד 2:1 שהעלה את רומא לפסגה על חשבונה. גם ההרחקה המטופשת לא מנעה מסלאח להיות הסיפור הגדול של המשחק.

מוחמד סלאח שחקן רומא לאחר שכבש מול פיורנטינה. רויטרס
חייב להצדיק את השיר. מוחמד סלאח לאחר השער לרשת פיורנטינה/רויטרס

ה-11 של השבוע

שוער: קיילור נבאס (ריאל מדריד) - אין שוער בכושר טוב יותר כרגע
מגן ימני: אלסנדרו פלורנצי (רומא) - תורם מכל עמדה במגרש
בלם: לורן קוסיילני (ארסנל) - הופעה הגנתית נהדרת וגול לקינוח
בלם: ג'יימס טומקינס (ווסטהאם) - הסתדר היטב עם דייגו קוסטה
מגן שמאלי: לייבין קורזאבה (פריס סן ז'רמן) - שער ראשון מאז המעבר
קשר: פליפה אנדרסון (לאציו) - סעיף שחרור של 80 מיליון יורו
קשר: מארק שטנדרה (פרנקפורט) - אחד הכישרונות המבטיחים בגרמניה
חלוץ: פייר אמריק אובמיאנג (דורטמונד) - שלושער שני בארבעה ימים
חלוץ: קווין גמיירו (סביליה) - שחקן השבוע
חלוץ: לואיס סוארס (ברצלונה) - איזו דרך לחגוג שנה בקאמפ נואו
חלוץ: הארי קיין (טוטנהאם) - שובו של ההוריקיין?

ציוץ השבוע: חגיגות האלף של באיירן מינכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully